[XP] Ftp toegang in Save As dialogen*

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Allaw,

ik zoek een manier om, net als in KDE enzo, een ftp locatie te kunnen intypen in mijn Save As en Open dialogen. Maw.: ik typ in het bestandsnaamvakje iets als ftp://username:password@ftp.domain.tld/ en dan kan ik het bestand rechtstreeks naar de ftp opslaan. Zou me veel omwegen via de ftp client besparen. Ik vroeg me af of er zo geen "plugin" voor windows bestaat die dat toelaat.

Alvast bedankt,
Sander

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij kan dit niet. Zou je die ftp niet als netwerklocatie kunnen toevoegen? het user:pass@server idee is uit IE gesloopt nadat er vorig jaar een bugje aan het licht kwam wat er misbruik van maakte.

Zou je je OS nog even door willen geven? Dan kan ik dit in de titel zetten. Dit is namelijk verplicht in Windows Operating Systems, zoals je in Windows Operating Systems - Policy hebt gelezen :) Geef ook nog even aan wat je allemaal al hebt geprobeerd, wat daaraan niet lukte en wat de specifieke obstakels zijn :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bluppfisk
  • Niet online
oi excuseer. Het is Windows XP. In IE kan ik, net als in firefox, nog steeds user:pass@ gebruiken zonder problemen, ook in de gewone windows explorer, maar niet in Save As dialogen. Beetje vervelend. ik probeer met netwerklocaties.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Oke en [XP] it is in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

sanfranjake schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:05:
Volgens mij kan dit niet. Zou je die ftp niet als netwerklocatie kunnen toevoegen? het user:pass@server idee is uit IE gesloopt nadat er vorig jaar een bugje aan het licht kwam wat er misbruik van maakte.
nu wil ik niet moeilijk doen maar dat is dus niet waar, je kan nog steeds in windows ftp://user:pass@host doen in explorer
(net nog getest)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
CrankyGamerOG schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:10:
[...]
nu wil ik niet moeilijk doen maar dat is dus niet waar, je kan nog steeds in windows ftp://user:pass@host doen in explorer
(net nog getest)
Hmm er is wel een patch verschene vorig jaar die deze functie uit IE sloopte. Misschien is deze weer geactiveerd :?

wel vaag iig :P

Mijn spoorwegfotografie

• bluppfisk
  • Niet online
met netwerklocaties wordt het ook niets. Dan gaat hij er wel heen maar haalt de dirlist niet op. Nou ja, neem ik wel filezilla.
Pagina: 1