[C++ & JAVA]Welke IDE voor beiden?

Pagina: 1
Acties:

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:25
We zijn op school een groot software project aan het opstarten.
In dit project moeten zowel JAVA als C++ stukken geschreven worden.
Heb al redelijk wat gezocht maar de meeste IDE's zijn gemaakt voor of C++ of JAVA.
Welke IDE raden jullie hiervoor aan?
Het liefst willen we ook nog goede een integratie met SVN(soort CVS).
Ook zou het een plus zijn dat de IDE gebruikt kan worden in LINUX en Windows.
Als het mogelijk is graag een gratis IDE, maar als je een veel betere betere betaal IDE weet kun je die ook vermelden, dan kan ik uitzoeken of we een universiteits license hebben.

Ik weet dat het een heel eisen pakket is maar we zoeken gewoon de beste oplossing, zodat we gelijk een goede start maken.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Eclipse is idd lekker uitgebreid en kent naast Java ook C++ ondersteuning http://www.eclipse.org/cdt/, al heb ik daar geen ervaring mee.

Zelf ben ik op dit moment best gecharmeerd van jEdit, die heeft veel plugins ook voor oa CSV (Subversion weet ik zo niet).

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:25
Bedankt voor de snelle reacties.
Eclipse was idd 1 van de eerste opties die we bekeken hebben.
Maar ik weet niet zeker hoe goed die CDT plugin is.
Lees namelijk dat het nog steeds niet helemaal af is.
En dat het niet systeem onafhankelijk is.(schijnt zelfs helemaal niet te werken met Windows98 en ME)
Iemand hier ervaring mee?
En andere sugesties zijn ook nog steeds welkom natuurlijk.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Verwijderd

ik denk dat je jezelf niet moet ophangen aan 1 enkele IDE voor allebei de talen.

ikzelf vindt eclipse super voor java ontwikkeling (zeker de 3.1M4 versie)
en als als ik mijn ervaring met eclipse voor java kan doortrekken naar de C++ module dan zijn milestone builds stabiel genoeg om mee te werken, hoogstens dat een aantal features nog niet aanwezig zijn en er 1 of 2 onbelangrijke brak zijn.
edit:

(net ff gekeken naar CDT (de C++ plugin) en die is al op versie 2.1 en ze werken al aan de 3.0 versie waarvan de M2 build 5 februari uitkomt, die kan je gerust gebruiken hoor, dat zit wel goed,
en als je veilig wilt zijn gebruik dan CDT 2.1 en eclipse 3.0.1)

alleen de SVN integratie is nul, maar dat kan je oplossen door je sourcetree met een losse SVN client (TortoiseSVN ofzo) te beheren (wel aanvinken in eclipse dat je aparte source en bin dirs in je project wilt hebben dan!)
of nog beter bouw in een sub-projectje zelf je SVN integratie in eclipse (please? ;)))
daar kan je goed mee voor de dag komen, en de wereld zal je dankbaar zijn.

en nog een
edit:

is al gebeurd..
subclipse voor je SVN integratie, zie hier
hou het bij CDT 2.1 en eclipse 3.0.1 en (bijna) al je wensen zijn vervuld ;)

nog 2 eclipse tips.
opstarten met:
code:
1
c:\pad\naar\eclipse.exe vmargs -Xmx256M

voor meer geheugen voor je eclipse (standaard is 64M en meer dan 256M schijnt niet meer te helpen)
en als je eclipse brak is (na een update via de update manager of iets anders) 1 keer opstarten met:
code:
1
c:\pad\naar\eclipse.exe -clean vmargs -Xmx256M

alle user settings blijven dan behouden, maar de configuratie cache wordt gecleaned en weer opnieuw gemaakt. dit is ook zowiezo een goeie tip om te doen na het installeren van een aantal plugins, eclipse start daarna sneller op.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 15:32 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:06
ice-T schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:53:
En dat het niet systeem onafhankelijk is.(schijnt zelfs helemaal niet te werken met Windows98 en ME)
Mjah, je moet ook niet devven op Win98/ME ....

https://fgheysels.github.io/

• Daventry
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
mag weg ... leesfoutje

[ Voor 93% gewijzigd door Daventry op 17-01-2005 14:55 ]

Pagina: 1