Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xp,sp2]Hotmail hack terwijl online.

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Zoals er al staat ben ik gehackt terwijl ik online was. En kreeg ik de volgenden melding: "G0t owns me Http://www.myg0t.com/" en "http://www.g0t.com/". Hoe kan dit nou van de ene op de andere moment voorkomen?

Heb de firewall van windows aan staan en heb norton antivirus up to date draaien met alle aanpassende updates voor windows. Oftewel ik draai altijd alles up to date.

Had geen mail meer in me postvak in staan van het ene op het andere moment en me contactpersonen waar ook in 1 keer weg toen ik weer me account in handen had.

Gelukkig had ik paar maanden terug alles in outlook opgeslagen en bewaarde MSN of hotmail zelf de contact personen anders was alles weg.

Wat en hoe kan ik dit oplossen?

Self reflection is the school of wisdom

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:28
hoe zag de melding dan eruit?

overigs die text komt van een beruchte gameclan op internet die erom bekent staat te cheaten.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
offtopic:
na melding staat een dubbele punt ;) .

En voor de rest was het een engels iemand want een vriend van mij vroeg iets aan ze en kreeg een grote bek terug(sorry voor het taal gebruik).En was binnen een ruime 10 a 15 seconden weer weg en ik kon me account weer gebruiken :? .

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

-NMe- schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 03:48:
Zie ook GoTwiki. Daar staat een leuke tekst over dit onderwerp. Toch triest wat sommige mensen "leuk" vinden. Iemand die iets dergelijks bij mij probeert, kan een block/delete verwachten. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Dat verklaart nog niet dat hij z'n mail kwijt is...

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik vind het maar een vaag verhaaltje. :?

TS; probeer eens een volledige scan te doen, desnoods met een andere virusscanner. Die sessie zal niet zo maar overgenomen zijn lijkt me zo. :)

Signature

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En kreeg ik de volgenden melding
Hoe zag die melding er precies uit: is het HTML, een MSNMSgr bericht, de Windows messenger service alias "net send", iets anders?

Los daarvan lijkt het me een goed plan om de geeikte zaken te testen op malware. Goede virusscanner, als de vscan het niet goed genoeg doet ook een losse trojan scanner, eventueel zelfs de spywarescanners (zie de FAQ) en handmatig verder kijken met iets van hijackthis. Kijk ook wat voor verkeer er langs gaat, welke apps open staan richting internet, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je al een personal firewall geinstalleerd? Daar zou ik ook eens wat tijd in gaan stoppen. Een aanrader is Outpost Personal Firewall Pro. Deze is helaas niet gratis maar de kosten zijn niet erg hoog.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
pasta schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:55:
Ik vind het maar een vaag verhaaltje. :?

TS; probeer eens een volledige scan te doen, desnoods met een andere virusscanner. Die sessie zal niet zo maar overgenomen zijn lijkt me zo. :)
Ik vond het idd ook een vaag verhaal. Tot op het moment dat een vriend opbeld en zegt dat iemand onder mijn account zat te typen.Die begon tegen allemaal mensen in mijn MSN lijst te praten.

En welke scanner kan ik zo ff installeren zonder conflicten te genereren met Norton 2005?

@ F_J_K

Wat ik met de melding bedoel is dat mijn naam was veranderd van MSN messenger.En dat iedereen die online was een melding kreeg dat mijn email account gehacked was. En stond er dit bericht bij in hun MSN box: G0t owns me Http://www.myg0t.com/.

Ik hoorde vandaag van iemand op school zeggen dat ze gewoon een scriptje hebben waar de meest gebruikte woorden in staan en dat ze die gewoon runnen op de hotmail site.
offtopic:
net zoals in de film B)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

NightWalker2005 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:47:
Ik hoorde vandaag van iemand op school zeggen dat ze gewoon een scriptje hebben waar de meest gebruikte woorden in staan en dat ze die gewoon runnen op de hotmail site.
offtopic:
net zoals in de film B)
Bruteforce kan inderdaad maar ik heb begrepen dat men hierop logt bij hotmail. Had je een heeeel erg makkelijk wachtwoord?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Mijn account is gewoon volledig overgenomen zodra ik weer inlogde(want ik was offline en was op een andere plek ingelogt zegt MSN dan) was me mail weg en me contact personen in MSN Messenger.
Dus dat programmatje van mailware of iets dergelijks gaat niet op.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:49:
[...]

Bruteforce kan inderdaad maar ik heb begrepen dat men hierop logt bij hotmail. Had je een heeeel erg makkelijk wachtwoord?
Mijn oude password was : grandprix. Is dat zo makkelijk te doen dan met brute force? Eigenlijk zou je na drie keer verkeerd een 30 min moeten wachten of iets dergelijks. Lijkt mij wel beter tegen de beveiliging

[ Voor 16% gewijzigd door Ventrigo op 17-01-2005 16:54 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik neem overigens wel aan dat je nu een ander paswoord hebt? En zoiets is met bruteforce redelijk makkelijk te doen, het zijn alleen maar kleine letters, en het is ook nog een woord. Je zou het kunnen verbreezah-en en wat letters afwisselen door cijfers. ;)

Signature

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

brute-force niet, maar wel met een wordlist
(brute-force gaat as far as i know gewoon van a -> 999999999 o.i.d.)

Beter een combi van letters (hoofd & klein) en getallen gebruiken.
Kan je een woord/naam wat je makkelijk onthoudt combineren met een getal wat je makkelijk onthoudt. Makkelijk voor jou, moeilijk voor een ander :)

(keylogger doet 't ook goed trouwens :X)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Dan gaat ik nu maar weer me wachtwoord veranderen en bedank ik jullie voor de bevestigingen en oplossing en mag dit topic voor mij appart gesloten. Aangezien er alweer oplossingen worden geboden om het toch te proberen ;) .

Pagina: 1