Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gebogen maar werkend moederbord, acceptabel?

Pagina: 1
Acties:

• memsys
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-11 20:07
Ik heb vandaag een moederbord binnen gekregen voor de pc van een goede kennis.

Bij het uitpakken bleek de bovenkant van het moederbord behoorlijk gebogen te zijn en omdat ik het moederbord al had uitgepakt heb ik het moederbord getest (IVM DOA) en het moederbord werkt.
Nu vraag ik me af in of dit acceptabel is of dat ik het moederbord terug moet sturen naar de webshop.

Foto van het moederbord

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:59

Rmg

Mja is het moederbord krom of trekt de koeler het krom en is het geen issue als ie gemonteerd is..

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik zou hier wel even een melding van maken bij de verkoper en ook de foto meesturen.

Het kan goed zijn dat als je de moederbord in de case plaatst dat deze weer netjes recht is en dat je er nooit meer last van hebt, maar je weet maar nooit.....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:40

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

Ik zou zeker terug gaan naar de verkoper. Echter weet ik niet of deze vent er blij mee zal zijn dat je hem al getest hebt, maar nu 'klaagt' over de kromming.

Hang van heel veel aspecten af of het uit zal gaan maken. Maar als jij die mobo nieuw heb besteld zal ik hier niet tevreden mee zijn

"~~Linux is only free if your time has no value"

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Ik zou het per direct terugsturen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het kan sowieso geen kwaad. Een PCB is best buigbaar zonder problemen. Ik zou wel even kijken of het niet puur door de koeler komt die het bord krom trekt of dat het echt het bord zelf is. Kan mij voorstellen dat je het bord terug stuurt, maar als ie gewoon werkt mag het geen probleem zijn.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:56

Nemesizz

Untouchable

Sommige borden trekken wat krom door de spanning die op het bord komt door de montage van de koeler, zo lang het bord gewoon werkt maakt het niks uit.

Dit zie je bij moederborden, maar ook nog wel eens bij videokaarten (die kunnen ook behoorlijk krom trekken soms).

Heb hier zelf ook zat bordjes gehad die wat krom trokken, maar nooit problemen mee gehad.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:40
Hier ook een krom moederbord als de koeler gemonteerd zit. Volgens mij is het daarom ook niet verstandig een moederbord te testen als ie niet gemonteerd in een kast zit. :)

Ik zie ook geen harde vouwen ofzo. Ik zou het MB lekker houden.

• memsys
Deze kromming was al voor ik de koeler monteerde en de montage van de koeler heeft verder geen invloed gehad op de kromming.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:09
wmeester schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:37:
Hier ook een krom moederbord als de koeler gemonteerd zit. Volgens mij is het daarom ook niet verstandig een moederbord te testen als ie niet gemonteerd in een kast zit. :)

Ik zie ook geen harde vouwen ofzo. Ik zou het MB lekker houden.
Maar een mobo testen in kast is ook niet ideaal omdat kortsluiting de oorzaak kan zijn.

Ik zou er een foto van maken en overleggen met de winkel. Kijken wat hij adviseerd. (Zat de seal er nog wel om).

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 09-08-2017 19:32 ]

• memsys
ik heb hier een Foto van het moederbord zonder de heatsink.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

PilatuS schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:16:
Het kan sowieso geen kwaad. Een PCB is best buigbaar zonder problemen. Ik zou wel even kijken of het niet puur door de koeler komt die het bord krom trekt of dat het echt het bord zelf is. Kan mij voorstellen dat je het bord terug stuurt, maar als ie gewoon werkt mag het geen probleem zijn.
Een PCB is inderdaad buigbaar, de contactpunten en solderingen zijn dat over het algemeen niet. Als deze buiging ontstaan is na fabricatie dan staan die punten onder stress en is er een verhoogd risico dat deze breuken gaan vertonen. Een kleine buiging kan geen kwaad, maar dit is echt geen kleine buiging meer.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:03
Ik heb een half jaar geleden een nieuwe pc gebouwd en daarbij was mijn nieuwe moederbord (Gigabyte Z170M) ook krom. Ik weet dat een PCB prima kan buigen en vond het totaal geen probleem.... als het ding maar werkte. Dat deed ie dus en dus ingeschroefd in de kast wat hem weer prima recht maakt, werkt uiteraard nog steeds als een zonnetje.

Hallo

Pagina: 1