Ipod Generaties Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogues
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10-2024
Ipod hier, Ipod daar, overal Ipods... 8)7

Ik ben van plan om een 2de hands Ipod te gaan kopen. Nu zijn er 4 generaties bekend.
Het probleem waar ik nu tegen aanstuit is dat ik totaal niet weet wat elke generatie nou te bieden heeft.

Wat mij opviel is dat Ipods van de 2e generatie voor 100/120 euro aangeboden worden. Ipods van de 3e generatie al gauw voor 160/180 en Ipods van de 4e generatie niet voor minder dan 280/300 euro de deur uit gaan.

Het liefst wil ik een mini hebben _/-\o_. Daarvan weet ik dat ze ook echt goed zijn, maar mocht dit niet lukken dan vind ik een gewone Ipod ook wel prima.

Ik heb al een aantal sites bezocht en dit forum goed doorgespit om misschien antwoord te vinden op de vraag: Is de 2e generatie nog een beetje goed, of valt het onder de categorie: Rommel :r ??

Misschien dat dit topic gebruikt kan worden als: Generatie Info Topic ofz? Want ik denk dat er wel meer mensen zijn die graag willen weten wat er allemaal verschilt tussen de generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

De 2de generatie had geloof ik veel problemen met de accu en die is niet makkelijk te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

1-Originele iPod, 5GB, mechanisch draaiwiel (bewegende onderdelen dus) met knoppen daaromheen, 10 uur accu
2-10GB, niet-mechanisch draaiwiel met knoppen daaromheen, 10 uur accu
3-10GB tot 40GB, niet-mechanisch draaiwiel, 4 ronde knoppen onder scherm, 8 uur accu
4-20/40GB, clickwheel (met knoppen dus op wheel), 12 uur accu
iPod mini-4GB, clickwheel, 8 uur accu

[ Voor 6% gewijzigd door sjaakaq op 17-01-2005 11:27 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Ik denk eigenlijk dat alle informatie al lang in topics als Het grote (oude/nieuwe) iPod topic - Deel III te vinden zal zijn. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet eens nuttig kan een overzichtje op te stellen over verschillen tussen generaties, maar je snapt wat ik bedoel :)

offtopic:
Oh ja, en Ipods bestaan niet, alleen iPods ;)

[ Voor 9% gewijzigd door dawuss op 17-01-2005 14:46 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een iPod 2nd Gen 20Gb (dus leokennis' overzichtje klopt niet) en die is nog prima. De enige eventuele beperking is dat hij wat functionaliteiten uit de latere generaties mist zoals andere spelletjes naast pong, wekker, tijdens het spelen een volgend nummer uitzoeken etc. Daarnaast is ie natuurlijk iets dikker zonder de afgeronde hoeken van de latere versies en heeft ie alleen de beschikking over FireWire terwijl de nieuwe versies zowel FireWire als USB(2.0?) aankunnen. Dat gebrek aan functionaliteit kan je overigens niet oplossen met een nieuwere firmware van 4e of 5e gen ipods, want die firmwares zijn incompatible met de ipod 2nd gen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ipodlounge.com/images/uploads/ipod_compare.jpg
(lees alle verschillen op http://www.ipodlounge.com/faqs_more.php?id=1362_0_10_0_C)

Ik heb zelf nog geen echte toestanden met de accu al is het natuurlijk niet meer dan logisch dat ie wat minder lang er mee doet dan toen ik hem nieuw kocht (toen nog 649 euro, eind 2002 alweer?). Aan vervanging van die accu denk ik sowieso nog niet.

Kortom, als al het bovenstaande je niet zo veel kan schelen (want uiteindelijk heb je 't ding om muziek te luisteren en dat doet ie uiteraard nog perfect; zeker in combinatie met een iTrip erg handig) dan kan je prima een 2nd gen kopen. Enne... 'rommel' is het absoluut niet; het is heel degelijk en doet uitstekend waar ie voor gemaakt is.

Jeroen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Hier trouwens nog een enorm handige hack om je iPod/iPod mini in een iPod shuffle te veranderen; werkt op ALLE modellen!
http://www.gizmodo.com/ga...o-ipod-shuffle-029509.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik erg geinteresseerd in de afmetingen van de iPods. Ik kan eigenlijk nergens echt concreet vinden wat de afmetingen van de vorige modellen zijn, weet iemand waar je een mooi overzichtje hebt van de ontwikkeling van de afmetingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tomiedomiedom, lees de stickeys-song

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.