Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb al voor de zomer een keer een topic geopened maar flink wat wikken en wegen heb ik besloten om mijn huidige itx systeem te "doneren" aan m'n ouders zodat zij straks op hun 4k TV een itx systeem in de kast hebben staan.
Met het nieuwe systeem wil ik goed kunnen gamen op hoge settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het in tranches doen gezien ik al een deel heb en eigenlijk wacht met de grootste aankoop namelijk een nieuwe videokaart dus zo'n 1000,- ongeveer totaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is de huidige set die ik heb. Ik zal de SSD, Voeding en GPU meenemen naar het nieuwe systeem. Tevens heb ik al de mobo voor m'n nieuwe set.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GTX 1070 of GTX 1080 nog niet helemaal overuit en ook nog niet om te gaan voor de 4GB of 8GB versie
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De huidige kast vind ik eigenlijk te groot, het liefst zou ik een stille kleine monster willen waar de nieuwe GPU in zou kunnen passen.
Ga je overklokken?
Nee, maar het mobo dat ik al heb zou dit wel kunnen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Geld is niet het probleem gezien ik eerst de CPU,Ram en kast nodig heb en straks pas rond september (wanneer ook duidelijk is wat er allemaal is uit gekomen van de fabrikanten en er ook een beter voorraad is) een keuze te maken voor de 1070 of 1080.
Dit is op het moment het lijstje wat ik zou maken:
In principe zou ik de set die ik naar m'n ouders wil geven kunnen aanvullen met een oude maar weinig gebruikte pricewatch: Corsair Builder CX500.
Hebben jullie nog suggesties om het anders te doen eventueel? Toch te gaan voor 6600k? andere processkoeler omdat degene die mij is aangeraden moeilijk verkrijgbaar is etc.. etc..
Mijn dank zoals altijd is groot!
Ik heb al voor de zomer een keer een topic geopened maar flink wat wikken en wegen heb ik besloten om mijn huidige itx systeem te "doneren" aan m'n ouders zodat zij straks op hun 4k TV een itx systeem in de kast hebben staan.
Met het nieuwe systeem wil ik goed kunnen gamen op hoge settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het in tranches doen gezien ik al een deel heb en eigenlijk wacht met de grootste aankoop namelijk een nieuwe videokaart dus zo'n 1000,- ongeveer totaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4400 Boxed | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Asus H110I-PLUS D3 | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Thermaltake Core V1 Zwart | € 42,64 | € 42,64 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 35,- | € 35,- |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 88,95 | € 88,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 353,54 | |
Dit is de huidige set die ik heb. Ik zal de SSD, Voeding en GPU meenemen naar het nieuwe systeem. Tevens heb ik al de mobo voor m'n nieuwe set.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GTX 1070 of GTX 1080 nog niet helemaal overuit en ook nog niet om te gaan voor de 4GB of 8GB versie
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De huidige kast vind ik eigenlijk te groot, het liefst zou ik een stille kleine monster willen waar de nieuwe GPU in zou kunnen passen.
Ga je overklokken?
Nee, maar het mobo dat ik al heb zou dit wel kunnen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Geld is niet het probleem gezien ik eerst de CPU,Ram en kast nodig heb en straks pas rond september (wanneer ook duidelijk is wat er allemaal is uit gekomen van de fabrikanten en er ook een beter voorraad is) een keuze te maken voor de 1070 of 1080.
Dit is op het moment het lijstje wat ik zou maken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 181,50 | € 181,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sharkoon QB One | € 33,95 | € 33,95 |
| 1 | Cryorig M9i | € 32,98 | € 32,98 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 67,95 | € 67,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 316,38 | |
In principe zou ik de set die ik naar m'n ouders wil geven kunnen aanvullen met een oude maar weinig gebruikte pricewatch: Corsair Builder CX500.
Hebben jullie nog suggesties om het anders te doen eventueel? Toch te gaan voor 6600k? andere processkoeler omdat degene die mij is aangeraden moeilijk verkrijgbaar is etc.. etc..
Mijn dank zoals altijd is groot!
PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279