Vraag

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:56
Hallo,

Ik heb een Asus Blue Cave, prima router. Maar ik heb wel 1 probleempje, ik heb nu een OpenVPN file waarmijn telefoon (oneplus 6) laptop en windows pc allemaal geen moeite mee hebben. Ik voegde deze toe bij de VPN client van mijn Asus router maar wanneer ik op 'Activeren' druk om verbinding te maken blijft hij maar cirkeltjes draaien.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom, iemand hier misschien een idee?

Info:
Deze router staat direct achter een Ziggo modem in bridge modus, paar verbonden apparaten en 1 Acces Point (ook van asus, geen AiMesh). Vpn server staat niet aan.

Afbeeldingslocatie: https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/e839967f-510f-4bfe-b29f-d34f575c3679.png
Alvast bedankt voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Misschien zie je in het System Log een aanwijzing over wat er niet lukt.

Verder: soms moet je naast het .ovpn bestand ook een CA bestand laden (bij PIA bijvoorbeeld). Zit bij jouw .ovpn het CA ingebakken?

[edit]
Kijk anders even hier, dat is een vrij volledige gebruiksaanwijzing voor VPN client op ASUS: https://www.vpnuniversity...nvpn-asus-routers-asuswrt

[ Voor 31% gewijzigd door hp-got op 23-08-2018 19:44 . Reden: Link toegevoegd ]

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

• Horatius
hp-got schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:43:
Misschien zie je in het System Log een aanwijzing over wat er niet lukt.

Verder: soms moet je naast het .ovpn bestand ook een CA bestand laden (bij PIA bijvoorbeeld). Zit bij jouw .ovpn het CA ingebakken?

[edit]
Kijk anders even hier, dat is een vrij volledige gebruiksaanwijzing voor VPN client op ASUS: https://www.vpnuniversity...nvpn-asus-routers-asuswrt
Het is een VPN gehost door een vriend die mij gewoon het oVPN bestand geeft, ik zal aan hem vragen of de CA ingebakken zit wat denk van wel aangezien ik niks hoef te doen bij Android of windows.
Ik zal de system log uitpluizen en kijken of ik iets nuttig vind en het artikel bestuderen.

Bedankt voor je help!

• Horatius
[log]
Aug 23 21:10:24 rc_service: httpd 1103:notify_rc restart_vpncall
Aug 23 21:11:01 rc_service: service 8422:notify_rc start_vpnclient5
Aug 23 21:12:01 rc_service: service 9282:notify_rc start_vpnclient5
[/log]
Dit is de log die ik krijg, kan er niks van maken eigenlijk, geen foutmelding of iets. Hij herstart elke minuut.
Het artikel dat je hebt gelinkt is heel basaal en gaat niet veel verder dan importeren en aanzetten. Het certificaat zit ingebakken.

Ik kan als laatste oplossing altijd nog merlin installeren.
Dank,

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Van dat stukje log wordt je niet veel wijzer.

Als .ovpn, user name en password goed zijn en er geen foutmeldingen in de log staan wordt het een vreemd verhaal.

Misschien dat een andere tweakert nog een fris idee heeft.....??

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

• Horatius
hp-got schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:48:
Van dat stukje log wordt je niet veel wijzer.

Als .ovpn, user name en password goed zijn en er geen foutmeldingen in de log staan wordt het een vreemd verhaal.

Misschien dat een andere tweakert nog een fris idee heeft.....??
Nee ik vind het ookal apart, uberhaupt als ik al in de log kijk vermelden ze erg weinig, ze zeggen alleen start en restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
@Horatius Had je al een oplossing? Heb ook de Blue Cave gekocht maar nog niet geïnstalleerd. Als dit niet werkt kan ie meteen weer terug ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 31-08-2018 13:40 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Phusebox schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:40:
Had je al een oplossing? Heb ook de Blue Cave gekocht maar nog niet geïnstalleerd. Als dit niet werkt kan ie meteen weer terug ;)
Het werkt wel met een andere vpn, weet niet waarom.
Maar ik raad af om een VPN aan te zetten want openvpn is single core en je limiteerd dus je snelheid naar 20-50mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Horatius schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:41:
[...]

Het werkt wel met een andere vpn, weet niet waarom.
Maar ik raad af om een VPN aan te zetten want openvpn is single core en je limiteerd dus je snelheid naar 20-50mbit.
Ah ok, gevalletje retour dan maar. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
Phusebox schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:42:
[...]

Ah ok, gevalletje retour dan maar. Thanks.
Kan je doen maar bijna geen enkele router zal het beter doen met VPN, het kost eenmaal nogal wat rekenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Horatius schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:43:
[...]

Kan je doen maar bijna geen enkele router zal het beter doen met VPN, het kost eenmaal nogal wat rekenwerk.
Dit ziet er toch beter uit: http://www.snbforums.com/...ce-of-the-rt-ac86u.41217/

[ Voor 53% gewijzigd door Phusebox op 31-08-2018 14:07 ]

Pagina: 1