napster en proxy???

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe krijg ik napster aan de praat als ik achter een proxy zit. :?
In napster heb ik geprobeerd:
Socks4 proxy bij proxy type (ook socks5 geprobeerd)
ip adres "server" bij proxy server
http poort bij proxy poort.
Moet ik bij m'n proxy software nog wat instellen ofzo.
Best wel irri als je geen mp3 kan downen :(

Alvast bedankt

Verwijderd

ten eerste, napster is niet de beste manier om mp3's binnen te halen. Als je een beetje kwaliteit zoekt (192kpbs of meer) dan kan je bijna alleen de doorsnee top40 herrie vinden. Gebruik Usenet, veel prettiger, minder problemen en sneller ook.

ten tweede, wat voor proxy heb je, hoe proxy je (socks server of service proxy of NAT?), op basis daarvan kunnen we kijken wat je in moet stellen in Napster (als je uberhaupt iets in moet stellen in napster, waarschijnlijker is het dat we je proxy software iets moeten vertellen)

CC

• Timmert
  • Niet online
Ik gebruik browsegate, een socks server.
Ik heb bij napster de http poort ingevuld bij proxy port, en het ip adres van de server bij proxy server.
Hij geeft dan de melding "unable to resolve adress server.napster.com"
Ik hoop dat je hier wat meer mee kunt.

Verwijderd

gewoon internetten draait wel achter de proxy?? (ok domme vraag, maar die stel ik altijd eerst ff) want ik vind dit een beetje naar een DNS probleem ruiken.
maar chuckychesthair heeft wel gelijk. Je kan ook in nieuwsgroepen duiken of een goeie ftp server zoeken. Suc6

• Timmert
  • Niet online
Jaja, internetten en emailen kan wel gewoon..
Echt vaag dit.... :?:?

Verwijderd

Ik heb ook browsegate gehad en dat werkte wel leuk voor email en internet, maar napster, FTP zooi ho maar!
Ik heb nu sygate en dan kan dat alles wel, dus probeer sygate eens. :)

• Timmert
  • Niet online
Heb je een site? Zo ja, kun je dan ff sygate erop zetten. Mail het adres maar, mijn e-mail staat in m'n profile.

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:20
Op zaterdag 06 januari 2001 10:04 schreef chuckychesthair het volgende:
......Usenet, veel prettiger, minder problemen en sneller ook.
Wat is Usenet? Ik heb er nog nooit van gehoord.

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 17:47
Jawel!!! ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
Het lijkt idd of alles werkt, behalve FTP spul, napster:( en nog meer van dat soort gein.
ICQ werkt goed, alleen duurt het een eeuwigheid voor je online bent ermee.
}:O kan ik ook gewoon mee fetchen en flushen.:)
Ikke gebruik Wingate 4.1.0 en voor de rest ben ik zeer te spreken er over

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Usenet = nieuwsgroepen

Da's zo'n beetje 1 van de eerste dingen die op Internet gebeurden, lang voordat het web werd uitgevonden.

Verwijderd

browsegate dus, das geen NAT, alleen proxy en socks..

ok, voor napster, de socks instellingen zijn NIET de zelfde instellingen als je http proxy.

Standaard gebruikt socks5 poort 1080, dus in napster je server adres invullen en 1080 als poort. Nou weet ik ff niet uit mijn hoofd of Napster ook udp nodig heeft, of alleen tcp, want browsegate ondersteund udp (nog) niet.

Usenet is inderdaad nieuwsgroepen, nog altijd aanwezig en de snelste manier om software, films en muziek te krijgen. Waar denk je dat die CrazyByte en Twilight achtige figuren alles vandaan halen?

Anyway, ik ga hier geen lesgeven in warez, als je zo je software wilt hebben, dan moet je dat zelf maar uitzoeken.

CC

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:57
Ik heb dus precies het zelfde probleem, en precies de zelfde foutmelding.
Ik gebruik Wingate.
Alles werkt behalve Napster.:(
Echt vaag.
Ik heb ook al port 6699 open gezet, maar help allemaal nx.
Wie weet de oplossing?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:43
mensen toch, voor napster heb je een DNS server nodig. Er zijn verschillende mogelijkheden: (1) DNS server op de pc zetten die met internet is verbonden (naast je proxy) of (2) je hostfile (op de client) aanpassen met bijvoorbeeld 'www.napster.com xxx.xxx.xxx.xxx(= IPadres van napster).

De preciese werking weet ik niet maar het makkelijkst is om dus een DNS server te gebruiken. Op de client moet je dan bij TCP/IP instellingen het IPnummer van de server invoeren. Dan werkt het.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Hmmm,

Als je een NAT manier gebruikt om het internet te delen zul je port mapping aan moeten zetten.

Ik heb hier NAT32 (www.nat32.com) geinstalleerd en daarmee kunnen makkelijk de server en de client allebei tegelijk napsteren (EN downloaden).

Misschien dat je firewall bepaalde poorten afschermt??

Rob
Pagina: 1