Toon posts:

Gratis webapplicatie om CU2-kloon op te zetten? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo users,

Ik vroeg me af of er ook opensource applicaties bestaan die ongeveer het zelfde kunnen als cu2 ? Dus gewoon een profiel kunnen aan maken en delen met anderen ???

Gr john.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:50
Man, check je vorige topic's sluitmessage.. Verder hotscripts.com

|>

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je hebt het juiste subforum gevonden ;) echter; de vraag die je stelt is lastig te beantwoorden. Heb je zelf al gezocht op de bekende scriptsites? Zou je toe kunnen lichten waarom het open-source zou moeten zijn? Heb je zelf enige programmeerervaring; en in welke taal dan? Heb je nog specifieke eisen aan de software? Anders zou een gemodificeerd PHPbb of elk ander forum wellicht wat zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Voortbordurend op bovenstaande: gaat het om een server die veel profielen moet gaan beheren, of wil je alleen wat over jezelf kwijt op het web? Als server: wat voor technieken kan je daarvoor gebruiken op je server, Apache of IIS? ASP, PHP, iets anders? Etc :)

Inderdaad: allemaal vragen zonder antwoord. Maar met de topicstart die je hebt gemaakt kan ik 'LAMP installeren, een statische HTML pagina maken en je bent er' roepen maar dat bedoel je vast niet. Dus wat wel, en welke soorten oplossingen had je in gedachten?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:39:
Je hebt het juiste subforum gevonden ;) echter; de vraag die je stelt is lastig te beantwoorden. Heb je zelf al gezocht op de bekende scriptsites? Zou je toe kunnen lichten waarom het open-source zou moeten zijn? Heb je zelf enige programmeerervaring; en in welke taal dan? Heb je nog specifieke eisen aan de software? Anders zou een gemodificeerd PHPbb of elk ander forum wellicht wat zijn :)
Hoi :)
Sorry, ik zal het verder toelichten.

Opensource: Omdat dat het mischien gratis is en je kunt bij de source komen.

Programmeer ervaring: Basis PHP/MySQL

Ik wil graag net zoiets als Cu2 beginnen, maar dan op kleinere schaal, bijvoorbeeld op 1 of 2 provincies. Het gaat er dus gewoon om dat mensen profielen kunnen aanmaken met een tekstje en een foto, en hij moet doorzoekbaar zijn. Dat moet het in grote lijnen bevatten. Mischien kan ik het zelf bouwen, maar dan loop ik er mischien tegenaan voor de zoveelste keer het wiel uit te vinden en dat er kostbare tijd verloren gaat. Bovendien zal het niet stabiel of veilig zijn.

Gr john

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:19:
[...]

Hoi :)
Sorry, ik zal het verder toelichten.

Opensource: Omdat dat het mischien gratis is en je kunt bij de source komen.

Programmeer ervaring: Basis PHP/MySQL

[...]

Mischien kan ik het zelf bouwen, maar dan loop ik er mischien tegenaan voor de zoveelste keer het wiel uit te vinden en dat er kostbare tijd verloren gaat. Bovendien zal het niet stabiel of veilig zijn.
Het gaat je dus puur om het 'gratis'; je geeft namelijk al aan dat je niet zelf kunt of wilt bouwen. Dan pas ik je topictitel even aan :)
Ik wil graag net zoiets als Cu2 beginnen, maar dan op kleinere schaal, bijvoorbeeld op 1 of 2 provincies. Het gaat er dus gewoon om dat mensen profielen kunnen aanmaken met een tekstje en een foto, en hij moet doorzoekbaar zijn. Dat moet het in grote lijnen bevatten.
Zoals ik in mijn 1e reactie ook al zei; heb je al eens nagedacht over een gemodificeerd phpBB forum? Dat zou hier volgens mij best geschikt voor zijn. Ieder topic is een profiel; en reactie zijn reacties op dat profiel :) Ik denk dat je software die puur CU2 nadoet erg lastig gaat vinden aangezien er volgens mij niet zo veel vraag naar is. In theorie kun je het met wat doorzetten zelf ook redelijk snel maken :)
Gr john
Groetjes hoeven niet op GoT; wij Tweakers groeten elkaar continu :)

[Opensource] gelijksoortige webapplicatie als cu2 ? > Gratis webapplicatie om CU2-kloon op te zetten? *

[ Voor 5% gewijzigd door Spider.007 op 17-01-2005 16:45 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:44:
[...]
Het gaat je dus puur om het 'gratis'; je geeft namelijk al aan dat je niet zelf kunt of wilt bouwen. Dan pas ik je topictitel even aan :)
[...]
Zoals ik in mijn 1e reactie ook al zei; heb je al eens nagedacht over een gemodificeerd phpBB forum? Dat zou hier volgens mij best geschikt voor zijn. Ieder topic is een profiel; en reactie zijn reacties op dat profiel :) Ik denk dat je software die puur CU2 nadoet erg lastig gaat vinden aangezien er volgens mij niet zo veel vraag naar is. In theorie kun je het met wat doorzetten zelf ook redelijk snel maken :)
[...]
Groetjes hoeven niet op GoT; wij Tweakers groeten elkaar continu :)

[Opensource] gelijksoortige webapplicatie als cu2 ? > Gratis webapplicatie om CU2-kloon op te zetten? *
Ok, ik zal er eens naar kijken !!! Thnx !!!
Pagina: 1