Ik ben bezig om een input file form te maken waarvan de orginele 'browse..' button ontbreekt en vervangen is door een andere knop.
Dat lukt als volgt:
Maar dan heb ik geen veld om te checken wat er ingevoerd is.
Daar is de volgende oplossing voor:
Maar het vreemde hier weer is dat het er wel mooi en aardig uit ziet maar dat er niets gesubmit wordt, dus geen post waardes worden door gegeven aan php. of welke andere serverside taal dan ook maar, dus er wordt niets geupload.
Deze topic is een antwoord op: File uploading zonder lelijk input-veld
Het brengt ons een grote stap verder maar nog niet tot de oplossing. Ik snap maar niet hoe gmail dat voor elkaar heeft. Volgens mij heeft Crisp ook zoiets in zijn GoT Tracker en ik hoop bij deze dat Crisp uitleg kan geven hoe je dit wel werkend krijgt.
Dat lukt als volgt:
code:
1
2
| <input type="file" name="upload" style="display: none;" /> [img]"whatever.gif"[/img] |
Maar dan heb ik geen veld om te checken wat er ingevoerd is.
Daar is de volgende oplossing voor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <html>
<head></head>
<body>
<form enctype="multipart/form-data" name="test_form" method="post" action="javascript:alert('submitted');">
<input type="text" name="file">
<input type="button"
style="font-style:veranda; font-size:12px; font-weight:bold;text-transform:lowercase;color:white;background-color:#A2C382;height:22px;border-style:ridge;text-align:center;"
onClick="document.dummy.browse.click();this.form.file.value=document.dummy.browse.value;"
value="Select a File...">
<br><br>
<!-- must be clicked twice for the form to submit! -->
<input type="submit"
name="submit"
value="Submit The Form Now!"
style="font-style:veranda; font-size:12px;" >
</form>
<form name="dummy">
<input type="file" name="browse" style="display:none;">
</form>
</body>
</html> |
Maar het vreemde hier weer is dat het er wel mooi en aardig uit ziet maar dat er niets gesubmit wordt, dus geen post waardes worden door gegeven aan php. of welke andere serverside taal dan ook maar, dus er wordt niets geupload.
Deze topic is een antwoord op: File uploading zonder lelijk input-veld
Het brengt ons een grote stap verder maar nog niet tot de oplossing. Ik snap maar niet hoe gmail dat voor elkaar heeft. Volgens mij heeft Crisp ook zoiets in zijn GoT Tracker en ik hoop bij deze dat Crisp uitleg kan geven hoe je dit wel werkend krijgt.