[XP] Bij verwijderen partitie andere schijf naar de klote?*

Pagina: 1
Acties:

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017
Ik was zaterdag een .mpg aan het kijken die schokte dus ik dacht van.... laat ik mijn windows maar eens gaan herinstalleren.

Ik heb 4 partities op 2 schijven
C/D (schijf 1 maxtor 120 GB)
E/F (schijf 2 maxtor 160 GB)
Alle gemaakt met partition magic trouwens....

Voordat ik windows ging installeren leek het me handig om eerst de belangrijke dingen maar eens op F te zetten. Staat er nogal los van dus dat zou moeten werken dacht ik.

Ik doe dus mijn windows CD erin, verwijder de C partitie maak die opnieuw aan en installeer windows.
Terwijl windows voor de eerste keer opstart gaat ie met zijn checkdisk plotseling allemaal fouten fixen op de F. WAT BLIJKT? Veel data op F is harstikke corrupt geworden, van folders zijn 32kb filetjes gemaakt en veel files kan ik niet meer openen. (de word documenten zijn nu gereduceerd tot een hoop nutteloze tekentjes). Niet alleen de files die ik had gekopieerd van C zijn kapot maar ook de files en folders die in de "buurt stonden" (volgens mij alles wat in dezelfde directory stond als mijn C-files is stuk)

Ik heb toen de informatie waarvan ik DACHT dat ie nog wel goed was op de E gezet en F geformateerd. Data weer teruggezet en bij een opstart van windows waren er weer fouten op F en C. (gevolg dat nu toch wel bijna alles wat ooit op de F gestaan heeft fucked is)

Ik heb powermax full test losgelaten op de 160 maxtor schijf en die zegt dat er niks mis mee is. Er is ook geen probleem op de E schijf dus de harde schijf lijkt me niet kapot. (ga straks nog wel de burn-in test doen)

Heeft iemand een IDEE wat er fout is gegaan? en nog belangrijker hoe ik dit ga voorkomen dat dit nog een keer gebeurt???

x

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even je OS in de titel, dit is voor zover ik kan beoordelen XP. Geef je nog even met een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif als dit niet correct is?

Soms kan dit wel eens voorkomen. Kan je met een recoverytool de bestanden nog wel zien ?

Ik haal ook nog even de overbodige vraagtekens uit de topictitel. Eentje is wel genoeg ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• blaatbeest
Hmmm ben nu met filescavenger aan het proberen en die vind iig wel files. Maar hij zei net iets over NTFS terwijl ik FAT32 heb.

Welke recovery werkt er eigenlijk het beste? (das een goeie voor de search :))

x

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk even in OM FAQ / Beleid, die is in de search wel bekend ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• blaatbeest
Harstikke bedankt! Ziet er naar uit dat ik in ieder geval wat informatie ga terugkrijgen. (als ik met mijn domme hoofd eerder aan file recovery had gedacht misschien nog wel meer :))

Maar dit "kan dus ooit wel us voorkomen" ?
Wat is dan de beste manier om nooit meer data kwijt te raken? Alles ergens op een internet ding neerzetten, iedere dag dezelfde CD's branden, bij een vriend/in een hardeschijf met de info neerleggen.... pff wat een werk.

x

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-03 21:53
ik had een soortgelijk probleem: HDD beschadigd na formatteren andere HDD

Ik heb geen idee hoe het kwam Ik heb gewoon al mijn data die nog goed was weer op C gezet. Daarna D (F bij jou) geformatteerd en met getbackdataNTFS de data die nog goed was gerecoverd. Ik heb nooit meer last gehad van bad sectors oid..

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

• blaatbeest
Toch nog even de eindconclusie:

Reden voor optreden fout?
- Ik heb al mijn kabels gesjecked, kon niks vinden wat ook maar een beetje los zat
- Prime95 gedraaid, geen probleem met mijn proc
- memtest-86 gedraaid, na 3,5 uur geen error gevonden.
- uiteraard powermax op mijn HD losgelaten en ook die vond geen problemen.

Geen idee wat dus de reden is geweest, maar het programma "getdataback" was voor mij in ieder geval de winnaar als het gaat om de hoeveelheid teruggekregen data.

x

Pagina: 1