Toon posts:

MySQL/PHPmyadmin onder windows -> root rechten kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort lijkt mijn MySQL, op Windows XP, nogal verklooid. Als ik als root inlog op PHPMyadmin, krijg ik te zien dat ik geen rechten heb, en zie dan ook geen databases. Als ik een speciaal commando gebruik om alle rechten tijdelijk te resetten, kan ik er wel inkomen. Daar zie ik dan staan dat root alleen maar "usage" rechten heeft, en GRANT (toewijzen) op "nee" staat. Ik kan mezelf dan ook niet meer rechten geven... :(

Hoe los ik dit op? Op welke manier kan ik bijvoorbeeld in phpmyadmin inloggen (of op een andere manier) en zo root weer de normale rechten geven? Ik heb bijvoorbeeld wel andere gebruikers gemaakt die alle rechten hebben, maar weet niet hoe ik daarmee op phpmyadmin kan inloggen...

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:03
mysql opnieuw installeren en je tables overschrijven

Verwijderd

Topicstarter
gideon82 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:08:
mysql opnieuw installeren en je tables overschrijven
Dat is de enige manier? En hoe kan ik dan de oude tabellen hergebruiken? Kan ik die makkelijk exporteren en importeren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:11:
[...]

Dat is de enige manier? En hoe kan ik dan de oude tabellen hergebruiken? Kan ik die makkelijk exporteren en importeren?
Je kunt de tabelbestanden gewoon overkopieëren en dan zullen ze zonder problemen weer actief worden.

Kijk wel uit met je users tabel dan!

Verwijderd

Probeer eens mysqld te starten met --skip-grant-tables?

Volgens mij zou je het dan weer moeten kunnen herstellen.

Verwijderd

Download op de website van mysql het programma MySQL Administrator, met dat programma kan je heel makkelijk users enzo aanmaken en ook rechten geven.

(is gewoon een win32 programma, en gratis)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:40:
Probeer eens mysqld te starten met --skip-grant-tables?

Volgens mij zou je het dan weer moeten kunnen herstellen.
Dat werkt in zoverre, dat ik dan wel alle users kan zien. Maar niet de user root kan aanpassen, omdat de user root niets mag wijzigen.

Als ik dan mysql opnieuw wil installeren? Waar haal ik een nieuwe mysql installatie vandaan? Ik had nu zo'n heel pakket waar alles (Apache, PHP, MySQL, PHPMyadmin) in zat.

Edit: en; hoe un-install ik alleen MySQL?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 13:52 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:50:
Dat werkt in zoverre, dat ik dan wel alle users kan zien. Maar niet de user root kan aanpassen, omdat de user root niets mag wijzigen.

Als ik dan mysql opnieuw wil installeren? Waar haal ik een nieuwe mysql installatie vandaan? Ik had nu zo'n heel pakket waar alles (Apache, PHP, MySQL, PHPMyadmin) in zat.
www.mysql.com bijvoorbeeld? :?
Edit: en; hoe un-install ik alleen MySQL?
Mapje verwijderen en eroverheen installeren zou volgens mij gewoon moeten werken. Wel eerst de data-map backuppen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al eerder postte: dat heb ik gedaan, en dan kom ik wel in phpMyAdmin, maar omdat mijn root account geen rechten meer heeft, kan ik dan alsnog niets...

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=22589589,noline]Mapje verwijderen en eroverheen installeren zou volgens mij gewoon moeten werken. Wel eerst de data-map backuppen.
Dat weet je zeker? Niet allerlei registershit weghalen of zo...?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:46:
[...]

Dat weet je zeker? Niet allerlei registershit weghalen of zo...?
Welke registershit? MySQL is van oorsprong een Linux programma :).

Maar er kan best nog ergens een INI file dwalen (check de Windows dir, bijvoorbeeld). Al hoort daar niks in te staan dat van belang is...

En de users tabel (databasebestanden: mysql.*) moet je natuurlijk niet terug zetten, anders heb je weer geen rechten in de nieuwe installatie.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 17:49 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen
Dus daarom: P&W -> SA

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1