Toon posts:

Data aan audio koppelen bij een mixed mode cd??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemad mischien of het mogelijk is om als je een mixed mode cd in nero maakt. je de data (in mijn geval een digitale rondleiding) kan koppelen aan het audio gedeelte van de cd?
Ik wil het namelijk zo doen omdat ik dan de cd op 2 manieren kan gebruiken. Namelijk op de pc dan kan je digitale wandleing maken met geluid..(dat is de bedoeling) en dat je de cd ookkan afspelen in de discman en vervolgens de wandeling ook echt kan maken met het zelfde commentaar.

Want mijn probleem is namelijk als ik zo een cd brand dan zie ik de data wel maar de audio is onzichtbaar. maar de audio hoor je wel gewoon in de cd speler....

Hoe kan ik dit koppelen??

Alvast bedankt!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waar maak je die digitale rondleiding dan in? Daar kun je wellicht gewoon een audio-CD mee afspelen; en dan ben je er toch? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:32
Je kan ook op de data track de audio bestanden als mp3 opslaan en dan die bestanden gebruiken ipv de audio tracks.

[ Voor 2% gewijzigd door ramonp op 17-01-2005 12:53 . Reden: typo's ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Volgens mij kan dat niet, of iig. niet op een normale manier. Voor zover ik begreep, is audio-Cd een ander bestandssysteem dan data-CD, de ene leest uit vanaf de rand, de ander vanuit het centrum. Als er al een oplossing bestaat denk ik dat die hardwareafhankelijk zal zijn.
De meest eenvoudige manier is dan idd. de audiotracks als MP3 in je dataCD meebranden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de mp3tjes had ik ook al bedacht.... maar het probleem is dan alleen dat het zoveel ruimte gaat kosten.... en we willen graag het op 1 cd zetten want dat is juist het idee achter dit project.

En rondleiding word gemaakt in director.....

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

onkl schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:00:
Volgens mij kan dat niet, of iig. niet op een normale manier. Voor zover ik begreep, is audio-Cd een ander bestandssysteem dan data-CD, de ene leest uit vanaf de rand, de ander vanuit het centrum. Als er al een oplossing bestaat denk ik dat die hardwareafhankelijk zal zijn.
De meest eenvoudige manier is dan idd. de audiotracks als MP3 in je dataCD meebranden.
Hoe verklaar je die kleine CD'jes dan; die toch werken? Beiden werken vanuit de rand dus dat heeft er niets mee te maken. Verder zie ik ook niet waarom het starten van de Audio - CD-speler een probleem zou moeten opleveren indien de software van die CD speler op dezelfde CD staat? :)

1e hit op Google: Director Online Article: Detecting and Launching Audio CD Players

[ Voor 10% gewijzigd door Spider.007 op 17-01-2005 13:32 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Het meer dat het 2 producten op 1 word.... namelijk een audio cd....
en een digitale rondleiding. en die digitale rondleiding kan je op bepaalde momenten die audiotracks laten afspelen. en dus niet in een apparte cd speler...

snap je wat ik bedoel?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:39:
Het meer dat het 2 producten op 1 word.... namelijk een audio cd....
en een digitale rondleiding. en die digitale rondleiding kan je op bepaalde momenten die audiotracks laten afspelen. en dus niet in een apparte cd speler...

snap je wat ik bedoel?
Dat had ik uit je eerste post al begrepen ja? Heb je de link die ik gaf al doorgegeven? Je mixed-mode CD is toch niets anders dan een CDROM en een Audio CD in 1? Als je daarom vanaf het CDROM gedeelte een Audio CD speler lanceert dan zal die toch netjes het Audio gedeelte van je mixed-mode CD afspelen? :)

---

Pagina: 1