Toon posts:

[XP] Error BSOD niet te lezen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier het bekende BSOD probleem. Wat het vervelende alleen is is dat de foutmelding niet te lezen is omdat de computer meteen opnieuw opstart na het BSOD scherm.

Ik heb de verschillende faq's hier gelezen, maar daarin staat hier niks over in. Wel over het uitschakelen van opnieuw opstarten als je nog in windows kan..maar dat lukt niet. Ook niet in veilige modus. Ook laatste goede conf terugzetten wil niet..

Oplossing? format c: en opnieuw installeren? Of heeft iemand toch nog een manier om de foutmelding te kunnen lezen..?

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:32:
[...]
Wel over het uitschakelen van opnieuw opstarten als je nog in windows kan..maar dat lukt niet. Ook niet in veilige modus...
Waarom werkt dat niet? Wat gebeurd er precies als je het probeerd uit te schakelen?

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 17:23
Is gewoon te vinden met google :)

Some sites believe that security is enhanced and important information preserved, if systems are not allowed to restart automatically after a failure or lockup. If you have adequate operations staff to support the option or overriding security issues, the option is controlled by the following Windows NT registry hack:

Hive: HKEY_LOCAL_MACHINE
Key: \SYSTEM\CurrentControlSet\Control
Name: CrashControl
Type: REG_DWORD
Value: 0 Disable automatic reboot
Value: 1 Enable automatic reboot

Related: Q174630 - Windows NT Restarts Continuously with Blue Screen.

http://www.windowsnetwork...ootafterLockuporBSOD.html

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tik eens "eventvwr" in bij start ==> uitvoeren
Als het goed is kun je daar alle foutmeldingen gewoon rustig teruglezen...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Aan je vorige topics is af te leiden dat je XP gebruikt. Dit zet ik nog even in de titel. Dit is namelijk verplicht in Windows Operating Systems zoals je ongetwijfeld nu wel weet :) toon ook iets meer eigen initiatief :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:25:
tik eens "eventvwr" in bij start ==> uitvoeren
Als het goed is kun je daar alle foutmeldingen gewoon rustig teruglezen...
dit kan helemaal niet omdat je niet in windows kan komen(Vanwege die BSOD)(en in windows met veilige modus lukt dus ook niet omdat je dan ook een BSOD krijgt..)? Dus hoe kan je dan bij start uitvoeren komen..?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 12:58 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Deze advertentieplaats is te huur!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:53:
[...]

dit kan helemaal niet omdat je niet in windows kan komen(Vanwege die BSOD)(en in windows met veilige modus lukt dus ook niet omdat je dan ook een BSOD krijgt..)? Dus hoe kan je dan bij start uitvoeren komen..?
Nou, je zou het om te beginnen al eens duidelijk in je startpost kunnen zetten ipv nu pas... :X

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

MikeyMan schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:18:
[...]

Nou, je zou het om te beginnen al eens duidelijk in je startpost kunnen zetten ipv nu pas... :X
Als je goed leest heeft hij het aangegeven.
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:32:
Ik heb hier het bekende BSOD probleem. Wat het vervelende alleen is is dat de foutmelding niet te lezen is omdat de computer meteen opnieuw opstart na het BSOD scherm.

Ik heb de verschillende faq's hier gelezen, maar daarin staat hier niks over in. Wel over het uitschakelen van opnieuw opstarten als je nog in windows kan..maar dat lukt niet. Ook niet in veilige modus. Ook laatste goede conf terugzetten wil niet..

Deze advertentieplaats is te huur!

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
RammY schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:20:
[...]

Als je goed leest heeft hij het aangegeven.

[...]
Hij heeft aangegeven dat hij de instelling ook niet in veilige modus kon wijzigen, hij heeft niet aangegeven dat de computer reboot tijdens de boot-sequence (dus vóór hij zou kunnen inloggen.)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op dit moment die linux boot disk aan de praat..hij kan alleen de 'hive' ? software vinden..

als ik naar HKEY_LOCAL_MACHINE wil lukt dat niet..enig idee?

De vraag is dus concreet: in welke 'hive' zit HKEY_LOCAL_MACHINE..?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, het is opgelost...via linux boot disk reg kunnen bewerken..whahoo..tnx all
Pagina: 1