Betaaldienst MSN Music slecht beveiligd tegen fraude

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
Op de frontpage staat dit topic "Betaaldienst MSN Music slecht beveiligd tegen fraude" te vinden via link nieuws: Betaaldienst MSN Music slecht beveiligd tegen fraude

Hier wordt weer lekker gemodereerd. Ik geef een onderbouwde mening waarin ik uitleg dat ik het niet vreemd vindt dat Kassa het betalingssysteem van Firstgate voor de MSN muziek dienst onderzoekt en een groot probleem aan de kaak stelt, maar dat ik het zeer vreemd vind dat ze op tv stap voor stap uitleggen hoe je kunt frauderen. Ik verwacht nl dat het aantal fraudeurs naar aanleiding van de uitzending alleen maar groter is geworden in plaats van een oplossing voor het probleem.

Dit bericht wordt gemodereerd naar 0 (overbodig) terwijl veel reacties in het forum waar soms "on-nette" woorden worden gebruikt en soms niet eens met onderwerp te maken hebben worden beoordeeld met een +4 of +3.

Kan hier naar gekeken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Typisch zorgenkindje, deze draad :)

Ik neem aan dat je deze reaktie bedoelt? Tja, prima post, maar je punt wordt uitstekend weerlegd door LolitaLapin en TheOneLLama.

De draad is iig interessant en daar verdien je wmb best krediet voor. Hij staat ondertussen op +1, een +2 zou ook nog wel kunnen maar ik zou er niet te hard op rekenen ;) Mocht 'ie weer lager komen, feel free to kick this.

Overigens ben ik wel benieuwd naar wat jij onder "on-nette" en offtopic reakties verstaat die desondanks op +3 of hoger staan. Ook daar wil ik best even wat aan doen, namelijk :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
Rataplan schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:40:
Typisch zorgenkindje, deze draad :)

De draad is iig interessant en daar verdien je wmb best krediet voor. Hij staat ondertussen op +1, een +2 zou ook nog wel kunnen maar ik zou er niet te hard op rekenen ;) Mocht 'ie weer lager komen, feel free to kick this.

Overigens ben ik wel benieuwd naar wat jij onder "on-nette" en offtopic reakties verstaat die desondanks op +3 of hoger staan. Ook daar wil ik best even wat aan doen, namelijk :)
Ze begrijpen gewoon niet wat ik bedoel. Kassa had kunnen aangeven dat er een probleem is met de betalingsdienst van MSN Music, nl Firstgate. Ze hadden nog kunnen melden dat het mogelijk is met andermans gegevens (rekeningnummer) te betalen zonder dat er een goede controle aan vooraf gaat. Nu laten ze stap voor stap zien hoe het moet. Dat kan ervoor zorgen dat mensen die zelfs nooit van de dienst gebruik maken er op inloggen om het vervolgens ook te proberen.

Daarbij is nu de consument in de eerste plaats niet de dupe, maar degene die de betaaldienst verzorgt. Als er een bedrag van je rekening wordt geschreven kun je deze snel laten terugboeken.

Overigens wordt er niet alleen op dit draadje verschrikkelijk gemod. Het is de laatste tijd heel erg vaak raak. Het begint langzamerhand te lijken op FOK, waar ook alleen kinderlijke reacties staan ipv van meldingen die iets toevoegen aan het verhaal. Dat vind ik jammer. Ik gebruik Tweakers.net al jaren en heb er steeds minder plezier in de reacties op de FP te lezen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je zult toch echt eens wat concrete voorbeelden moeten geven van fout gemodde reacties. Je bent nu alleen maar in algemene termen aan het klagen en daar kunnen we niet zo veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
polaris schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:51:
Je zult toch echt eens wat concrete voorbeelden moeten geven van fout gemodde reacties. Je bent nu alleen maar in algemene termen aan het klagen en daar kunnen we niet zo veel mee.
Wat denken jullie van deze:

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1218297
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1218509
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1218326

Wat voegen deze meldingen toe dat ze +3 en +4 waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Die eerste - goed punt, thanks for spotting :) Hij is wel behulpzaam in dat hij een sidenote over een ander betaalsysteem betrekt op het hoofdonderwerp, met een (wel heel korte) howto op de koop toe. PM naar +2 lijkt me redelijk.

De tweede plaatst comparatieve kanttekeningen bij de geloofwaardigheid van het verweer tegen het betoog dat MSN niet, en firstgate wel aansprakelijk is, en ziet er voor mij zinvol uit; en de derde stelt onomwonden (en terecht) vast dat MSN eindverantwoordelijk is voor de afhandeling van de transacties die jij als consument met ze overeenkomt.

Beide laatste posts staan op +3, ik zou ze niet naar onder de +2 zetten, en laat ze wegens "om 1 punt gaan we niet PM'en" dus staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 18-01-2005 21:58 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
Rataplan schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:57:
[...]

Die eerste - goed punt, thanks for spotting :) Hij is wel behulpzaam in dat hij een sidenote over een ander betaalsysteem betrekt op het hoofdonderwerp, met een (wel heel korte) howto op de koop toe. PM naar +2 lijkt me redelijk.

De tweede plaatst comparatieve kanttekeningen bij de geloofwaardigheid van het verweer tegen het betoog dat MSN niet, en firstgate wel aansprakelijk is, en ziet er voor mij zinvol uit; en de derde stelt onomwonden (en terecht) vast dat MSN eindverantwoordelijk is voor de afhandeling van de transacties die jij als consument met ze overeenkomt.

Beide laatste posts staan op +3, ik zou ze niet naar onder de +2 zetten, en laat ze wegens "om 1 punt gaan we niet PM'en" dus staan.
Je hebt me goed geholpen. Begrijp ik ook beter hoe powermodders werken. Thx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowiezo is de hele draad een samenhang van ongefundeerde opmerkingen. Het is toevallig dat ik meer op de hoogte ben van wat er zich afspeelt op het Firstgate front, maar er staat echt een aantal reacties tussen waarvan ik zelf iets heb van "moest je nu gewoon wat zeggen om puntjes te krijgen?".

Ik ga me er ook niet in mengen, ten eerste omdat er gerechtelijke stappen worden genomen, ten tweede zit er teveel "ik moet ook eventjes wat spuien" typend spul tussen op de frontpage die puur voor de punten reageren, waar je met echte argumenten niet tegenop kunt reageren. Voor je het weet komen ze opeens out of the blue met een linux vergelijking op de proppen die nergens op slaat, en die ook nog eens wordt beoordeeld met +4 inzichtvol bijv.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:41:
Zowiezo is de hele draad een samenhang van ongefundeerde opmerkingen. Het is toevallig dat ik meer op de hoogte ben van wat er zich afspeelt op het Firstgate front, maar er staat echt een aantal reacties tussen waarvan ik zelf iets heb van "moest je nu gewoon wat zeggen om puntjes te krijgen?".

Ik ga me er ook niet in mengen, ten eerste omdat er gerechtelijke stappen worden genomen, ten tweede zit er teveel "ik moet ook eventjes wat spuien" typend spul tussen op de frontpage die puur voor de punten reageren, waar je met echte argumenten niet tegenop kunt reageren. Voor je het weet komen ze opeens out of the blue met een linux vergelijking op de proppen die nergens op slaat, en die ook nog eens wordt beoordeeld met +4 inzichtvol bijv.
Ik snap niet helemaal waar je kritiek op gericht is. Ik heb de draad net nog 'ns doorgelezen, en hoewel er redelijk wat posts van mij een enkel puntje lager zouden mogen, staat het imo niet structureel scheef.

Dat de hele draad aan elkaar hangt van ongefundeerde opmerkingen is, pardon the expression, nonsens. De eerste paar subthreads behandelen de verantwoordelijkheid van MS, die van Firstgate, en die van Kassa, er zijn een paar technische kanttekeningen, wat vragen over andere methoden en andere Firstgate-klanten, iemand neemt het op voor MS (hoewel de weerlegging daarvan in een eerdere subthread al was gegeven), er wordt wat over de werking van machtigingen gediscussieerd en er staan hooguit twee of drie grappig bedoelde opmerkingen in. Niet alles is even hoogstaand, en niet elke post is een zelfstandig stuk literatuur, maar daarom hebben we dus dat modsysteem; en niemand verbiedt je je minimale leesniveau een punt of twee hoger te zetten. Opmerkingen over Linux die op +4 staan, sowieso: opmerkingen over Linux, ben ik niet tegengekomen.

Waarom je je niet in de discussie mag mengen als die onder de rechter is kan ik zo direct alleen maar verklaren door aan te nemen dat jij verantwoordelijke bij Firstgate bent, en daarom wellicht ook wat gevoeliger voor kritiek bent - maar dat is uiteraard wel een ongemotiveerd schot in het donker ;) Om de discussie af te branden en vervolgens te weigeren om dat te motiveren is, in elk geval, eigenlijk wel een beetje trollerig: "jullie hebben het mis!" "Hoezo?" "Zeg ik niet!"

Ook voor jou geldt: het is *erg* handig om kritiek op de moderatie met voorbeelden te staven, want hier kunnen we weinig mee beginnen. Inhoudelijke kritiek kan je in de draad zelf kwijt, maar als je dat niet wilt houdt het voor ons ook op.

Pagina: 1