Toon posts:

ADSL Modem

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers.

Ik zit hier met een ADSL modem, het betreft een Allied Data Copperjet 810 type CJ8M0 E-U. Deze heb ik tweedehands gekregen. Ik heb deze aangesloten via een LAN kabel tussen mijn NIC en het modem. Ik wil deze kunnen beheren en configureren, maar ik kan hem niet bereiken via het standaard IP adres wat hij vanuit de fabriek meekrijgt.

Ik heb de modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar dit wil ook niet helpen.Vervolgens heb ik het geprobeerd via een USB kabel tussen de NIC en de modem en vervolgens het standaard IP adres geprobeert wat hij meekrijgt bij een USB verbinding, maar dit werkte ook niet.

Als ik hem verbindt met een LAN kabel dan krijg ik wel verbinding met de modem, want ik krijg 2 monitortjes rechtsonder in m'n scherm. Er wordt alleen maar 1 monitortje steeds blauw. Mijn ARP-tabel wordt ook niet gevuld door de modem. Ik heb de nic een vast IP adres gegeven, maar dat werkt ook niet.

Ik heb de search gebruikt en heel google afgezocht, maar ik kon niks vinden.

Weet iemand een oplossing hoe ik dit modem toch kan configureren?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 12:07 ]

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:48

Orac

Ik mis je papa.

Ik ken dat type modem niet, maar als er één netwerkaansluiting op zit, dan denk ik dat je een crosscable moet gebruiken (of een hub/switch er tussen).

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 11:11
Wat zegt ipconfig als je de pc op DHCP zet ??

Jan-Willem

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ook je pc een vast ip gegeven in dezelfde subnet als het modem?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 17:21
Met de CopperJet Monitor van Allied Data Technologies kun je de ADSL modem over ethernet (netwerkkabel) bereiken, zonder dat deze een IP-adres heeft.
Je kunt hem dan een IP-adres toewijzen, waarna je hem over IP kunt bereiken.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:59

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan de webinterface alleen benaderen als je:
(ervan uitgaand dat je modem in bridgemode staat)
- firmware 5.15SR nogwatte draait.
- modem naar pc middels crosscable verbind.
- modem heeft dan als ip: 172.19.3.1 (255.255.0.0 als subnet), dus moet je zelf ook je netwerkkaart in dat subnet hangen en ip ff statisch invullen.. 172.19.3.5 bijvoorbeeld.

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
voxx schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:28:
Ik ken dat type modem niet, maar als er één netwerkaansluiting op zit, dan denk ik dat je een crosscable moet gebruiken (of een hub/switch er tussen).
Is het eerste wat ik heb gedaan, een crosscable gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
jee-weetje schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:39:
Wat zegt ipconfig als je de pc op DHCP zet ??
Pc staat op DHCP, krijgt geen ip-adres.

Verwijderd

Topicstarter
wens schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:44:
Met de CopperJet Monitor van Allied Data Technologies kun je de ADSL modem over ethernet (netwerkkabel) bereiken, zonder dat deze een IP-adres heeft.
Je kunt hem dan een IP-adres toewijzen, waarna je hem over IP kunt bereiken.
Dit progje zegt dat er geen modem is. Als ik de usb drivers voor xp of windows98 gebruik dan kan hij geen modem vinden. Ook niet als ik de readme gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Blisterin_Bull schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:44:
Je kan de webinterface alleen benaderen als je:
(ervan uitgaand dat je modem in bridgemode staat)
- firmware 5.15SR nogwatte draait.
- modem naar pc middels crosscable verbind.
- modem heeft dan als ip: 172.19.3.1 (255.255.0.0 als subnet), dus moet je zelf ook je netwerkkaart in dat subnet hangen en ip ff statisch invullen.. 172.19.3.5 bijvoorbeeld.
Geprobeerd. Subnetmask pc ook op klasse b ingesteld. Kan modem niet vinden. Pingen geeft no reply op 172.19.3.1. Weet het niet meer. Modem kaputt ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet je PC eens gewoon op DHCP, doe een ipconfig /release en vervolgens een ipconfig /renew. Kijken of je dan wel een IP krijgt; kan namelijk zijn dat je eigen PC eerst een andere lease had (andere IP range) dan het modem standaard uitdeelt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1