Hardwarematig DVD zoveel beter als Softwarematig?

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-03 23:57

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Ik wil dus overgaan van SW-dvd encoding (PowerDVD, WinDVD 2000.....) naar HW-matige DVD playback, en dan wel de "RealMagic Hollywood+ DVD"

Maar is er nou zoveel verschil in HW en SW dvd, ik heb zelf een celeron 570 , zou het nog uitmaken qua snelheid? En is de beeldkwaliteit nou zoveel beter?

thanx...

Verwijderd

NEEN ik zie geen verschil bij mij en zon gozer diek ken op mn P3500 S3savage

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De tv-out van hardware-spelers is veruit suprieur aan software speler, en IMHO is de beeld kwaliteit ook beter. zowiezo ken ik geen softwarespeler die 1600x1200 vloeiend af kan spelen...
Nadeel van de hardwarespelers is de doorluskabel of overlay-connector die de beeldkwaliteit bij hoge frequenties (>85) negatief kan beinvloeden.
Voordeel is dat het afspelen vrijwel geen cpu belasting geeft (je kan dus ondertussen nog een cdtje bakken oid) en een softwarespeler zal altijd 100% belasting geven..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Ahh, dus het zou dan voornamelijk gaan over de TV-out (?)

ik kan overigens wél op 1600x1200 met PowerDVD 2.55 vloeiend afspelen, maar het is niet dat ik dan ook 1600x1200 nodig heb aangezien de meeste DVD films een resolutie hebben van 720x480

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

ik heb het afgelopen weekend ook zo'n hollywoodkaart geprobeerd, en moet zeggen dat ik het dikke bagger vond. Het beeld op de monitor is gewoon erg wazig, en films zien er een stuk minder uit dan in softwaremode.
Ongetwijfeld zal die een goede tv out hebben, en dts ondersteuning, maar daar had ik nix aan.

En bdw Zero: het maakt geen draad uit of de resolutie van je monitor nu op 1600x1200 staat of 1024x768...in beide gevallen ziet de film er hetzelfde uit (afgezien van de framedrop)

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Aha, Ok, nu weet ik dus zeker dat ik geen HW decoder ga kopen....

thanx for the replies! :)

• MaHawK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03-2020
nee, ik denk ook niet dat ik er een haaal hoor

Daar doe ik niet aan.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 20 november 2001 13:07 schreef MaHawK het volgende:
Als je niks nuttigs weet te posten, post dan niet. Je post overal doelloze opmerkingen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:03
encoding = decoding in je eerste post neem ik aan.

voordelen:
1. echt pal/ntsc signaal voor je tv, superieur aan TV-out van je VGA omdat er niet geconverteerd hoeft te worden.
2. DD/DTS/PCM digitale sp/dif uitgang.
3. progressive scan DVD op monitor/projector
4. lage processorbelasting

nadelen:
1. Pass-through kabel is slecht. Maar je kan weer een soort reverse pass-through doen waardoor je de dvd op je 2e vga ingang kan hangen (mits je die hebt).

Conclusie:
Heb je een breedbeeld en een DD/DTS receiver en wil je echt dvd beleven zonder een standalone te kopen is dit de beste oplossing. Voor kijken op je pc is het niet nodig mits hij snel genoeg is natuurlijk.
Wil je het gebruiken voor je projector is het wel weer handig mits je de reverse pass-through gebruikt.

reverse pass-through:
De normale pass-through werkt door een bepaalde kleur (normaal donker groen) die vervangen word door de H+ met het dvd beeld.
Bij reverse moet je een kabel maken waarbij de sync. signalen ook doorgestuurd worden naar je H+, een soort splitter dus waarbij de RGB signalen niet nodig zijn. Nu zet je de kleur die vervangen moet worden op zwart en sluit je de vga uitgang van de H+ aan op je 2e vga ingang van je monitor (of switch als je dat niet hebt) of op je projector.

Coïtus ergo sum

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 16:51
Ik had zelf vroeger ook altijd software DVD playback via PowerDVD. Ik ergerde me echter ook altijd aan het probleem dat je het beeld op je TV zo moeilijk full-screen kan krijgen (dat probleem had ik althans).
Nu heb ik een normale DVD speler gekocht en deze op de TV aangesloten. Misschien is dat ook een overweging waard? Kost ook 0% CPU kracht voor je PC en kan je dus ook ondertussen probleemloos een ceedeetje branden. :+

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:45
als je een hele snelle pc hebt maakt het denk ik niet uit... voordeel van zo'n kaart is wel dat als je een dvd op je tc zet dat je op je eigen pc scherm wat anders kunt doen...

btw.. ik heb er hier nog wel 1 te koop

https://wren.co/join/Devian

• Chilly_Willy
Iemand al opgevallen dat dit topicnummer 10000 is.

Coïtus ergo sum

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
nee niet echt opgevallen :)

maar ik heb hier een AMD XP 1600+ en nog steeds hardwarematig, ik vind het toch mooier en blijf het zeker gebruiken, voor je celly op 570Mhz zou ik het wel doen je merkt het echt wel vooral jij.

(eigenlijk gebruik ik hem omdat ik het op geen andere manier op mn tv kan krijgen, maar toch vind ik het perfecte kwaliteit). :)

• @r!k
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

ik heb het afgelopen weekend ook zo'n hollywoodkaart geprobeerd, en moet zeggen dat ik het dikke bagger vond. Het beeld op de monitor is gewoon erg wazig, en films zien er een stuk minder uit dan in softwaremode.
Ik heb zelf de DXR3 kaart van creative ( die exact hetzelfde is als de H+)en de kwaliteit op je monitor zelf vind ik ook bagger maar naar een gewone tv toe is het echt geweldig!!! :) Daarvoor gebruik ik hem gelukkig ook alleen maar, want op je eigen monitor kun je beter een SW dvd speler gebruiken.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Chilly_Willy
Op dinsdag 20 november 2001 13:28 schreef Chilly_Willy het volgende:
encoding = decoding in je eerste post neem ik aan.

voordelen:
1. echt pal/ntsc signaal voor je tv, superieur aan TV-out van je VGA omdat er niet geconverteerd hoeft te worden.
2. DD/DTS/PCM digitale sp/dif uitgang.
3. progressive scan DVD op monitor/projector
4. lage processorbelasting

nadelen:
1. Pass-through kabel is slecht. Maar je kan weer een soort reverse pass-through doen waardoor je de dvd op je 2e vga ingang kan hangen (mits je die hebt).

Conclusie:
Heb je een breedbeeld en een DD/DTS receiver en wil je echt dvd beleven zonder een standalone te kopen is dit de beste oplossing. Voor kijken op je pc is het niet nodig mits hij snel genoeg is natuurlijk.
Wil je het gebruiken voor je projector is het wel weer handig mits je de reverse pass-through gebruikt.

reverse pass-through:
De normale pass-through werkt door een bepaalde kleur (normaal donker groen) die vervangen word door de H+ met het dvd beeld.
Bij reverse moet je een kabel maken waarbij de sync. signalen ook doorgestuurd worden naar je H+, een soort splitter dus waarbij de RGB signalen niet nodig zijn. Nu zet je de kleur die vervangen moet worden op zwart en sluit je de vga uitgang van de H+ aan op je 2e vga ingang van je monitor (of switch als je dat niet hebt) of op je projector.
Hier staat toch alles in, of nie? :7

Coïtus ergo sum

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb een dxr3 in mijn amd k6 200mmx zitten en dat werkt perfect, omdat ik anders geen dvd had kunnen bekijken op mijn tv (amd k6 200 is te weinig voor software matig) en nu kan ik van alles ernaast doen, branden, }:O , surfen etc etc.

• budi
  • Laatst online: 09-03 16:51
Op dinsdag 20 november 2001 13:37 schreef Chilly_Willy het volgende:
Iemand al opgevallen dat dit topicnummer 10000 is.
Tjonge, en ik zie nu pas dat het ook een megaoud topic is. Doe je daar al die moeitje voor.... :( volgens mij zal de topicstarter deze info niet erg lezen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:45
Op dinsdag 20 november 2001 17:43 schreef budi het volgende:

[..]

Tjonge, en ik zie nu pas dat het ook een megaoud topic is. Doe je daar al die moeitje voor.... :( volgens mij zal de topicstarter deze info niet erg lezen.
en nu zie ik het ook pas..... dan maar om een slotjuh vragen? welke gozer heeft deze dan in godsnaam omhoogetrapt? ( heb nog nie gekeken )

https://wren.co/join/Devian

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
10 April gestart ... hahahahaahahahaaaaaa deze is goed :)

Verwijderd

moved HA >> AVH

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op dinsdag 20 november 2001 13:07 schreef MaHawK het volgende:
Echt vaag, eerst een oud topic opzoeken en dan zo'n reactie posten :?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• afterburn
  • Laatst online: 22:55

afterburn

No more...

Op dinsdag 20 november 2001 13:28 schreef Chilly_Willy het volgende:
<snip>
reverse pass-through:
Heb je hier een linkje van voor extra info???

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Even hier verdergaan op mijn post over hetzelfde onderwerp:

Softwarematig vind ik trouwens zeker niet lelijk ofzo maar ik ben zelf heel strict en in veel films zie ik gewoon kleine oneffenheden. Ligt dit dan aan de DVD of aan het feit dat je softwarematig decodeert? Kan overigens ook misschien zo op de dvd zelf staan.
Waar het mij eigenlijk om gaat is of ik echt betere kwaliteit krijg op mijn PC als ik zo'n decoder kaartje erin hang. Op m'n TV kijken doe ik zeker voorlopig nog niet.

Verwijderd

no een voordeeltje van hollywood+ kaart is dat je met zone selector niet alleen alle regio's kan bekijken, maar er zit ook een optie in om macrovision uit te schakelen, dat is heeeellll interessant..... (kan je leuke dingen mee doen)

Verwijderd

Ok, maar het is dus niet echt de moeite om speciaal een decoder kaart te kopen als je toch alleen op een PC kijkt (die snel genoeg is). Ik zou het namelijk voornamelijk doen om zo goed mogelijk beeld, ben nou eenmaal best kritisch.
Pagina: 1