VIPER2, De balans

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:38

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Voor vele was dat de flop van het afgelopen jaar. Maar voor de fans een geweldige videokaart.

En ik ben zo'n FAN :P

Nu ben ik benieuwd naar de verhalen van andere (ex-)viper2 bezitters wat zij van de viper2 vinden.

Ik ben er erg tevreden over. Ik gebruik de videokaart onder w98 en w2k en voor 2D is het een geweldig beeld.. vooral de videoaccelaratie die zonder veel moeite DVD doet..

De hoofdreden dat ik die videokaart een kleine 9 maanden geleden kocht was ik voor de prijs van 380 gulden een videokaart had die een tv-out had en onder UT en q3 een behoorlijke score kon neerzetten.. Er was een andere videokaart die nog een tikje duurder was.. De gefore DDR.. Die lag toen voor 650 gulden in de winkel..

Ik hoef de eerst komende tijd geen nieuwe videokaart.. Maar ik ben wel benieuwt naar andere mensen hun meningen.

Wie heeft bijvoorbeeld zijn viper2 omgeruild voor een viper770..

Het liefst hoor ik alleen verhalen van mensen die met een viper2 hebben gewerkt.. Want je kunt geen mening geven over iets wat je niet kent...

een gelukkige viper2 bezitter,

AKA Rinkel weblog

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:51
Ik heb dan geen Viper 2, maar een Savage4, verhaal deels hetzelfde:

S3/Diamond heeft nooi waar kunnen maken waar ze mee adverteerden. Dat is jammer. Wel leuk is om te zien dat de Metal API evensnel is als glide, maar daarbij een veel hogere beeldkwaliteit heeft (zelfs zonder S3TC). Verder is de Savage3D/4/2K heel erg goed over te klokken en komen er voor de S4 vaak drivers uit.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:38

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
je offert 1 pci slot op. Pakt een oude socket7 propellor en een tube seconde lijm...

het ding blijft zo koel als een "via southbridge" (Kast staat open en vond een vergelijking) en loopt van 125@150 core en mem 143@180 mem

En ik heb het over de viper2..

AKA Rinkel weblog

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb een tijdje een Viper2 gehad,( ooit ook al eens een savage4) en dan natuurlijk om iets dat toen s3 only was, S3TC!, dit was de enige kaart die dat soort prachtige beeldjes neer kon zetten.
De (paar)Unreallevels met S3TC staken m'n ogen uit.
Ik heb een tijdje een Viper2 gehad om UT met S3TC te kunnen spelen.
Het was een redelijke kaart als je bepaalde games speelde (UT,Q3)
Voor Q3 moest T&L uigezet worden evenals stencilbits(=0)
De d3d performance was echter om te huilen en veel games gaven probs.
De Viper die had kon met s3tweak op 145-160 geklokt worden, ik denk dat ddr geheugen de kaart flink mee performance zou geven.(ondersteunt de chip dat eigenlijk?)
Later kwam de 5xx driver voor de GeForce en heb toen m'n Viper2 verkocht.
Als de drivers beter waren geweest was de V2 een hit geweest.
Ik zit nu met de Radeon en die ondersteunt bijna alles EMBM, S3TC, T&L ect.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Gelukkig ben ik van de Viper2 af... Ik heb nu een Creative GF2MX en die werkt echt veel beter - (bijna) geen visual defects en redelijk hoge framerate. Ook worden de drivers vaak geupdate en ondersteunt ie S3TC (UT zonder S3TC ziet er niet uit... :))