Toon posts:

[XP] Installatie nieuw systeem faalt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Toen ik dit weekend weg ging heb ik mijn PC aangelaten om wat dingen te downloaden. Zondagavond kwam ik weer thuis en toen ik mijn monitor aanzette kreeg ik geen beeld. Ik ging er vanuit dat de PC gewoon gecrashed was en rebootte.

De pc start normaal op, maar op het moment dat je eigenlijk het winxp laadschermpje hoort te zien, kreeg ik alleen een knipperend streepje linksboven in beeld en daar bleef hij hangen. Ik heb mijn HDD maar geformat, aangezien dat toch moest gebeuren, maar winxp installeren lukt nu ook niet meer. Ik kom nog net voorbij dat pre-loaden, maar als ie daadwerkelijk winxp-setup moet opstarten, kom ik weer bij dat knipperend streepje.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:
- alle pci kaarten eruit gehaald
- videokaart vervangen met een oudere
- alle HDD's losgekoppeld behalve waar winxp op moet komen te staan (overigens is er niks mis met deze HDD omdat ik er gewoon in kon browsen via een bootdisk en ik kon hem formateren)
- Ik heb mijn RAM getest met Memtest86+, en daar kwamen geen fouten naar boven.

Ik heb maar 1 RAM module van 512 MB en heb niks om die even te vervangen.

Ik hoop dat iemand wat tips heeft, anders zal ik hem v/d week maar terug moeten brengen naar de winkel.

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Andere voeding al geprobeerd?

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Toch denk ik aan het geheugen.
Run anders eens vanaf een bootdisk een surface scan van je HDD? Boot anders eens met BartPE (bootable windows image, zie meuktracker) en check alles.

• robbievanderlee
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 22:46
Ik zou het toch bij je HD zoeken, heb je al een test van het HD merk er overheen gegooid om te kijken of die iets aangeeft?

Keep It Real!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:39
Ik pas even de topic titel aan, zodat deze iets duidelijker is. Wil je hier in het vervolg ook zelf op letten? ;)

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:44:
Hai,

Toen ik dit weekend weg ging heb ik mijn PC aangelaten om wat dingen te downloaden. Zondagavond kwam ik weer thuis en toen ik mijn monitor aanzette kreeg ik geen beeld. Ik ging er vanuit dat de PC gewoon gecrashed was en rebootte.

De pc start normaal op, maar op het moment dat je eigenlijk het winxp laadschermpje hoort te zien, kreeg ik alleen een knipperend streepje linksboven in beeld en daar bleef hij hangen. Ik heb mijn HDD maar geformat, aangezien dat toch moest gebeuren, maar winxp installeren lukt nu ook niet meer. Ik kom nog net voorbij dat pre-loaden, maar als ie daadwerkelijk winxp-setup moet opstarten, kom ik weer bij dat knipperend streepje.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:
- alle pci kaarten eruit gehaald
- videokaart vervangen met een oudere
- alle HDD's losgekoppeld behalve waar winxp op moet komen te staan (overigens is er niks mis met deze HDD omdat ik er gewoon in kon browsen via een bootdisk en ik kon hem formateren)
- Ik heb mijn RAM getest met Memtest86+, en daar kwamen geen fouten naar boven.

Ik heb maar 1 RAM module van 512 MB en heb niks om die even te vervangen.

Ik hoop dat iemand wat tips heeft, anders zal ik hem v/d week maar terug moeten brengen naar de winkel.
ik had pas ook zo iets. start eens zonder cd rom drives. en dan een voor 1 inprikken. bij mij hiep het om de jumpers te veranderen( erg raar ik weet et). ik zou dat proberen. ook even een tool voor je hdd draaien.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

leon1e schreef op maandag 17 januari 2005 @ 09:03:
Ik pas even de topic titel aan, zodat deze iets duidelijker is. Wil je hier in het vervolg ook zelf op letten? ;)
:)

Ik zou gewoon eens een ouder OS proberen te installeren. En zien of dat wel werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Phyxion op 17-01-2005 09:17 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 11:30
Ik zou als ik jou was eerst even de computer terugklokken, misschien ligt het probleem daar wel.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Topicstarter
het ligt ook niet aan de HDD; ik heb verschillende HDD's aangesloten en het probleem blijft precies hetzelfde. Dat truukje met jumpers en cd-roms er even uithalen werkt ook niet. M'n pc is niet overgeklokt.

Ik zie nog maar twee mogelijkheden: of het moederbord, of het geheugen is kapot. Ik heb alleen niet zo'n zin om 85 euro te gaan betalen voor nieuw geheugen en er vervolgens achter komen dat het nog steeds niet werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net het geheugen vervangen met geheugen wat wel werkt, maar het probleem blijft hetzelfde, begin een beetje het apelazarus te krijgen van deze computer, wat kan er nou fout zijn :(.
Pagina: 1