Toon posts:

amd-200 harder als p233?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn p233 kan ik niet verder overklokken als 266 (3,5x75). terwijl mijn mobo een multiplier ondersteund van 4,5 bij een AMD-k6.
Nu kan ik een AMD-k6-200 (50 piek) op de kop tikken. Deze zou dan maximaal op 4,5x75=337.5 Mhz kunnen draaien.

Toch? wat zeggen jullie, is dit beter als m'n p233@266

Verwijderd

haha niet doen, weet je wel zeker dat die AMD 337,5 mhz wil lopen???

Ik denk niet dat dat gaat lukken.

Houd maar gewoon die 50 piek in je zak voor je volgende PC

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57
Op vrijdag 05 januari 2001 19:22 schreef MrK het volgende:
Nu kan ik een AMD-k6-200 (50 piek) op de kop tikken. Deze zou dan maximaal op 4,5x75=337.5 Mhz kunnen draaien. :?
Ja dat kan, heb je meteen een mooie sleutelhanger van 50 piek!, :(
Dat werkt dus niet....amd vooral de k6 en k6-2 en k6-3 zijn erug slecht overklokbaar!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Als je stikstof cooling gebruikt lukt et vast :P

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zijn de k's van AMD slecht overklokbaar. Wordt het zakie te warm dan??

Verwijderd

Waarom ze slecht overklokbaar zijn... is een goede vraag.

Een AMD K6-200 ... ik heb het eigenlijk de laatste tijd niet meer serieus geprobeerd. Misschien een aardig project voor de wintermaanden :)

Ik heb bij www.overclockers.com net nog de CPU databse bekeken, ze hebben de K6 serie er niet eens bij staan, begint pas bij de K6-2 :+

Maar op de zelfde kloksnelheid is een K6 10 % sneller dan een Intel Pentium(1)MMx en 25 % sneller dan een niet MMx. Net zo snel als een Pentium Pro dus. (t'is tenslotte een 686, geen 586..)

Tot nu toe dacht ik dat de K6-2/500 ook niet te OC'en was. Maar met een SpireOrbje 21B3 (Duron/TBird koeler) erop .. na wat slijpwerk om het passend te maken, gaat'ie makkelijk naar 550, met een 0,2 volt hogere Vcore.. dus..

Begin dus met een Duron/TBird koeler aan te passen...... :P

Verwijderd

Ojah, bijna vergeten..

Ik herinner me nog dat de K6-200 wel wou posten op 225 en uhh (*krabbel.. mhh 2,5*100??) nog hoger dus, dat ding accepteert een FSB van 100 ...

Hij is dus gewoon stabiel op 2x100 als het bord en het geheugen het aankan.

Maar de hitte ontwikkeling was gewoon veeeel te veel voor de koelertjes van die tijd....

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op vrijdag 05 januari 2001 19:36 schreef Snap het volgende:

Houd maar gewoon die 50 piek in je zak voor je volgende PC
Beste advies wat er hier is gegeven.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb nog een AMD K5-100 pc'tje hier,
en bij de AMD K5's had je bepaalde series met gelijke processoren.
de K5 60 t/m 100 mhz hoorden bij elkaar, die serie post niet op >100 mhz :(

Ik denk dat het hetzelfde is met de K6

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
soms kun je je mobo ook nog op 83MHz laten draaien.. staat alleen niet in de handleiding.. meestal ontbreekt er in de handleiding 1 jumpercombinatie, das de 83MHz setting..
ik weet alleen niet of je ip233 het goed doet op 3,5 x 83.. en dan vooral de PCI kaarten, die worden nogal overgeklokt..

Verwijderd

koop gewoon die 200 erbij, kan je altijt nog als sleutel hanger gebruiken als hij te warm word.......

Verwijderd

Topicstarter
Mijn MOBO gaat niet hoger als 75mhz, hij stond origineel op 66 Mhz, Als iemand die verborgen jumpersetting weet......

Maar is het slim om mijn geheugen en zo op 83 Mhz te laten draaien?

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07

FutureCow

(C) FutureCow

ik kon mijn PI 75(50*1,5) MHz tot 120 krijgen(60*2) (ging trouwens wel de Floppy-Drive eraan)
Pagina: 1