Netwerken via ISDN centrale

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XL79
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 08:49
Ik had deze op het forum "Internet" staan [nu nog] en ik d8 zet 'em eens op Hardware:

Stel je voor:
2 computers met elk een ISDN modem.1 Centrale. Zou je kunnen netwerken [= files sharen] via de centrale?
thanks

-XL-

• XL79
zit ik nu zo stom te denken..... of wil dit niet... als dit een heeeeel dom idee is zeg het dan even en help mij uit een droom/nachtmerrie

dank je

-xl-

• Muggie
  • Laatst online: 29-08 10:10

Muggie

8 pm

Waarom geen UTP en twee nwkaarten ?
Via de ISDN centrale werkt volgens mij niet, of je moet een server neerzetten en een inbelnetwerk maken, maar dan kost het je telefoonkosten, je kan evt ook PCAnywhere of iets dergelijks erop installeren maar dan blijf je met het probleem zitten dat het telefoonkosten oplevert wat natuurlijk nooit de bedoeling kan zijn.

PSN: mug_8pm

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
telefoonkosten,
Nee. Telefoonkosten zijn niet aan de orde. ISDN apparaten kunnen over het 16 kbps B-kanaal (of was het nou D?) communiceren met andere ISDN apparaten.
Of er ook programma's zijn die dit op de manier die XL voor ogen heeft doen weet ik niet...

(en 16 kbps is trouwens wel _erg_ langzaam hoor)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Kan je niet gewoon via de centrale inbellen van de ene naar de andere computer? Met PC anywhere of zo? Zolang het via de centrale loopt, zijn er geen telefoonkosten aan verbonden. (moet je dus alleen het interne nummer bellen, en niet de hele riedel die je van de PTT hebt gekregen.

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-08 22:10
Dat is wel degelijk mogenlijk.
Een van de twee computers in dailup-server modus zetten en met de ander inbellen via de (huis) centrale.
Je moet wel allebij win 9x draaien.

The Fanman.

• XL79
hej bedankt. Inderdaad ik zat ook aan PCAnywhere of Timbutu te denken. Maar ja het is natuurlijk toffer dat je directories kunt sharen op één of andere manier.

Ik zal die dialup-server eens proberen. Maar hoe zou je dan in moeten bellen. We vinden het wel uit.... als iemand nog meer ideëen heeft?

thanks

-xl-
Pagina: 1