Draytek router valt weg

Pagina: 1
Acties:

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 12:15
Ik heb een Draytek router een 2200 e met firmware 2.3.8.
Deze valt regelmatig weg dwz het internet valt weg de router zelf is nog wel te benaderen.
Ik zie regelmatig op mijn xp bak : een van de netwerk kabels is niet aangesloten.
Soms hersteld de router zich maar bijna altijd moet ik um harwarematig reseten(popo).

Nu vind ik dat niet zo erg als dat eens per week moet maar ik moet het nu soms wel 2 keer per dag doen :(

Aan de router zit een alcatel speedtouch modem en op de router staan de poorten voor Emule en msn bestandsdeling open en de firewal staat aan.

Wie weet raad?

Verwijderd

Weet je zeker dat het de router is? Aangezien je een router gebruikt neem ik aan dat je meerdere computers in je netwerk hebt staan. Hebben deze andere computers ook geen internet meer zodra jouw XP machine geen internet meer heeft?

Verwijderd

Lijkt me toch de router gezien hij soms geen netwerkverbinding heeft met de router gezien een netwerkkabel soms niet is aangesloten.

Gelukkig is het een Draytek. FF bellen en serienummer doorgeven en dan wordt je direct geholpen door hun. Prima service. _/-\o_

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:44:
Lijkt me toch de router gezien hij soms geen netwerkverbinding heeft met de router gezien een netwerkkabel soms niet is aangesloten.

Gelukkig is het een Draytek. FF bellen en serienummer doorgeven en dan wordt je direct geholpen door hun. Prima service. _/-\o_
offtopic:
Goeie glazen bol heb jij !

Misschien is de bekabeling niet goed.
Ook de netwerkkaart kan een beetje gaar zijn.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Gebeurd dit als je Emule voor enige of langere tijd aan hebt staan ?
Zo ja, dan is het aantal connections waarschijnlijk de boosdoener. (flink) verlagen in de instellingen van Emule en kijken of de router het dan beter doet.

Limbids

• Jonez
Ik denk echt dat het de router is aangezien ik wel op de router pagina kan kijken.
Daar staat dan ook dat ik offline ben.
Ik heb geen garantie meer op de router deze is nl al meer dan 3 jaar oud.

Ik vroeg mij gewoon af of meer mensen dit problem hebben en daar iets voor gevonden hadden of dat ik een andere router moet kopen.

• Jonez
Limbids schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:29:
Gebeurd dit als je Emule voor enige of langere tijd aan hebt staan ?
Zo ja, dan is het aantal connections waarschijnlijk de boosdoener. (flink) verlagen in de instellingen van Emule en kijken of de router het dan beter doet.
Als ik emule niet opstart gebeurt het minder snel en minder vaak maar dan gebeurt het nog steeds.

Verwijderd

Momento!.

Je kan op het moment dat je geen verbinding hebt wel inloggen op de router :O

Dan houd dat in dat de bekabeling wel goed is anders kan je niet inloggen op je router.

Heb je sommige instellingen gewijzigt of heeft je provider zijn instellingen gewijzigt of heb je een upgrade gehad??

• Jonez
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:12:
Momento!.

Je kan op het moment dat je geen verbinding hebt wel inloggen op de router :O

Dan houd dat in dat de bekabeling wel goed is anders kan je niet inloggen op je router.

Heb je sommige instellingen gewijzigt of heeft je provider zijn instellingen gewijzigt of heb je een upgrade gehad??
Nee niet dat ik weet.
Het gebeurt zomaar, ik ben aan t internetten dan zie ik even de melding van de netwerkkabel en weg is de melding en me internet.
Kijk ik dan op de router pagina dan staat daar dat ik offline ben.
Reset ik de router door de stekker er uit te halen en er weer in te doen dan doet hij het vaak weer.
Maar soms moet ik dat een aantal keer herhalen voor ik weer online kan.
Pagina: 1