Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-07 21:05

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Lang verhaal kort, wilde de max snelheid en kreeg toen de connectbox van Ziggo. Had hiervoor de Ubee in bridge met R7000 erachter. Geen enkel probleem.

Met de connectbox wel. Als ik veel verbincingen heb (zoals torrents) op 2e PC klapt de connectbox eruit, dacht ik. Zowel met als zonder router (in bridge) erachter.

Ik wordt er tureluurs van en snap er niks van. Ik heb mijn 2 PC's bedraad (Moka32) en alleen telefoon/tablets via WiFi.

Nu kwam ik er toevallig achter als de verbindig 'eruit' ligt er nog WEL wifi is via die mobiele apparaten.
Ik moet toch de router EN de PC's herstarten om weer bedraad verbindig te krijgen. Dus alleen modem herstarten, of PC's is niet genoeg.

Uiteindelijk heb ik in de connectbox de PC's apart gedefinieerd (ip adres) en dat ook nog eens handmatig op die PC's maar het probleem blijft.

Heb al uitvoerig contact gehad met Ziggo maar zij zeggen dat alles goed is.

Ik begrijp dus niet wat ik nu nog kan doen om het goed te krijgen. Met die Ubee met router erachter dit probleem nooit gehad, en nu met die connectbox (helaas zoinder router erachter) regelmatig.

Zou het aan mijn switch kunnen liggen?

Als iemand nog een suggestie weet, ik hoor het heel graag.

[ Voor 6% gewijzigd door MrMarcie op 03-03-2018 19:17 . Reden: verduidelijking ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien jij geen gereedschap hebt om het goed uit te zoeken, kan je beter dingen gaan uitsluiten.

Je zegt zelf: Me de Ubee, geen probleem
Connectbox: WEL probleem.

Duidelijk verhaal.

Vraag: Waarom wou je zo graag die Connectbox? Puur om i.p.v. 250 Mbps dan maar 500 Mbps te krijgen? Wat voor programma heeft 500 Mbps nodig? En kan het ook verwerken?

In mijn vorige werk, zaten wij met 80 man op een symmetrische 80 Mbps lijn!!! En er werd wat over en weer gestuurd over het netwerk; want ons gebouw was een satelliet gebouw (dus alleen een paar 10/100 Mbps switches en een glasmodem), en de echte server stond 90 km verder. Ik werkte daar meer dan vier jaar, en pas later kwam ik erachter dat wij met z'n allen op een 80 Mbps lijn zaten.

Advies: Ga terug naar die Ubee modem, en wees blij. Geen gezeik, en het lijkt perfect te werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:08

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik zit te denken als je de connect box in bridge mode heb staan, kan daar niet veel mis gaan.

Dan vraag ik me af of je moka32 oplossing dan nog snel genoeg is of problemen geeft.

Kun je de 2 pc's niet testen met een goede utp kabel? Kun je dat ook uitsluiten.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-08 21:03

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

nieuws: Ziggo stopt tijdelijk met verkoop van Extra MediaBox XL-decoder ?

Heb je trouwens al eens alle afgekoppeld en alleen 1 PC met torrents direct aan de CB gehangen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:33:
Aangezien jij geen gereedschap hebt om het goed uit te zoeken, kan je beter dingen gaan uitsluiten.

Je zegt zelf: Me de Ubee, geen probleem
Connectbox: WEL probleem.

Duidelijk verhaal.

Vraag: Waarom wou je zo graag die Connectbox? Puur om i.p.v. 250 Mbps dan maar 500 Mbps te krijgen? Wat voor programma heeft 500 Mbps nodig? En kan het ook verwerken?

In mijn vorige werk, zaten wij met 80 man op een symmetrische 80 Mbps lijn!!! En er werd wat over en weer gestuurd over het netwerk; want ons gebouw was een satelliet gebouw (dus alleen een paar 10/100 Mbps switches en een glasmodem), en de echte server stond 90 km verder. Ik werkte daar meer dan vier jaar, en pas later kwam ik erachter dat wij met z'n allen op een 80 Mbps lijn zaten.

Advies: Ga terug naar die Ubee modem, en wees blij. Geen gezeik, en het lijkt perfect te werken.
Tsja, 40/4 is te weinig en dan heb je nog 2 opties, voor die 5 euri meer dacht ik. Zou tekenen voor een zeg 60/60 verbindig. Heb namelijk juist de upload nodig, vandaar. Vind verder ook dat het allemaal niet erg jovel draait dus misschien maar weer downgraden. Of kijken of er onhdewrtussen hier andere opties zijn met beetje degelijke UPload snelheid. Glasvezel komt hier helaas voorlopig niet

Wat betreft terug naar de Ubee, dan moet ik eerst weten of probleem niet zit in switch/Moka want dat is wel wat ik veranderd heb. Omdat draadloos niet perfect werkte en liever bedraad doe. Had trouwens heel enkele keer toen ook dat verbindig wegviel.
tweakduke schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:48:
Ik zit te denken als je de connect box in bridge mode heb staan, kan daar niet veel mis gaan.

Dan vraag ik me af of je moka32 oplossing dan nog snel genoeg is of problemen geeft.

Kun je de 2 pc's niet testen met een goede utp kabel? Kun je dat ook uitsluiten.
Moka32 haalt 400. Dus neem aan dat daar probleem niet zit. Hoop ik in ieder geval. Met die Ubee deed ik wel alles via WiFi en daarom nu die Moka oplossing. Sneller, veiliger en intern netwerk veel sneller.

Netwerkkabel gaat niet anders had ik dat al gedaan. Kan geen leidingkjes trekken hier. Patte buizen in de muur :(
MAX3400 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:58:
nieuws: Ziggo stopt tijdelijk met verkoop van Extra MediaBox XL-decoder ?

Heb je trouwens al eens alle afgekoppeld en alleen 1 PC met torrents direct aan de CB gehangen?
Dit gaat over de Connectbox en niet de MEdiabox. Niet dat het veel uitmaakt ;(
Heb trouwens net een pc uitgeschakeld en die torrents gaat tot nu toe laatste uur goed. Maar vraag me af of dat niet topevallig is. Alhoewel als ik 's nachts 1 pc aan heb staan ik volgens mij nog geen problemen heb gehad. Maar 2 pc's moet toch niet uitmaken, denk ik dan maar simpel. Netwerken is niet mijn specialiteit helaas.

Volgens mij gaat het vooral fout als ik op de ene torrents heb en op de andere pc bijvoorbeeld wat data ga trekken door YT te kijken, een speedtest doe oid. Als ik gewoon browse, mail en werk komt het gevoelsmatig veel minder vaak voor.

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 03-03-2018 22:47 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54
Om je verder te kunnen helpen, geef eerst eens een duidelijk overzicht je situatie en je probleem:

- Welke netwerkcomponenten heb je allemaal (merk, model), hoe zijn ze (exact) aangesloten, Liefst een tekening van je situatie.
- Wat bedoel je met "zowel met als zonder router (in bridge) erachter"? Een router kan niet "in bridge" staan, een modem kan wel in "bridge mode" staan, dan moet zelf je een router er achter aansluiten .
- Staat je modem nu wel of niet in bridge mode? Heb je de R7000 wel of niet als router in je netwerk?
- Wat bedoel je met "klapt de connectbox eruit": wat werkt nog wel, wat werkt niet meer?

Zonder verdere informatie te hebben wel dit: torrentverkeer genereert heel veel connecties en kan daardoor inderdaad soms tot problemen leiden. Een simpele workaround zou kunnen zijn om het maximum aantal connecties in je torrent client te beperken (e.g. 100).

[ Voor 22% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-03-2018 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:57:
Om je verder te kunnen helpen, geef eerst eens een duidelijk overzicht je situatie en je probleem:

- Welke netwerkcomponenten heb je allemaal (merk, model), hoe zijn ze (exact) aangesloten, Liefst een tekening van je situatie.
- Wat bedoel je met "klapt de connectbox eruit": wat werkt nog wel, wat werkt niet meer?

Zonder verdere informatie te hebben wel dit: torrentverkeer genereert heel veel connecties en kan daardoor inderdaad soms tot problemen leiden. Een simpele workaround zou kunnen zijn om het maximum aantal connecties in je torrent client te beperken (e.g. 100).
Duidelijk, trouwens net weer mijn werkpc aangezet (om hier te posten) valt de verbindig weg. Maar alleen op deze pc, die andere blijft werken. Grrr.

Ik bedoel Modem in bridge met router erachter. Nu is router (R7000) weggehaald en modem staat NIET in bridge. Maar in beide situaties had ik zelfde probleem met de connectbox.

Situatie zoals die nu is:
Meterkast hangt Connectbox. Op die connectbox zitten 3 x UTPkabelTevens gebruik ik WiFi voor Mobiel en Tablet. Draait nog ergens een Pi draadloos die elke 5 minuten een foto neemt en upload extern.

Op beide PC's heb ik meerdere OSén staan (dual boot) die ik soms opstart, maar neem aan dat dat niet uitmaakt. De situatie doet zich voor als op beide PC's 'gewerkt' wordt.

Zoals ik al zei, valt de verbinding weg op beide PC's (Network in statusbalk kruisje). Ik moet dan en Modem en PC's herstarten voor het weer werkt. Gek genoeg had ik het net alleen op 1 PC, de PC die ik als laatste aanzette en hiermee op dit forum zit. Ik heb daar nu een netwerk reset gedaan met de MS troubleshooter en herstart.

Ik hoop dat het duidelijk is zo.

[EDIT]
Terwijl ik dit bericht maak en de pc misschien 20 minuten aanstaat en op de andere 2 pc 3 !! (drie) torrents gedownload worden verbreekt de verbinding weer op beide PC;s. :(

[ Voor 8% gewijzigd door MrMarcie op 03-03-2018 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen bij glas heb je symmetrisch up en download. Misschien dat Ziggo dat ook kan bij (groot) zakelijke aansluitingen, maar daar betaal je voor. Misschien is dat wel de bedoeling.

Btw: De upload via een LTE verbinding is soms vele malen sneller dan bij kabel of ADSL. LET OP: de UPload dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Bedankt voor de heldere schets van je situatie.

> "De situatie doet zich voor als op beide PC's 'gewerkt' wordt."

Dit klinkt veel meer als een probleem met je PCs en/of switch dan als een probleem met de ConnectBox (ook omdat je WiFi verbinding wel blijft werken, en het probleem zich ook voordeed toen je de CB in bridge mode had met een R7000 router).

- Ik neem aan dat de PCs netjes een verschillend IP adres hebben?
- Heb je al eens geprobeerd andere poorten op de switch te gebruiken, of je 2 switches om te wisselen (ze zijn functioneel identiek)?

[ Voor 14% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-03-2018 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 23:34:
Bedankt voor de heldere schets van je situatie.

> "De situatie doet zich voor als op beide PC's 'gewerkt' wordt."

Dit klinkt veel meer als een probleem met je PCs en/of switch dan als een probleem met de ConnectBox (ook omdat je WiFi verbinding wel blijft werken, en het probleem zich ook voordeed toen je de CB in bridge mode had met een R7000 router).

- Ik neem aan dat de PCs netjes een verschillend IP adres hebben?
- Heb je al eens geprobeerd andere poorten op de switch te gebruiken, of je 2 switches om te wisselen (ze zijn functioneel identiek)?
PC's hebben netjes ander IP. HEb zelfs de andere OSen ook ander IP gegeven. Die andere poorten en switch wisselen had ik nog niet aan gedacht. Ga ik proberen. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
> "HEb zelfs de andere OSen ook ander IP gegeven"

Je beschrijft boven dat je de IPs (ook) in de ConnectBox gedefinieerd hebt ("Heb ik in de connectbox de PC's apart gedefinieerd (ip adres) en dat ook nog eens handmatig op die PC's")

Het verstandig om óf DHCP te gebruiken, óf fixed IPs in te stellen op je PCs, óf de router een preferred IP adres te laten geven aan bepaald MAC adres (is strikt gezien ook DHCP). Als je de laatste 2 opties allebei samen gebruikt kan dat tot problemen leiden als het adres dat de router wil geven verschillend is van het adres dat je PC zelf claimed te hebben (wat zou gebeuren als je nu op je PCs verschillende IPs voor verschillende adressen gebruikt)...

[ Voor 24% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-03-2018 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 23:41:
> "HEb zelfs de andere OSen ook ander IP gegeven"

Je beschrijft boven dat je de IPs (ook) in de ConnectBox gedefinieerd hebt ("Heb ik in de connectbox de PC's apart gedefinieerd (ip adres) en dat ook nog eens handmatig op die PC's")

Het verstandig om óf DHCP te gebruiken, óf fixed IPs in te stellen op je PCs, óf de router een preferred IP adres te laten geven aan bepaald MAC adres. Als je de laatste 2 opties allebei samen gebruikt kan dat tot problemen leiden als het adres dat de router wil geven verschillend is van het adres dat je PC zelf claimed te hebben (wat zou gebeuren als je nu op je PCs verschillende IPs voor verschillende adressen gebruikt)...
Zal ik dat ook nog aanpassen, maar daar ben ik pas mee begonnen nadat dat probleem de kop op bleef steken. Haal ik ze allemaal uit de CB en configureer ik ze alleen op de PC's (osen). Gebruik op die PC's wel andere DNS servers (open DNS en Google). Maar dat lijkt me ook geen probleem.

Die Wireless Pi gooit ie er ook uit. Die moet ik ook herstarten. Heeft ook vast IP.
Heb je aanpassingen doorgevoerd, IP's in Modem geconfigureerd voor PI's en Humax. PC's weggehaald daar. PI's gecontroleerd, zag daar staan in /etc/network/interfaces iface eth0 inet static maar geen IP geconfigureerd dus aangepast naar iface eth0 inet dhcp.

Ben benieuwd, maar je hebt me in ieder geval wat goede inzichten gegeven. Hoop dat ik daar probleem mee op kan lossen. Zou fantastisch zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door MrMarcie op 04-03-2018 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 22:45
Alles zit dua achter je moka32? Haal je moka32 eens tussen uit. Moka32 zit hoog in de band en wil daar nog wel eens problemen geven. Ik moest moka32 om de paar uur opnieuw opstarten om weer verbinding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
kevinvr schreef op zondag 4 maart 2018 @ 00:23:
Alles zit dua achter je moka32? Haal je moka32 eens tussen uit. Moka32 zit hoog in de band en wil daar nog wel eens problemen geven. Ik moest moka32 om de paar uur opnieuw opstarten om weer verbinding te krijgen.
Kan die Moka niet weghalen want ik kan geen kabel trekken, daarom heb ik die Moka ook aangeschaft.
Maar als in de Moka het probleem zit baal ik enorm, betekent dat ik weer terug moet naar WiFi en daar wilde ik juist vanaf.

Trouwens wat bedoel je met Moka opstarten? Ik heb aan de Moka niks gedaan, alleen PC's en Modem herstart. Zal volgende keer dan eens de stroom van die Moka's halen ipv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvr
Er zijn EOC(ethernet over coax) device die laag in de frequentie zitten. Gebruik tegenwoordig hempro(wel veel duurder, maar nooit problemen mee). Kunt kijken of je nog corinex HD200 kunt vinden, die weken ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 15:28
Zet de firewall en flood detections eens uit. Het zijn meestal dat soort features die niet goed met grote aantallen overweg kunnen in dergelijke hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
frickY schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:54:
Zet de firewall en flood detections eens uit. Het zijn meestal dat soort features die niet goed met grote aantallen overweg kunnen in dergelijke hardware.
Zoals ik iets eerder hier al zei, gisteren klapte ie eruit met 3 torrents en browsen/mail op andere pc. Lijkt em weinig data op zich. En qua DL/UL nog geen 1%!!. Heb ondertussen de instelling van alle apparaten nagekeken, en wat kleine wijzigingen aangebracht. Of vast IP geconfigureerd in Modem of in device zelf. Plus nog wat andere kleine dingetjes. Zal aankomende tijd even in de gaten houden of dat goed gaat. Vreemde is dat het soms paar dagen goed gaat en dan weer niet.

Zo niet, ga ik andere oplossingen bekijken. Die hempro die Kevinvr noemt zal ik eens gaan bestuderen.

[ Voor 5% gewijzigd door MrMarcie op 04-03-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 15:28
Het gaat niet om de hoeveelheid data, maar om hoeveel afzonderlijke connecties er zijn. Dat kan bij torrent heel hoog zijn, en dan loopt brakke apparatuur uit zijn geheugen.

Zet die "flood detections" opties uit en test of het verbeterd.

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 04-03-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
frickY schreef op zondag 4 maart 2018 @ 11:38:
Het gaat niet om de hoeveelheid data, maar om hoeveel afzonderlijke connecties er zijn. Dat kan bij torrent heel hoog zijn, en dan loopt brakke apparatuur uit zijn geheugen.

Zet die "flood detections" opties uit en test of het verbeterd.
Duidelijk. Maar die detection staat volgens mij al uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GPnwEFovwZJk2owmexAYWpDh/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:22
MrMarcie schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 23:13:
[...]

[EDIT]
Terwijl ik dit bericht maak en de pc misschien 20 minuten aanstaat en op de andere 2 pc 3 !! (drie) torrents gedownload worden verbreekt de verbinding weer op beide PC;s. :(
Begin eerst eens met een dag testen als de torrent programma's niet draaien!

Hoe staat je torrent programma ingesteld? Hoe hoog staat je upload ingesteld? Gebruik nooit meer dan 2/3 tot 3/4 van de upload capaciteit van je verbinding. Hoe hoog staat het aantal gelijktijdige verbindingen? Zet deze voor testen op een conservatieve instelling van 50 nadat je een dag getest hebt zonder torrent programma te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
EricJH schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:53:
[...]
Begin eerst eens met een dag testen als de torrent programma's niet draaien!

Hoe staat je torrent programma ingesteld? Hoe hoog staat je upload ingesteld? Gebruik nooit meer dan 2/3 tot 3/4 van de upload capaciteit van je verbinding. Hoe hoog staat het aantal gelijktijdige verbindingen? Zet deze voor testen op een conservatieve instelling van 50 nadat je een dag getest hebt zonder torrent programma te draaien.
Heb ik ook al geprobeerd. Zoals ik al zei, het is iets nieuws sinds CB. Heb hem heel conservatief ingesteld nu maar nog steeds problemen. Netwerk nagekeken (settings e.d.) en ben er nu wel klaar mee. Zoveel bijzonders doe ik ook niet. Vraag me af of die CB nu het proleem veroorzaakt, die Moka32 set of ikzelf.

Deze week verder geen tijd meer om naar te kijken, ga volgende week wel weer verder. Maar ga zeker downgraden zo want dit is $%^&*(

Zie trouwens wat errors maar weet niet of dat nog wat uitmaakt, ben helaas geen netwerk specialist.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fRvXHlaOgzTu09KQAvPSjHtC/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door MrMarcie op 04-03-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:22
Tijdelijk even niet torrenten is je beste test scenario al is het maar om 100% uit te sluiten dat het een rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 14:19
Die Connect Box is een rampzalig ding. Heb hem zelf ook gehad, alleen maar ellende. Heb een Cisco EPC3928 weten te bemachtigen en deze heeft een Ziggo medewerker voor mij geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
EricJH schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:08:
Tijdelijk even niet torrenten is je beste test scenario al is het maar om 100% uit te sluiten dat het een rol speelt.
Hij klapt er ook uit als ik op beide PC's tegelijkertijd speedtest (via ziggo) paar keer achter elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
kevinvr schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:08:
Er zijn EOC(ethernet over coax) device die laag in de frequentie zitten. Gebruik tegenwoordig hempro(wel veel duurder, maar nooit problemen mee). Kunt kijken of je nog corinex HD200 kunt vinden, die weken ook goed.
Zoe dat die cponimex via stroomnet is, mmmm. Werkt dat dan wel goed met switch erachter? En wat vind jij (jullie) van Devolo, die gaan tot 500Mbps. Kom ookn nog deze tegen -veel goedkoper- maar dat maakt me dan weer huiverig.

Vannacht viel verbinding weer weg. PC's uitgetzet en vanochtend weer aangedaan. Wifi werkt maar geen netwerk op de PC's. De Pi die rechtsreeks op modem zit wel verbinding.

Daarna modem gewoon aan laten staan en de moka's van de stroom gehaald en daarna weer aan de stroom. Toen was de verbinding er weer. Dus lijkt er helaas toch op dat -deel van- het probleem in de Moka's zit. Erg jammer.

[ Voor 18% gewijzigd door MrMarcie op 06-03-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvr
Zitten die MOKA32 op een aansluiting in de muur? MOKA32 zit op 1125-1675 MHz, dat wordt niet altijd geaccepteerd.
Die corinex heeft stroom nodig maar loopt via coax.

Powerlines alle merken(Ethernet over Stroomnet) slechte ervaring mee van vandaag stabiel morgen instabiel.

Corinex: https://www.reichelt.nl/C...OUPID=5833&ARTICLE=119620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
kevinvr schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:17:
Zitten die MOKA32 op een aansluiting in de muur? MOKA32 zit op 1125-1675 MHz, dat wordt niet altijd geaccepteerd.
Die corinex heeft stroom nodig maar loopt via coax.

Powerlines alle merken(Ethernet over Stroomnet) slechte ervaring mee van vandaag stabiel morgen instabiel.

Corinex: https://www.reichelt.nl/C...OUPID=5833&ARTICLE=119620
Dank je, ga ik bekijken. Die Moka32 loopt ook via coax. Is van Hirschmann dus valt me wel tegen ;(

Nog maar even hoe het aangesloten is, lijkt me toch prima. Toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hs0skoeurRF2ectpr23bTgCi/thumb.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door MrMarcie op 06-03-2018 13:15 . Reden: Moka32 aansluitschema erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvr
Steek de Moka eens op poort 2 (1e uitgang) van de Tratec in.
Kun je ook een foto maken in de werkkamer hoe de MOKA zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
kevinvr schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:28:
Steek de Moka eens op poort 2 (1e uitgang) van de Tratec in.
Kun je ook een foto maken in de werkkamer hoe de MOKA zit?
In de werkkamer moka > switch en daaraan 2 pc's. Moka is goed aangesloten. Had ooit verkeerd aangesloten maar nu goed. Moka moka beide op rechterpoort.

Waarom poort 2, heeft dat een voordeel? Zal het in ieder geval straks even proberen.
TV signaal is nogal krap -paar zenders blokjes- op werkkamer, daarom heb ik poort 4 genomen.

[ Voor 8% gewijzigd door MrMarcie op 06-03-2018 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvr
Die die MOKA direct op de kabel of zit die op een aansluiting op de wand.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
>Waarom poort 2, heeft dat een voordeel? Zal het in ieder geval straks even proberen.

Je combineert een MoCA signaal met een (nu) maximaal versterkt TV signaal. Als je je TV signaal minder versterkt richting MoCA (door het in poort 2 ipv poort 4 te steken) heb je wellicht minder storing tussen de signalen.

Overigens wordt me nu pas duidelijk dat je je coax ook voor TV gebruikt... Je zou, als test, ook het TV signaal eens helemaal van de MoCA verbinding kunnen halen en zo de coax verbinding puur voor je MoCA kunnen gebruiken. Dan weet je zeker of het door interferentie tussen de signalen zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
kevinvr schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:58:
Die die MOKA direct op de kabel of zit die op een aansluiting op de wand.?
Direct op de kabel.
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:28:
>Waarom poort 2, heeft dat een voordeel? Zal het in ieder geval straks even proberen.

Je combineert een MoCA signaal met een (nu) maximaal versterkt TV signaal. Als je je TV signaal minder versterkt richting MoCA (door het in poort 2 ipv poort 4 te steken) heb je wellicht minder storing tussen de signalen.

Overigens wordt me nu pas duidelijk dat je je coax ook voor TV gebruikt... Je zou, als test, ook het TV signaal eens helemaal van de MoCA verbinding kunnen halen en zo de coax verbinding puur voor je MoCA kunnen gebruiken. Dan weet je zeker of het door interferentie tussen de signalen zou kunnen komen.
Clear, ik ga daar weekend mee aan de slag. Zit nu te vol met werk enzoi. Maar de suggesties zijn zeer welkom. Kom zo toch weer op nieuwe ideeen. (y)

[ Voor 68% gewijzigd door MrMarcie op 06-03-2018 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:28:

Dagje met UTP kabel gewerkt, geen problemen.
Nu al paar uur weer via Moka, maar dan op poort 1 = 0Db. Gaat tot nu toe goed. Fingers crossed.
TV sdignaal is wat zwak 50%, maar beeld nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er1965
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-12-2020
Hoi gas0line, Ik had in het begin met onze Connectbox ook nagenoeg dezelfde problemen.Na van alles geprobeerd te hebben een CAT.5E kabel tussen ConnectBox en PC's vervangen door CAT 6A en mijn problemen waren opgelost Ik hoop dat het jou ook helpt want ik lees niet terug welke UTp kabel jij gebruikt.

Succes
Groeten Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
er1965 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:19:
Hoi gas0line, Ik had in het begin met onze Connectbox ook nagenoeg dezelfde problemen.Na van alles geprobeerd te hebben een CAT.5E kabel tussen ConnectBox en PC's vervangen door CAT 6A en mijn problemen waren opgelost Ik hoop dat het jou ook helpt want ik lees niet terug welke UTp kabel jij gebruikt.

Succes
Groeten Erwin
Ik kan geen UTP leggen dus werk met Moka kastjes. Dat is data via coax kabel. Door nu de 0Db uitgang van de versterker te gebruiken lijkt het goed te blijven gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h8pYhfliFS3PRagfCUP5AR16/full.png

Pagina: 1