Duron @ 133fsb altijd of soms niet?

Pagina: 1
Acties:

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 21:44
Met het oog op de nieuwe AMD760 chip ben ik eens aan het kijken... stel nu ik koop 'n AMD 760 moederbordje met 'n Duron 700 en wat PC2100 geheugen.
De Processor en het geheugen moeten allebij op dezelfde bus draaien, dus die Duron moet omhoog, van 100mhz naar 133 mhz DDR.
Halen alle durons dit? of sommige niet?
De Multiplier van de Duron 700 is uiteraard 7.
7 x 133 zou dan 931 mhz zijn, dat is te begrijpen dat het niet altijd werkt.
Maar stel nu dat je de multiplier verlaagd naar 5.5 ofzo, dan kom je op 731 mhz, halen alle durons 700 dat? (nu gaat het niet om die 31 mhz uiteraard maar om de FSB)
of is het zo dat sommige Durons gewoon niet willen werken met een FSB van 133?
Als het werkt op 5.5 x 133 kun je zeker lekker doorgaan net als normaal? gewoon de MP veranderen in stapjes van 0.5 ofzo, heb je dan meer kans op hoge resultaten dan bij 'n 100mhz FSB of blijft dat gewoon hetzelfde? zo'n 900 a 1000 mhz is haalbaar? (ik hoop het :D) want stel dat ik een duron koop met een AMD760 en die duron wil niet op 133 heb ik een (groot) probleem, dan zijn de centen namelijk op... bestaat die kans? of wil (iig 99.9%) wel gewoon op 133 (evt. met een lage multiplier) draaien?

Dit was weer 'n toekomstgerichte vraag van Xtuv :D

alvast bedankt.

Verwijderd

Nou, volgens mij lopen die Durons ook gewoon op een FBS van 133 mhz. Dus in theorie kun je volgens mij op een KT133a bordje hem gewoon op 266mhz krijgen. Dus een kloksnelheid van 950 mhz of meer moet mogelijk zijn, mits je een goede koeling in je systeem hebt zitten.*D

Alhoewel je altijd afhankelijk bent of je toevallig een topper in je handen krijgt, want de ene duron is de andere niet.:)

• Xtuv
Maar ik bedoel dus niet 'n topper, da's niet het probleem, maar loopt hij gegarandeerd op 133 mhz FSB? ook al zou het met een lage multiplier maar ca 700mhz zijn.
Trouwens, ik heb het hier over een AMD760 mobo en niet over 'n KT133A...

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
Heeyz ik d8 dat een Duron alleen op 100 Mhz :?

Verwijderd

Staat er misschien niet ergens iets op een amerikaanse site wat over geschreven?

Meestal wil er op anandtech, ome Tom of sharky's exreme nog wel iets over staan.

Ik las dus dat er op die MSI KT7-Turbo in het bios wel overklok mogelijkheden voor multiplier en FSB waren, maar voltage tweaking scheen te ontbreken. Dit is dus een mobo met AMD 760 Northbridge en VIA Southbridge.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Er worden special Duron's en Thunderbirds gemaakt die op een FSB gaan lopen van 133MHz, ik denk niet dat je een 'gewone' op 133MHz krijgt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Xtuv
Op vrijdag 05 januari 2001 19:56 schreef -=Eelco=- het volgende:
Heeyz ik d8 dat een Duron alleen op 100 Mhz :?
Ik heb het hier ook over 'n Duron met officieel 100mhz FSB, maar je kan tegenwoordig ook overklokken.... op de huidige bordjes haal je geen 133mhz FSB met 'n duron maar op de nieuwe borden wel. Ik wil alleen nog weten of je dat "soms" of "altijd" haalt.

• Xtuv
Op vrijdag 05 januari 2001 21:03 schreef FrankGuthrie het volgende:
Er worden special Duron's en Thunderbirds gemaakt die op een FSB gaan lopen van 133MHz, ik denk niet dat je een 'gewone' op 133MHz krijgt.
1. Durons komen niet op 133mhz FSB, alleen TB's
2. Het kan wel!!! lees maar eens goed op die sites, als je je multiplier omlaag doet gaat het wel "zoiezo".

Helaas kan bij MSI 760 moederbord de Multiplier niet omlaag, en ook geen voltage modding :(
hopelijk maken asus en Abit er wat meer van.

Maar dus nog steeds mijn vraag: (ik zal hem nu even anders formuleren)

"Is er een kans dat een duron (700 b.v.) niet op 133 mhz wil? met een lage multiplier wel te verstaan."

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Je kunt, als je de processor hebt 'unlocked' de multiplier op 5,5 zetten en de bus op 133, dan draai je op 733 MHz, dus lichtjes overgeklokt, maar wel op een 133 MHz bus.

[edit]
ik zie dat je dat al hebt voorgesteld, maar ik denk dat dat wel werkt.

The need for speed drives me

• Xtuv
ok...
het werkt dus wel ja, ik denk in zowat alle gevallen, maar ik wil niet een probleem hebben dus ik moet zeker zijn dat het gaat werken... (op z'n allerminst dus op 733 ofzo)
Als het niet werkt zit ik namelijk met een probleem, geen PC en geld op.. :(
Pagina: 1