Met het oog op de nieuwe AMD760 chip ben ik eens aan het kijken... stel nu ik koop 'n AMD 760 moederbordje met 'n Duron 700 en wat PC2100 geheugen.
De Processor en het geheugen moeten allebij op dezelfde bus draaien, dus die Duron moet omhoog, van 100mhz naar 133 mhz DDR.
Halen alle durons dit? of sommige niet?
De Multiplier van de Duron 700 is uiteraard 7.
7 x 133 zou dan 931 mhz zijn, dat is te begrijpen dat het niet altijd werkt.
Maar stel nu dat je de multiplier verlaagd naar 5.5 ofzo, dan kom je op 731 mhz, halen alle durons 700 dat? (nu gaat het niet om die 31 mhz uiteraard maar om de FSB)
of is het zo dat sommige Durons gewoon niet willen werken met een FSB van 133?
Als het werkt op 5.5 x 133 kun je zeker lekker doorgaan net als normaal? gewoon de MP veranderen in stapjes van 0.5 ofzo, heb je dan meer kans op hoge resultaten dan bij 'n 100mhz FSB of blijft dat gewoon hetzelfde? zo'n 900 a 1000 mhz is haalbaar? (ik hoop het
) want stel dat ik een duron koop met een AMD760 en die duron wil niet op 133 heb ik een (groot) probleem, dan zijn de centen namelijk op... bestaat die kans? of wil (iig 99.9%) wel gewoon op 133 (evt. met een lage multiplier) draaien?
Dit was weer 'n toekomstgerichte vraag van Xtuv
alvast bedankt.
De Processor en het geheugen moeten allebij op dezelfde bus draaien, dus die Duron moet omhoog, van 100mhz naar 133 mhz DDR.
Halen alle durons dit? of sommige niet?
De Multiplier van de Duron 700 is uiteraard 7.
7 x 133 zou dan 931 mhz zijn, dat is te begrijpen dat het niet altijd werkt.
Maar stel nu dat je de multiplier verlaagd naar 5.5 ofzo, dan kom je op 731 mhz, halen alle durons 700 dat? (nu gaat het niet om die 31 mhz uiteraard maar om de FSB)
of is het zo dat sommige Durons gewoon niet willen werken met een FSB van 133?
Als het werkt op 5.5 x 133 kun je zeker lekker doorgaan net als normaal? gewoon de MP veranderen in stapjes van 0.5 ofzo, heb je dan meer kans op hoge resultaten dan bij 'n 100mhz FSB of blijft dat gewoon hetzelfde? zo'n 900 a 1000 mhz is haalbaar? (ik hoop het
Dit was weer 'n toekomstgerichte vraag van Xtuv
alvast bedankt.