[XP] Windows sluit niet meer af na vervangen harde schijf*

Pagina: 1
Acties:

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
hallo, ik heb met ghost een image gebouwd van de oude hd, nieuwe hd ingebouwd en het image teruggezet. Op enkele instellingen na (o.a. swap file partitie) is dat goed gegaan. Nu heb ik echter het probleem dat windows niet meer helemaal afsluit. User afmelden is geen probleem maar als ik vervolgens de optie PC afsluiten kies dan gebeurt er eigenlijk niets meer.

(is windows xp pro)

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

[ Voor 3% gewijzigd door Ermo op 17-01-2005 09:28 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:10
Ermo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 09:28:
User afmelden is geen probleem maar als ik vervolgens de optie PC afsluiten kies dan gebeurt er eigenlijk niets meer.
Wat gebeurt eignelijk niets meer?

Als je nou de optie kiest: Computer opnieuw opstarten, werkt ie dan het wel goed?

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
nee, ook dan blijft ie hangen.
het vreemde is dat ie wel een user afmeld, en dan ook weer gewoon aan te melden is maar het daadwerkeljik afsluiten gaat fout...

• Silver7
Ik adviseer :P

- scannen op virussen / spyware etc etc.
- windowsupdate (eventueel afsluitprobleemupdates?)
- eigenschappen van de beeldscherm en kijken naar energiebeheer/acpi voor opties etc.
||
\/ Bootvis is ook een goede optie (misschien is er wel een probleem met de drivers/processen)

[ Voor 21% gewijzigd door Silver7 op 17-01-2005 11:31 . Reden: (onderstaande bericht) ]

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
systeem is virus en spyware vrij, had er met de vorige hd ook geen last van...

er zijn geen updates beschikbaar

rest tip 3, ga ik die straks proberen...

Zou de tool bootvis hier nog iets aan kunnen doen?
Wellicht dat het in de opstart / afsluit (...) files zit?

[ Voor 28% gewijzigd door Ermo op 17-01-2005 11:26 ]

• Silver7
Wel graag de oplossing noteren! voor andere toekomstige tweakers / bestaande tweakers en nieuwsgierige tweakers zoals ik :P

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even [XP] in de topictitel, want dit is verplicht in Windows Operating Systems :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
@silver7: natuurlijk !!!

@sanfranjake: sorry en bedankt...

Indien er XP kenners zijn kunnen die hun licht wellicht hierover laten schijnen want ik denk dat het echt een instelling binnen XP is. Wat ik in 1e instantie niet had gedaan was het aanmaken van partities zoals die op de oude hd stonden, o.a. een 2e partitie t.b.v. de swapfile. Dit leverde een bsod op. Na herstart in veilige modus vond windows "nieuwe hardware" dat zal dan de hd zijn geweest. na het aanmaken van de swap en data partitie liep het systeem prima. Geeft verder geen enkel probleem, maar wellicht dat een xp kenner nog een tip heeft.

• Silver7
Misschien een domme suggestie, onder XP swapfile verwijderen en opnieuw aanmaken?

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
ga ik proberen...

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
heb bootvis gedraaid en hierna het systeem meerdere malen afgesloten zonder problemen. dus wat de opstartfiles nou met het afsluiten van het systeem te maken hebben weet ik niet, maar het heeft wel geholpen!

• Silver7
Ermo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:41:
heb bootvis gedraaid en hierna het systeem meerdere malen afgesloten zonder problemen. dus wat de opstartfiles nou met het afsluiten van het systeem te maken hebben weet ik niet, maar het heeft wel geholpen!
MOOI!!!!
Pagina: 1