Toon posts:

[php] bij form submit doorsturen naar cat

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een shop alleen kom niet uit 1 probleem. Ik wil dat als mensen bij een configuratie een aanpassing onder een bepaalde categorie ze na het versturen van het formulier hier weer uit komen.

Voorbeeld.

Cat 1
radio product 1
radio product 2
radio product 3

Cat 2
radio product 4
radio product 5
radio product 6

De categorie kopjes hebben als tag <a id="1"> 1 staat in dit geval voor de categorie id.

De radio`s hebben als onclick: onclick=\"this.form.submit();\"

Nu wil ik dat als mensen bijvoorbeeld product 6 aanklikken ze na het versturen van het forum cat 2 bovenaan in hun beeld hebben.

Hoe kan ik dit het beste doen? Bij de onclick de categorie id meesturen?

Graag wat tips/voorbeelden.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:48

ripexx

bibs

Hiervoor kan je het beste een JS oplossing maken. Die dit mee stuurd maar dan moet je wel een goede koppeling maken tussen cat en product in de html of dmv een js array.

Een tweede optie is de cat server side opzoeken aan de hand van het product (bij een 1-n koppeling). en dit dan weer bij een redirect of output mee laten sturen.

buit is binnen sukkel

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:20

Zoefff

❤ 

Het makkelijkste lijkt me om gewoon de categorie_id mee te sturen, via een hidden form, in je sessie, of anders via de url.

Wat het makkelijkste is hangt er natuurlijk vanaf hoe je nu een bepaalde categorie aanroept.

[ Voor 29% gewijzigd door Zoefff op 17-01-2005 13:01 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
met javascript het action attribute aanpassen aan de hand van waar geklikt is..
dus als er op radio product 5 geklikt is dan action iets maken van "pagina.html#cat2"

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• Guldan
  • Laatst online: 15-05 10:37

Guldan

Thee-Nerd

Ik zou gewoon bij de form de catid meesturen...

dmv. <FORM method='post' action='pagina.php?catid=<?php echo $catid; ?>'>
en dan met een $_GET['catid']; de variable weer ophalen uit de url en dan die boven de pagina zetten

[ Voor 21% gewijzigd door Guldan op 17-01-2005 13:08 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

Meesturen met een hidden veld heb ik ook aangedacht. Alleen hoe bepaal je welke cat gesubmit is?

Ik ben niet super handig in javascript, maar het cat id zou je toch moeten kunnen meegeven met javascript en dan omzetten na php? Wellicht heeft iemand hiervan een voorbeeldje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al verschillende aangedragen oplossingen geprobeerd, alleen ze werken nog niet goed.

Het probleem is zodra een product aangeklikt wordt wordt het formulier gesubmit.

Van het systeem wordt dan de prijs weergegeven met het nieuw gekozen onderdelen.

Het probleem is dat er als er 10 categoriën zijn er ook 10 producten worden gesubmit en ik dan niet kan zien welke de nieuwste is. Ik moet denk ik aan de Onclick iets toevoegen om te zien welk veld het nieuwste is.

Iemand een suggestie hoe dat het best kan?

• Guldan
  • Laatst online: 15-05 10:37

Guldan

Thee-Nerd

Zou je niet per categorie een form kunnen maken. En dan in de action meesturen welk cat id het is?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
Een form per cat lukt helaas niet.

De radio buttons hebben wel als name de cat id. Alleen krijg ik nu de laatste aangepast er niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een duidelijk voorbeeld

Werkgeheugen
Prijs Merk
radio TakeMs 512MB 400 MHZ - INFO -60.00 EUR Intel
radio TakeMs 1024MB 400 MHZ - INFO Intel
radio TakeMs 2048MB 400 MHZ - INFO +60.00 EUR Intel

Processoren
Prijs Merk
radio Intel Celeron 2.53 Ghz - INFO Intel
radio Intel Pentium 4 3.00 Ghz 800 FSB - INFO +100.00 EUR Intel

Zoals deze voorbeelde staan er > 10 op een pagina. Stel mensen klikken het werkgeheugen aan van 1024 mb aan dan wordt het form verstuurd en de actuele systeem prijs geupdate.

Als er op de radio van 1024 mb wordt geklikt dan wordt de producten die aangevinkt zijn in alle categoriën gesubmit. De radio`s hebben als naam de categorie id.

Nu wil ik dus zodra er een radio wordt aangeklikt 'onthouden' welke radio is aangeklikt om de pagina na de submit te laten terugkeren na de categorie.

Alle hulp is welkom :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu doormiddel van een foreach en wat hidden veldjes de gewijzigde categorie bepaald.

Dit wordt bepaald nadat er verzonden is. Wat is nu een slimme manier op te linken aan te categorie? Doorsturen kan niet want dan raken er bepaalde vars kwijt.

Is het met javascript mogelijk om via een php echo een bepaalde url te laten opzoeken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet nu met de volgende code #catId achter de url:

<script>window.location.hash = \"$key\"</script>

Het probleem is nu dat hij pas na het juiste anker gaat na een refresh.

Is het mogelijk om met javascript de <a name=""> op te roepen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 20:42 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

PHP-er: Er is een mooi knopje genaamd "edit". Als je dat voortaan zou willen gebruiken i.p.v. 4 posts achter elkaar dan graag :)

Daarnaast verzand je topic nu in Javascript. Iets wat in Webdesign & Graphics hoort en niet in Programming & Webscripting.

En voor je laatste vraag: Wat heb je daarvoor zelf al geprobeerd? Niks? Op google is niks daarover te vinden? Het lijkt me dat er wel iets te vinden is toch ;)

Je vragen nu zijn met een beetje PHP en/of Javascript tutorial echt wel zelf op te lossen. Mocht je er echt niet uitkomen, open dan een nieuw topic waarin je een concrete vraag kan stellen. Tips en voorbeelden voor een form in PHP of 2 lists met Javascript zijn vrij snel te vinden.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.