[XP] Image Complete C:\ schijf inc programma's

Pagina: 1
Acties:

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 10:50
Ik zit met een probleem. ik heb thuis een laptop staan die een beetje zijn beste tijd heeft gehad.
Nou ben ik van plan een nieuwe aan te schaffen, maar dan moet ik weer een complet nieuwe installatie van XP doorgaan en de programma's opnieuw installeren en instellen. 1 van deze programa's is een fakturatie programma met een dik klantenbestand en productenlijst.
kortom geen zin in. Het gaat hiet btw om winXP sp1.

Nou is het zo dat er geen brander in zit, maar ben wel bereidt om een externe DVD DL writer aan te schaffen.
Nu na lang lulle me vraag: Kent er iemand een programma wat een complete Image kan weg schrijven op een DVD of DVD DL. Of een mogelijkheid om te kiezen waarvan een image te maken.

verdere info nodig?? vraag maar raak zou ik zeggen.....

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Uhmmm iets in de trant van Norton Ghost? , zit je alleen wel met het feit dat het gemiddelde ghost progsel alles terug zet zoals je het opslaat, oftwel je windows zal alle settings / drivers / tweaks nog hebben van je ouwe laptop, daar is misschien nog wel een re-instal / repair van nodig na het hevelen...

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Wat je wilt is Sysprep (om hardware-verschillen "weg te werken"), Ghost, DVD-RW of externe Harddisk of Direct-Transfer-kabel.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je compleet nieuwe hardware aanschaft zou ik toch echt voor een verse install gaan. De oude install zal ook wel zo zijn problemen hebben gehad in het verleden, en sowieso zit je met wat Hans.Solo zegt, de grote hoeveelheid nieuwe hardware.
Als dat facturatieprogramma het enige is wat problemen oplevert voor je, zou ik even de leverancier raadplegen over hoe je dat het beste uit kunt voeren. Wellicht is er een mogelijkheid om a la outlook gewoon de data(base)file(s) over te zetten naar een verse install :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Neem aan dat dat facturatie programma wel een backup functie in zich heeft?

Ik zou altijd bij een nieuwe computer helemaal vers beginnen. Ghost heeft imo weinig zin, zit altijd met drivers, zeker bij laptop, die niet geladen zijn. Denk aan specifieke dingen als drivers voor je touchpad.

In mijn ervaring kun je een laptop in een halve dag compleet opnieuw bouwen

succes ermee

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• skaars
Het fakturatie programma is geschreven in progres waar ik absoluut geen verstand van heb.
Als iemand mij kan vertellen wat de database files zijn ben ik al een heel end. Moet ik alleen de Progres bodem nog hebben...
Maar iig al bedankt voor de moeite.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
Als het een beetje gerenomeerd software pakket is, moet je er een backup van kunnen maken.
En dan op de nieuwe laptop opnieuw importeren.
Dat kun je nu goed testen, zet op de nieuwe laptop een volledige installatie en probeer dan maar eens die database in te voegen. Als het niet lukt is er geen man overboord.
Maar zoals ik al zeg, een beetje pakket moet het kunnen. Anders zou je ook geen gewone backup kunnen maken.
Lekker voor je gewone backups.

Oeps, iets te late reaktie, snap het......

[ Voor 5% gewijzigd door marquis op 17-01-2005 12:35 . Reden: hmmmmm, kan nog steeds nie snel typen ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• sirono
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
heb je geen support van de leverancier van het programma dan? dan kun je het gewoon vragen aan hun...
maar zowiezo lijkt het me onwaarschijnlijk dat een fakturatie prog geen backup functie heeft...

[ Voor 19% gewijzigd door sirono op 17-01-2005 12:38 ]

Verwijderd

Misschien gewoon alleen de map van die database backuppen. Op de nieuwe laptop database software nieuw installeren en dan die gebackupte map eroverheen kopieren. Meestal werkt dat wel met simpele software. Iig de moeite waard om te proberen.

• skaars
heb je geen support van de leverancier van het programma dan? dan kun je het gewoon vragen aan hun...
ja precies diegene die het voor mij heeft geschreven lijkt wel van de aardbodem verdwenen.
Ik kan dat persoon op geen enkele manier berijken hetzij via mail hetzij via telefoon....
Wat je wilt is Sysprep (om hardware-verschillen "weg te werken"),
Wat doet dat programma precies? Is dat om conflicten met de nieuwe hardware te voorkomen?

wat een grafzooi, ik zie het al weer helemaal voor me... al die troep opnieuw invoeren :(
Ben je wel een dikke week minimaal mee bezig, zonder gekkigheid.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

SkaarS schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:34:
Het fakturatie programma is geschreven in progres waar ik absoluut geen verstand van heb.
Als iemand mij kan vertellen wat de database files zijn ben ik al een heel end. Moet ik alleen de Progres bodem nog hebben...
Maar iig al bedankt voor de moeite.
Argh progress!! heel leuk DB en klantenbeheer progsel, maar nu net een jaar beschikbaar voor het windows OS, ze hebben nu met versie 9.1D een hele zooi gefixed, maar nog steeds issie niet al te denderend.
Kun je trouwens al een DB draaien onder windows met progress??, ik loop hier nog steeds te klooten met een MySQL db waar ik info uit moet slepen voor het progress gedeelte van mijn apps onder windows...
Of is dit een client achtig iets wat info haalt vanaf een Unix servertje waar de hoofd DB op draait??

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• skaars
Argh progress!! heel leuk DB en klantenbeheer progsel, maar nu net een jaar beschikbaar voor het windows OS, ze hebben nu met versie 9.1D een hele zooi gefixed, maar nog steeds issie niet al te denderend.
Kun je trouwens al een DB draaien onder windows met progress??, ik loop hier nog steeds te klooten met een MySQL db waar ik info uit moet slepen voor het progress gedeelte van mijn apps onder windows...
Of is dit een client achtig iets wat info haalt vanaf een Unix servertje waar de hoofd DB op draait??
Alles draait tegelijk op de pc. geen verdere database nodig.
Weet jij toevallig iemand die ervaring heeft met Progress? misschien kan die mij vertellen
waar de database bestanden zich bevinden, of nog beter, hoe ik die complete "copy" maak...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

SkaarS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:51:
[...]

Alles draait tegelijk op de pc. geen verdere database nodig.
Weet jij toevallig iemand die ervaring heeft met Progress? misschien kan die mij vertellen
waar de database bestanden zich bevinden, of nog beter, hoe ik die complete "copy" maak...
Progress zit in Rotterdam, ik zou ze gewoon eens bellen, die kunnen je vast wel verdeer wegwijs maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Meer info over sysprep

Het compleet opnieuw installeren is uiteraard de beste optie als je tijd over hebt, maar een image lijkt me in jouw geval een veel betere optie!
Pagina: 1