Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 09:39
Beste tweakers,

Ik heb een archer c3200 router die alleen IPSEC VPN server als mogelijkheid heeft om site to site vpn op te zetten.

Ik heb een raspberry pi met een webservertje erop en ik wil eigenlijk die achter een vpn zetten. Zodat deze remote te benaderen is achter vpn. Ik loop alleen helemaal vast in de handleiding, begrijp niet hoe ik dit moet doen.

Wat ik eigenlijk wil is:

1. Met iphone via vpn naar IP adres van mijn router kunnen gaan en website direct zien.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit stap voor stap moet configureren? Ik heb echt het hele internet al afgezocht, maar mis denk ik bepaalde context hoe dit werkt ik zoek eigenlijk een simpele tutorial.

Er is veel te vinden, maar niet rondom IPSEC in combinatie met een iphone.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Beste antwoord (via hydex op 07-05-2018 09:43)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb me niet verdiept in je router.

Wat een optie is OpenVPN op je RPi installeren, die port (of het op een andere port zetten) forwarden in je router naar je RPi, OpenVPN client op je iPhone installeren (zijn er vast wel ik heb geen Apple) dit gebruiken om te connecten naar je RPi middels OpenVPN. Nu kun je connecten naar je webserver welke achter de firewall van je router zit, wellicht moet je gebaseerd op de instellingen en het IP adres wat je krijgt van je RPi d.m.v. OpenVPN nog een route toevoegen in je router dat je naar het juiste netwerk kan connecten (10.0.8.2(client adres bij OpenVPN > 192.168.X.X(webserver)).

Mocht je dit niet willen zul je je moeten verdiepen in de handleiding van je router welke wellicht ook VPN ondersteunt.

Voordeel van OpenVPN op je RPi:
  • fail2ban;
  • RPi is meestal meer secure dan een router i.v.m. veiligheidsupdates;
  • gemakkelijk toevoegen andere users;
  • gemakkelijk access control op users mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door True op 06-05-2018 23:51 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb me niet verdiept in je router.

Wat een optie is OpenVPN op je RPi installeren, die port (of het op een andere port zetten) forwarden in je router naar je RPi, OpenVPN client op je iPhone installeren (zijn er vast wel ik heb geen Apple) dit gebruiken om te connecten naar je RPi middels OpenVPN. Nu kun je connecten naar je webserver welke achter de firewall van je router zit, wellicht moet je gebaseerd op de instellingen en het IP adres wat je krijgt van je RPi d.m.v. OpenVPN nog een route toevoegen in je router dat je naar het juiste netwerk kan connecten (10.0.8.2(client adres bij OpenVPN > 192.168.X.X(webserver)).

Mocht je dit niet willen zul je je moeten verdiepen in de handleiding van je router welke wellicht ook VPN ondersteunt.

Voordeel van OpenVPN op je RPi:
  • fail2ban;
  • RPi is meestal meer secure dan een router i.v.m. veiligheidsupdates;
  • gemakkelijk toevoegen andere users;
  • gemakkelijk access control op users mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door True op 06-05-2018 23:51 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
Bedankt ik had hier nog niet aan gedacht, ga ermee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
Inmiddels doormiddel pivpn open VPN geïnstalleerd fluitje van een cent en als bonus wordt ook nog mijn pi iedere dag automatisch ge-update. Het certificaat op mijn iPhone krijgen was wat gedoe. Uiteindelijk via mijn Mac gemaild naar mijn eigen e-mail adres en vervolgens met open VPN app geopend. Werkt als een trein!