Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamepc +/- €850

Pagina: 1
Acties:

• Sytheon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:33
Beste Tweakers,

Ik ben van plan een nieuwe pc in elkaar te zetten die voornamelijk wordt gebruikt om op te gamen (1080p). Het budget is +/- 850 euro, het liefst iets goedkoper. Ik wil graag een kleine behuizing, vandaar deze kast. Randapparatuur en een windowslicentie zijn al aanwezig. Overklokken staat niet op de planning. Na zelf wat rondkijken heb ik het volgende samengesteld. Hier moet nog een videokaart bij, het plan is een AMD Radeon rx480 uit Duitsland te halen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 82,95€ 82,95
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 61,95€ 61,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 59,99€ 59,99
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,90€ 148,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 587,24

Ik vroeg me af of jullie hier nog op- of aanmerkingen bij hebben. Als het goedkoper of beter kan is dat natuurlijk altijd welkom.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Moederbord gaat niet passen. Je hebt Mini-ITX nodig je heb nu micro ATX deze is net een stapje groter. pricewatch: MSI B150I GAMING PRO past wel.

Voor de rest niet veel op aan te merken. Heb je genoeg aan 500 GB Opslag ? Anders zou je nog een normale 1 of 2 TB HDD erbij kunnen doen. Games zijn tegenwoordig steeds groter en 500 GB zit zo vol.

• Sytheon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:33
Bedankt! Daar heb ik zelf overheen gekeken.

Wat opslag betreft, ik heb hier nog een snelle externe schijf voor al het andere dan software.

• Bastian1
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-11 13:48
Voor wanneer je 500GB snel vol zit heb je tegenwoordig steam en hun servers voor je games :P
De meeste games slaan hun voortgang daar toch al op en je kan de game snel even van je PC af gooien mocht je het even niet willen spelen, of je om andere games te installeren (zo doe ik het in ieder geval met mijn SSD).

Dan heb ikzelf nog even een vraag. Is het mogelijk Games direct op een externe harde schijf te installeren en dan te spelen? Dat zou inderdaad wel handig zijn. Had ik zelf eerlijk gezegd nog niet aan gedacht! O-)

Ook heb je bij de processor de Intel stock koeler, die kan enigszins luid zijn naar mijn mening en voor een paar tientjes heb je een stillere luchtkoeler.
Moet je alleen even controleren of deze past qua hoogste in je behuizing (en qua breedte misschien voor je ram, al heb jij vrij low-profile ram en zal dit niet zo snel een probleem zijn)

Ook heeft je moederbord geen ingebouwde WiFi verbinding, dus moet je of hiervoor een kaart kopen (als dit past?) of een ander type mITX moederbord uitzoeken die dit wel heeft. Dit natuurlijk alleen mocht je het nodig hebben en hem niet aan de draad willen/kunnen hangen. Ik zeg het maar aangezien ik voor een half jaar terug hier zelf overheen heb gekeken en een week moest wachten op een netwerk adapter |:(

Succes!

[ Voor 18% gewijzigd door Bastian1 op 15-07-2016 16:50 ]

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Bastian1 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:47:
Voor wanneer je 500GB snel vol zit heb je tegenwoordig steam en hun servers voor je games :P
De meeste games slaan hun voortgang daar toch al op en je kan de game snel even van je PC af gooien mocht je het even niet willen spelen, of je om andere games te installeren (zo doe ik het in ieder geval met mijn SSD).

Dan heb ikzelf nog even een vraag. Is het mogelijk Games direct op een externe harde schijf te installeren en dan te spelen? Dat zou inderdaad wel handig zijn. Had ik zelf eerlijk gezegd nog niet aan gedacht! O-)

Ook heb je bij de processor de Intel stock koeler, die kan enigszins luid zijn naar mijn mening en voor een paar tientjes heb je een stillere luchtkoeler.
Moet je alleen even controleren of deze past qua hoogste in je behuizing (en qua breedte misschien voor je ram, al heb jij vrij low-profile ram en zal dit niet zo snel een probleem zijn)

Ook heeft je moederbord geen ingebouwde WiFi verbinding, dus moet je of hiervoor een kaart kopen (als dit past?) of een ander type mITX moederbord uitzoeken die dit wel heeft. Dit natuurlijk alleen mocht je het nodig hebben en hem niet aan de draad willen/kunnen hangen. Ik zeg het maar aangezien ik voor een half jaar terug hier zelf overheen heb gekeken en een week moest wachten op een netwerk adapter |:(

Succes!
Het is mogelijk om games op een externe HDD games te installeren maar deze zijn meestal wat trager dan een Normale HDD en een SSD zijn de laadtijden sowieso een stuk sneller.

pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO Deze koeler past net in de kast is in principe niet nodig want de Behuizing zelf heeft geluid demping dus je hoort de fan ook amper. Ook worden de skylake chips niet heel warm en volstaat de stock koeler.