Toon posts:

[CSS] Verticale divs 100% height

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Na lang zoeken en daarbij toch veel gerelateerde pagina's gevonden te hebben heb ik nog steeds niet DE oplossing voor mijn probleem.

Het probleem:
Zoals in veel/meer gevallen is IE (maar indirect ik waarschijnlijk) het probleem, deze geeft mijn verticale divs waar de content van de volgende pagina http://projuicemedia.mine.nu/samana niet goed weer (mozilla doet het wel prima). De verticale height is bij IE (in dit geval) afhankelijk van de content en niet per definitie 100% hoog. Dit resulteerd in lelijke blokken (die ik voor de duidelijkheid maar even grijs heb gemaakt).

Meta info van het probleem:
HTML, BODY {margin:0px; padding:0px; height:100%; .........}
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN">
Verder staan de divs waarvan de height 100% moet zijn op 100%.

Iemand? Uberhaubt?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probeer in 't vervolg zo veel mogelijk gebruik te maken van de bestaande HTML elementen. Nu is je hele pagina opgebouwd door <div>-jes (en de benaming is ook niet handig gekozen ;)). Had je het net zo goed in tabellen kunnen doen :P

IIG, wat is nu je probleem. Wil je de achtergrond zo hoog hebben als je content of zo hoog als het zichtbare?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een (zelf geschreven) php-template systeem voor het bouwen van websites met daar aan gekoppeld een externe css file. Het had idd ook met tabellen gekunt maar dit heeft nadelen m.b.t het plaatsen van o.a. content (met het CMS) die niet accetabel zijn. Vandaar dus divs.

Maargoed, de achtergrond moet zo hoog zijn als het zichtbare (de viewport). Ik heb dit voorheen vaak ge-truct door een achtergrond pixel-afbeelding op de body te gooien waardoor het lijkt alsof alles doorloopt. Maar dit moet toch netter kunnen?
BtM909 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:51:
Probeer in 't vervolg zo veel mogelijk gebruik te maken van de bestaande HTML elementen. Nu is je hele pagina opgebouwd door <div>-jes (en de benaming is ook niet handig gekozen ;)). Had je het net zo goed in tabellen kunnen doen :P

IIG, wat is nu je probleem. Wil je de achtergrond zo hoog hebben als je content of zo hoog als het zichtbare?

Verwijderd

Probeer eens display:table op #container
Je hebt waarschijnlijk veel floats gebruikt, niet?
Misschien is het beter om <br clear="all"> te gebruiken (als laatste kind van #container neerzetten), maar dan moet je die height:100% waarschijnlijk weggooien.

Verwijderd

Topicstarter
Jip, idd... Die height:100% moet dan weg. En die display:table heeft helaas ook geen resultaat. Inmiddels zit ik er alweer stevig over na te denken om maar weer gewoon een achtergrond afbeelding te maken van 1 pixel en die te zetten op de container.

Of er moeten mensen nog uitzonderlijk heldere ingevingen hebben... ;)
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:40:
Probeer eens display:table op #container
Je hebt waarschijnlijk veel floats gebruikt, niet?
Misschien is het beter om <br clear="all"> te gebruiken (als laatste kind van #container neerzetten), maar dan moet je die height:100% waarschijnlijk weggooien.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:07:

Maargoed, de achtergrond moet zo hoog zijn als het zichtbare (de viewport). Ik heb dit voorheen vaak ge-truct door een achtergrond pixel-afbeelding op de body te gooien waardoor het lijkt alsof alles doorloopt. Maar dit moet toch netter kunnen?
[...]
Mwa, hoe net wil je het hebben? Op die manier heb je én overzichtelijke markup, én het werkt perfect crossbrowser zonder veel gezeik, én je kunt de document flow voor het grootste deel behouden.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

Topicstarter
Owkaj, true...

Ik heb ondertussen een voorbeeld met background-image gemaakt. Die moet als het goed is cross-browser werken. Maar goed, echt netjes is het natuurlijk niet. En de site wordt er (iets) zwaarder van.
Gunp01nt schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:14:
[...]

Mwa, hoe net wil je het hebben? Op die manier heb je én overzichtelijke markup, én het werkt perfect crossbrowser zonder veel gezeik, én je kunt de document flow voor het grootste deel behouden.
Pagina: 1