Onkyo Nettune met de NC-500 EX

Pagina: 1
Acties:
  • 514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 12:06
Ik weet dat deze receiver al een tijdje uit is, maar het zou een goede aanvulling kunnen zijn op mijn huidige systeem.

Ik zou namelijk graag mp3'tjes af willen spelen op mijn home theather systeem, maar niet via een analoge kabel (zoals deze nu aangesloten is). Qua design zou het goed bij mijn andere apperatuur passen :Y) . Deze onkyo NC-500 EX kan via het netwerk aangesloten worden met behulp van Onkyo Nettune.

Ik zou graag willen weten of anderen ervaring hebben met Nettune van Onkyo.

Enkele foto's:

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/2/0,1311,sz=1&i=21976,00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/2/0,1311,sz=1&i=21977,00.jpg

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mag ik vragen waarom je het persé niet via een analoge kabel aan wilt sluiten?

• A. Qonsaides
MikeyMan schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:49:
Mag ik vragen waarom je het persé niet via een analoge kabel aan wilt sluiten?
De aansturing gebeurd nu nog via Winamp, maar binnenkort zal er een server komen waarop mijn mp3's komen te staan, aangezien de server in een andere kamer komt te staan zal het moeilijk zijn om de mp3's aan te sturen.
De geluidsinstallatie is nu aangesloten met een 5m+1,5m analoge kabel verbonden en de kwaliteit valt erg tegen, ondanks dat het 192 Kbit-nummers zijn (sommige 320 Kbit).
Daarnaast heb ik geen mogelijkheid om het digitaal aan te sluiten, aangezien mijn geluidskaart geen digitale uitgang heeft.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
Ikzelf heb Net Tune, wat wil je weten? :7
Ik heb hier een Onkyo AV receiver met NetTune en voor mij is het een wereldproduct.
Hoog WAF factor, want nu hoeft er geen HTPC in de woonkamer te staan, vrouw ook blij.
De receiver wordt inderdaad op je tcp/ip netwerk aangesloten via aan je router. Het verkrijgt idd een ip nummer (!). Het is dan ook een streaming internetradio, bijv Maasland Radio in wma 64 kb/s stream, hoorbaar hogere kwaliteit dan bijv Radio 538 op de FM band. Alleen hebben ze het over Oss en omstreken....
Verder staat het in verbinding met het server programma Net Tune Central v 2.0 die op mijn pc draait met tig gig aan MP3.
Ik kan nu met de afstandbediening van de Onkyo dus rechtstreeks op het Onkyo display van de receiver (kan ook op TV, als ie aanstaat) op mp3 tags als album, artist, genre en playlist het gewenste nummer kiezen en afspelen, waarbij uiteraard de digitale supertechniek van de Onkyo wordt ingezet. Helemaal leuk is het om in enkele seconden te kunnen wisselen van klassiek, naar U2, naar Eminem, naat Tiesto, etc. etc. Bezoekers staan paf, zeker als het volume iets hoger staat. Bij een kwaliteit bij 192 kb/s en hoger is het vrijwel onhoorbaar dat het een mp3 is.

Het is m.i. te vergelijken met het branden van mp3 als audio-cd of als mp3 en dan deze af te spelen (dan gebruik je ook de digitale logic en AD omzetter van je cd-speler, cq versterker).

Wat mij verbaast is dat je de keuze laat vallen op de NC-500 EX. Is dat een receiver? of alleen een NetTune ontvanger?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kijk ook eens op hifi.nl... Staat een stukje over een kenwood receiver en dvdspeler met hetzelfde principe...

• La_Pazz

• A. Qonsaides
Ik heb al een TX-SR701E van Onkyo, maar op deze receiver zit geen Nettune en aangezien ik veel mp3's luister lijkt het mij een stuk handiger om je mp3's via een netwerk af te spelen.
De NC-500XE is een receiver, maar ik wil hem gaan gebruiken als nettune ontvanger ;) .

Enkele vragen:
- Is de geluidskwaliteit via Nettune beter dan via een analoge geluidskabel?
- Wordt je CPU erg belast van de software die Nettune gebruikt?
- Zou het mogelijk zijn om de mp3's draadloos over te sturen (m.b.v. een accespoint)?

Overigens had ik ook al naar de Onkyo MB-S1 gekeken, maar deze heeft minder mogelijkheden en de 20 gig schijf is ietwat klein >:) !

[ Voor 12% gewijzigd door A. Qonsaides op 19-01-2005 13:03 ]

• La_Pazz
A. Qonsaides schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:54:
Enkele vragen:
- Is de geluidskwaliteit via Nettune beter dan via een analoge geluidskabel?
- Wordt je CPU erg belast van de software die Nettune gebruikt?
- Zou het mogelijk zijn om de mp3's draadloos over te sturen (m.b.v. een accespoint)?
- Mijn inziens wel, omdat je nu Onkyo's digitale logic en AD omzetter gebruikt ipv de geluidskaart (of zelfs mobo ac97 chip) plus je ontwijkt eventuele verliezen in de analoge geluidskabel van de pc naar de reciever. Misschien dat de digitale uitgang van de pc via optisch/coax naar receiver in de buurt komt, maar ja dan wordt het weer lastig mp3 op album, artists etc uitzoeken op de receiver (event via afstandsbediening).
- CPU belasting is rond de 1% op een P4 3GHz, als ie al niet nul is. Verwaarloosbaar dus.
- Nou, de receiver wil een ip adres hebben (statisch cq dynamisch), dus het verwacht wel een switch of router aan de andere kant van de tcp/ip lijn. Die lijn kun je korthouden als je een accesspoint er vlak bij zet. Dan moet het wel kunnen. (Traffic is rond 1 Mbps, bij vooruitspoelen wat hoger)

Verwijderd

Kan ik de NR801 ook rechtstreeks aan een computer koppelen of moet het perse een router zijn?
Pagina: 1