Ik wil een nieuwe game PC, met een 1440p gaming monitor (ik dacht aan een Acer XG270HU). Echter, ik vind op internet zo snel te weinig informatie wat voor video-kaart ik daar voor nodig heb dus vraag ik het hier maar.
De belangrijkste reden voor 1440p is omdat ik vaak met mijn dochter op schoot een 'stom' spelletje zoals Hearthstone of FTL doe, met ernaast een video. Ik kom daarbij eigenlijk pixels te kort, zeker bij FTL is er eigenlijk te weinig ruimte voor een video ernaast. Maar ik kijk ook zeker uit naar Assassins Creed op maximale instellingen op 1440p.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Qua serieus gamen wil ik minstens het volgende kunnen:
Ik heb niet echt een maximum, ik koop liever een RX 480 dan een GTX 1080, maar als het moet dan kan ik exclusief monitor sowieso tot €1500 gaan, en dat is geen harde grens. Maar, liever minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen toetsenbord en muis, Razer Arctosa en Razer DeathAdder.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil goed geluidsondersteuning, ik heb een 5.1 boxenset die ik graag wil aansturen, verder wil ik qua harde schijven een SSD en een normale HDD. SSD 250 of 500 GB, HDD minstens 2 TB.
En natuurlijk een 27" 100+ Hz 1440p monitor, ik dacht zoals gezegd aan de XG270HU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor AMD voor videokaarten vanwege het hele kleine puntje dat de BIOS op alle monitoren wordt getoond, en niet alleen op 'monitor 1' zoals bij Nvidia wat in mijn huidige setup de TV is
. En Nvidia had wat driver issues bij een vriend, en ik hoor meer over driver-ellende... - maar... ik lig er niet wakker van als ik een Nvidia koop.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid en warmte is geen issue, mijn oude game-PC die naar mijn vrouw gaat (voor gaming) is toch al luid en warm.
Ga je overklokken?
Ik wil niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik, zoals gezegd, met name advies over wat voor videokaart ik nodig heb (en of mijn eisen realistisch zijn). Ik sta ook open voor opmerkingen over dat de aankoop uitstellen erg verstandig zou zijn, maar mijn vrouw heeft een nieuwe PC nodig en nu delen we één PC dus uitstellen doen we liever niet.
Edit: Opzet voorzover
Moederbord:
- Gigabyte GA-B150-HD3P
Processor:
- i5 6500
Geheugen:
- Corsair vengeance lpx cmk16gx4m2b3200c16 (16 GB DDR 4)
Harde schijven
- Crucio MX200 250GB of 500GB
- 2/3/4 TB normale HDD
Beelscherm
- XG270HU
De belangrijkste reden voor 1440p is omdat ik vaak met mijn dochter op schoot een 'stom' spelletje zoals Hearthstone of FTL doe, met ernaast een video. Ik kom daarbij eigenlijk pixels te kort, zeker bij FTL is er eigenlijk te weinig ruimte voor een video ernaast. Maar ik kijk ook zeker uit naar Assassins Creed op maximale instellingen op 1440p.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Qua serieus gamen wil ik minstens het volgende kunnen:
- RTS: Spelen op 1440p met 100+ fps, settings zo hoog mogelijk; ik speel atm Starcraft 2 en Forged Alliance (Forever) maar ik probeer ook nieuwe RTS'n.
- FPS: Ik wil Overwatch en Battlefield 1 spelen op 100+ fps, 1080p is acceptabel - ik vind 27" toch wat te groot voor fps.
- Assassins Creed: Unity & Syndicate: Ik wil deze games op 1440p, maximale settings en 60 fps draaien.
Ik heb niet echt een maximum, ik koop liever een RX 480 dan een GTX 1080, maar als het moet dan kan ik exclusief monitor sowieso tot €1500 gaan, en dat is geen harde grens. Maar, liever minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen toetsenbord en muis, Razer Arctosa en Razer DeathAdder.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil goed geluidsondersteuning, ik heb een 5.1 boxenset die ik graag wil aansturen, verder wil ik qua harde schijven een SSD en een normale HDD. SSD 250 of 500 GB, HDD minstens 2 TB.
En natuurlijk een 27" 100+ Hz 1440p monitor, ik dacht zoals gezegd aan de XG270HU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor AMD voor videokaarten vanwege het hele kleine puntje dat de BIOS op alle monitoren wordt getoond, en niet alleen op 'monitor 1' zoals bij Nvidia wat in mijn huidige setup de TV is
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid en warmte is geen issue, mijn oude game-PC die naar mijn vrouw gaat (voor gaming) is toch al luid en warm.
Ga je overklokken?
Ik wil niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik, zoals gezegd, met name advies over wat voor videokaart ik nodig heb (en of mijn eisen realistisch zijn). Ik sta ook open voor opmerkingen over dat de aankoop uitstellen erg verstandig zou zijn, maar mijn vrouw heeft een nieuwe PC nodig en nu delen we één PC dus uitstellen doen we liever niet.
Edit: Opzet voorzover
Moederbord:
- Gigabyte GA-B150-HD3P
Processor:
- i5 6500
Geheugen:
- Corsair vengeance lpx cmk16gx4m2b3200c16 (16 GB DDR 4)
Harde schijven
- Crucio MX200 250GB of 500GB
- 2/3/4 TB normale HDD
Beelscherm
- XG270HU
[ Voor 4% gewijzigd door Valki op 20-07-2016 21:16 ]