Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

bodemplaat repareren (pa met de plaatschaar :X)

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
hallo mede modders,

ik ben vorige week begonnen met mijn casemod van de Aopen HQ08, maar heb eigenlijk een probleempje...

ik wilde dus een "streetglow" effect maken en daarom wilde ik een gat onderin de bodemplaat zagen.

dus ik gaatje boren en zagen maar... komt mijn pa eraan (die waarschijnlijk d8: hij gaat die kast mollen, laat ik hem helpen) zegt tegen mij: joh jaap, dat meot je met de plaatschaar doen, veel sneller. Aangezien hij dat ook had gedaan bij zijn trekker dacht ik dat het wel kon.
Ik heb hem eerst voor laten doen voor de cker heid. Drukt hij mij een hele deuk in de bodemplaat en de afwerking is helemaal naar de knoppen....

Nu moet ik dus zorgen dat ik dat gat weer mooi afgewerkt krijg, maar hij heeft zo'n groot stuk eruit gehaald dat er neit meer afkan....

ik heb wel zitten denken om te lassen, maar die plaat is volgens mij veel te dun om dat mooi te lassen.

Ik wil dus ook het gat mooi afwerken, maar ik heb wel lopen zoeken bij alle locale bouwmarkten, maar een soort van rubber hebben ze niet.

Nu is mijn vraag waarschijnlijk niet helemaal duidelijk (snap mijn verhaal ook nie meer), maar ik wil dus graag van jullie weten:
1. hoe maak ik dat gat weer netjes
2. hoe werk ik het verder af

Ik heb nu de huls van een electriciteitskabel erop zitten, maar het kan volgens mij ook wel mooier :p

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

maak er eens pics van, dan kunnen we zien hoe erg het is en welke oplossing het beste zou zijn.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:03

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Foto's zijn natuurlijk altijd welkom ;)

Hier staat tekst

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:16
Leg een spiegel op je CCFL's die voor de streetglow zorgen. Zie je niks van de bodemplaat.

Of verzin een betere oplossing.

• k0ewl
kan heel moeilijk pics maken, want heb geen digi cam.

ik wilde al een spiegel eronder, maar ik ga dus een stuk uit die spiegel halen zodat ik dezelfde CCFL heb ook voor binnenin mijn kast.
Ik ga morgen toch proberen om de ergste dingen te repareren met de figuurzaag en dan afwerken met een kabeltje en daarover dan de spiegel.
Denk dat ik er dan nog heel weinig van terug zal zien...

Ik zoek ook nog een oplossing voor een ander idee.
Ik wil dus een knop achter me case badge maken, zodat als ik ik erop druk de verlichting in de gehele kast uitgaat... wel zo makkelijk met gaan slapen enz..
ik ben alleen van dat als ik een gewone druk schakelaar pak, hij niet goed gaat werken.

Ik las laatst wat over een sensor die kon "voelen" dat je vinger erbij in de buurt kwam ofzo.
Of misschien is het wel mooi als ik er een klepje voor maak waar mijn casebadge dus opzit en als je hem dan optilt de schakelaar tevoorschijn komt.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
je kan ook gewoon de bodemplaat losmaken en dan een nieuwe plaat er voor in de plaats zetten

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• k0ewl
de bodemplaat is 1 geheel met de rest van het omhulsul... alleen de tussenplaat kan los

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:56
Jammer dat er geen foto's zijn. dan kon ik misschien een beter antwoord geven.
Maar zoals ik het nu lees is het misschien handig om bij iemand een dremel (of iets wat erop lijkt) bij iemand te lenen (of je heb er zelf al 1) en dan het mislukte stuk we te dremelen.
Met een beetje mooi vijlen en zagen kan je volgens mij een best end komen.

Maar nogmaals, kom met foto's want ik heb zo'n vermoeden dat ik het helemaal verkeerd voor me zie. :)

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

• Gaoske
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 20:09

Gaoske

Moddicted...

Als je nou eens strips haalt waar ze vroeger posters mee ophingen, die strips in U profiel dit naar elkaar toegeklemd zit. Zelf in kleur spuiten, klaar...

En natuurlijk wel in verstek zagen he O-)

Gaoske

[ Voor 13% gewijzigd door Gaoske op 17-01-2005 09:14 ]

M'n hobby PC'tje

Verwijderd

je kunt dit spul prima co2 lassen.
Ik ben zelf een diy case aan het bouwen van 3 uit elkaar gezaagde aopen kasten door verschillende delen aan elkaar te lassen en zelf stukken plaat toe te voegen (1mm).
Let op electrisch lassen (met staafjes) gaat niet.
Elke auto garage of plaatwerker moet dit spul kunnen lassen.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je zou hem zo plat mogelijk proberen te slaan met een kunststof hamer, en dan er een stuk op maat gemaakt metaal (traanplaat) op kunnen leggen en die vastplakken (dus met tapijttape).

Van binnen ziet de kast er weer mooi uit, en kan je weer een poging #2 doen om het wel goed te krijgen (hoewel het nu 2x zo dik is)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

hmmm grof spul doe ik altijd met een plaatschaar, en ik krijg het eigenlijk altijd netjes, beetje krom, maar dat is zo weer recht. even de bankschroef aandraaen. en nabewerken met een klein hamertje met vierkante kop

fijn werk doe ik meestal met een hele fijne decoupeer zaag en dan ff navijlen.

randjes werk ik meestal ook af met die plastic strips die je gebruikt voor posters.
Pagina: 1