Toon posts:

AMD Athlon of Celeron

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Besten mensen,

Ik had een fujitsu Siemens Scaleo P gekocht met een celeron proccesor. De snelheid was 2,6 GHz. Alleen had ik wat probleempjes met dat systeem. Toen heb ik hem laten ophalen.
2 weken erna werd hij weer terug gebracht. En wat blijkt nu dat het een ander systeem is.
Op de voorkant zit een stickertje AMD sempron. Maar als ik in de eigenschappen van de comp kijk, staat er:

AMD athlon (tm)
Kloksnelheid: 1,2 GHz

Mijn vraag is nu, is dit een beter systeem? Want als dat zo is, dan hou ik deze. Er zit namelijk ook ipv een diskettestation een kaartenlezer, want dat vind ik beter.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Nee, dit is niet beter. Je bent ietwat opgelicht zeg maar.
Terug naar de winkel gaan en je orginele model terug eisen. Verder nooit meer iets kopen daar.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
mjah als ik goed lees ga je dr 1.4 ghz op achter uit?! dus beter lijkt me het niet! de sempron is ook niet echt de snelste! en volgens mij bestaat er geen athlon xp van 1,2 ghz?! dus volgens mij ben je dr best op achteruit gegaan! kijk is naar l2 cache dan...

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Zal niet heel veel uitmaken. Een celeron heeft een hoge clock snelheid maar komt overeen meteen athlon van +-1,4/1,6 Ghz. Ervaring leert dat je er +-1ghz vanaf mag trekken als je het wil vergelijken met een athlon. Je kan beter de Atlhon houden.

[ Voor 25% gewijzigd door LoeiOrdinair op 17-01-2005 11:36 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50

Haan

dotnetter

DaannO schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:34:
volgens mij bestaat er geen athlon xp van 1,2 ghz?!
Athlon Xp's niet nee, maar wel Athlons..

Feit blijft natuurlijk dat het belachelijk is om zonder daarover ingelicht te worden opeens een ander systeem te krijgen :|

[ Voor 25% gewijzigd door Haan op 17-01-2005 11:37 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
LoeiOrdinair schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:35:
Zal niet heel veel uitmaken. Een celeron heeft een hoge clock snelheid maar komt overeen meteen athlon van +-1,2/1,4 Ghz. Je kan beter de Atlhon houden.
zou kunnen, maar het gaat wel erom dat hij "wel opgelicht" is. hij betaalt voor zijn waar terwijl hij andere waar krijgt.

(misschien maakt het niet uit in het prijsverschil/functionaliteit/groottevanram,hd,etc)

Verwijderd

Topicstarter
Die kloksnelheden, zijn toch anders als bij de celerons, of haal ik nu gewoon 2 dingen door elkaar.

En hoe kan ik naar de cache kijken??

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
LoeiOrdinair schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:35:
Zal niet heel veel uitmaken. Een celeron heeft een hoge clock snelheid maar komt overeen meteen athlon van +-1,2/1,4 Ghz. Je kan beter de Atlhon houden.
dat was misschien met de oude celeron zo. de celeron d (wat die 2,6 waarschijnlijk is geweest) is een stuk sneller. en zeker met office applicaties waar de TS hem waarschijnlijk voor gekocht heeft.
ik zou me flink genaaid voelen met zo'n ouwe athlon 1,2. die word al een heeele tijd niet meer gemaakt.
je hebt gewoon 2e hands rommel gekregen.

Verwijderd

Het kan ook zijn dat het BIOS de sempron niet herkend icm de FSB die verkeerd staat ingesteld.
Ik zou dus eerst controleren of er daadwerkelijk een sempron in zit.

Als dat zo is: houden!

Verwijderd

Misschien heb je wel een verkeerde pc meegekregen.
Je moet echt contact opnemen met de winkel, maakt geen drol uit of het systeem
beter is of niet, zelfs als het beter is zou ik teruggaan.

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is ook, dat hij bij de opstart aangeeft geen master device. Dus het lijkt net of ze die kast zomaar in elkaar hebben gezet??? Wat wil dat zeggen???

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij bestaat er helemaal geen sempron @ 1.2 GHZ. Misschien dat de FSB verkeerd staat en dat ie nu op 9 x 133 = 1200 loopt. Dit zou dan 9 x 166 moeten zijn en dan heb je 1,5GHz, wat nog steeds neerkomt op een Sempron 2200 of 2300. En in het extreemste geval staat de fsb op 100 (12 x 100) en heb je dus eigenlijk 12 x 166 = 2GHz, wat gelijk staat aan een Sempron 2800 of 3000.

In het laatste geval heb je denk ik wel een cpu die even snel of sneller is dan je vorige celeron. Dit zou je even moeten uitzoeken in de bios. Gewoon FSB op 166 zetten en kijken wat er gebeurt.
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:40:
Het rare is ook, dat hij bij de opstart aangeeft geen master device. Dus het lijkt net of ze die kast zomaar in elkaar hebben gezet??? Wat wil dat zeggen???
Krijg je dit te zien bij het detecteren van de schijven? Ws. staat een schijf dan niet op master ingesteld. Als alles verder werkt is dat niet hinderlijk. Desnoods zet je zelf even het jumpertje goed achterop de schijf.

[ Voor 32% gewijzigd door Palomar op 17-01-2005 12:02 ]

Verwijderd

ze hebben je gewoon een verkeerd systeem teruggegeven en het zou kunnen zijn dat jou systeem wel bij heel iemand anders thuis staat door een logistieke fout bij de externe partij... ik zou maar heel snel erachteraan gaan voordat je je pc nooit meer terug ziet..

oftewel ;(

rap terug naar de winkel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ, kijk onder "Welke processor zit er in mijn systeem?" :)

Basic gevalletje, dit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.