Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop PC voor Video Editing/Gaming

Pagina: 1
Acties:

• Rodrigo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 12:22
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat voor video bewerking en gaming gebruikt worden (nadruk ligt meer op video bewerking)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de componenten die ik nu ga kopen (nog voor upgrade naar win10 verloopt) is er een budget van 600-800€

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben momenteel enkel op zoek naar een nieuwe CPU/Mobo/Ram combo en zal achteraf nog een videokaart (of 2) kopen (bv de GTX 1070)
Ik heb momenteel een 512Gig Sandisk SSD en een 80 gig intel SSD, een oude PCIe video kaart (mijn huidige is kapot dus steekt de oude erin), een 850watt modulaire voeding

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, mobo & ram

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel & nvidia aangezien deze het beste werken met premiere pro

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Veel SATA poorten, aangezien ik momenteel het volgende heb;
2 SSD's (OS & pagefile)
2 HDD's in raid 0
2 HDD's in raid 1
BluRay speler
Externe pSATA

Ga je overklokken?
Eventueel lichtjes, maar ik ben geen tweaker meer

Wat verwacht je van ons?
Ik zou heel graag het meest performante systeem hebben binnen mijn budget.
Voor mij is het niet superbelangrijk dat ik games kan spelen in bv ultra op 4K. Gaming graphics zijn voor mij van ondergesteld belang.
Het systeem moet wel snel zijn en moet snel kunnen renderen in adobe premiere pro

Ik hoor trouwens overal dat een i5 even goed is als een i7, maar volgens mij is dit niet het geval voor premiere pro.

Ik heb hier een partlist samengesteld, maar weet niet zeker of dit klopt. Volgens threads op internet zeiden ze dat de Ghz belangrijker is dan het aantal cores en daarom heb ik een Core i7-6700K genomen.
Dit is volgens mij niet de meest recente CPU, dus misschien heb ik het daar mis.

Ik hoor graag jullie mening! Bedankt!

http://pcpartpicker.com/list/4VDWNG

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Tray€ 346,95€ 346,95
1MSI Z170A GAMING M5€ 172,95€ 172,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 31,48€ 31,48
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 78,95€ 78,95
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 5,95€ 5,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 636,28

[ Voor 45% gewijzigd door Rodrigo op 14-07-2016 01:43 ]

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Maak even een lijstje via Handleiding Pricewatch werkt voor ons een stuk makkelijker.

• Rodrigo
MichaelvD2203 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:58:
Maak even een lijstje via Handleiding Pricewatch werkt voor ons een stuk makkelijker.
Done, bedankt voor de tip

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:00
Ik zou de HDDs enkel nog voor opslag gebruiken op de lange termijn en de volledige editing workflow op SSDs laten plaatsvinden. Daar valt een behoorlijke performance winst te halen. Wat je precies met raid doet weet ik niet, maar dat is wellicht het heroverwegen waard? Ik adviseer altijd om opslag te scheiden en apart aandacht te geven, maar dit heeft natuurlijk ook een impact op je budget en kan dus niet altijd.

De i5-6600l is top voor de meeste gebruikers, met name in games. In jouw geval zou ik wel de i7 aanraden. Deze processor is juist gericht op gebruikers die bijv. aan editing en veel tegelijk doen. Het belangrijkste verschil is dat de i7 aan 'hyperthreading' doet, de i5 niet. De i7 is ook iets hoger geklokt en heeft wat meer cache wat 'm net wat sneller maakt. Hyperthreading merk je juist wanneer je multitasked of werkt met software die goed gebruik kan maken van meerdere cores (niet games, wel productiviteit software zoals de Adobe suite).

Hier heb je ze naast elkaar: http://ark.intel.com/compare/88195,88191

Goede keuze om voor 2 sticks geheugen te gaan, als je dit later wilt uitbreiden dan kan dit eenvoudig. Je kan overigens aardig besparen op de processor en het moederbord als je zeker weet dat je niet gaat overklokken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mmore op 14-07-2016 08:09 ]

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:49
Loop met het zelfde probleem rond. Voor de kids moet de desktop lekker kunnen gamen (mainstream) maar voor mijn gebruik heb ik wel behoefte aan editting werk e.d. Ik hoef echt niet te overclocken

Ik heb de BBG juli 2016 mainstream gaming PC een beetje aangepast meer naar mijn behoefte.

Dus de i7 6700 erin gezet (ivm hyperthreading) en de crucial 32 GB setje. Verder de GTX 1070 kaart. En 2 Sandisk SSD's van 960 GB.

Dit dus:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 318,90€ 318,90
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 89,-€ 89,-
1AMD Radeon RX 480 8GB€ 0,-€ 0,-
1Asus GeForce GTX 1070 Founders Edition 8GB€ 503,-€ 503,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 57,95€ 57,95
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
2Sandisk Ultra II SSD 960GB€ 222,68€ 445,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.466,16

Zie ik nog iets over het hoofd wat ik mee moet aanpassen?

• Rodrigo
Mmore schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:09:
Ik zou de HDDs enkel nog voor opslag gebruiken op de lange termijn en de volledige editing workflow op SSDs laten plaatsvinden. Daar valt een behoorlijke performance winst te halen. Wat je precies met raid doet weet ik niet, maar dat is wellicht het heroverwegen waard? Ik adviseer altijd om opslag te scheiden en apart aandacht te geven, maar dit heeft natuurlijk ook een impact op je budget en kan dus niet altijd.

De i5-6600l is top voor de meeste gebruikers, met name in games. In jouw geval zou ik wel de i7 aanraden. Deze processor is juist gericht op gebruikers die bijv. aan editing en veel tegelijk doen. Het belangrijkste verschil is dat de i7 aan 'hyperthreading' doet, de i5 niet. De i7 is ook iets hoger geklokt en heeft wat meer cache wat 'm net wat sneller maakt. Hyperthreading merk je juist wanneer je multitasked of werkt met software die goed gebruik kan maken van meerdere cores (niet games, wel productiviteit software zoals de Adobe suite).

Hier heb je ze naast elkaar: http://ark.intel.com/compare/88195,88191

Goede keuze om voor 2 sticks geheugen te gaan, als je dit later wilt uitbreiden dan kan dit eenvoudig. Je kan overigens aardig besparen op de processor en het moederbord als je zeker weet dat je niet gaat overklokken ;)
HDD's zijn ook enkel voor longtime storage en gebruik ik niet voor het renderen.

Hoe bedoel je dat ik op de processor en moederbord aardig kan besparen? Kan je dit even toelichten?
Verder wilde ik nog weten of het moederbord wel goed en recent is.

En zou ik mss ook voor Crucial CT2K8G4DFD8213 als ram gaan? Dan heb ik 32 gig IPV 16, alleen draait dit wel maar op 2.133Mhz ipv het huidige; 3.000Mhz

Bedankt alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door Rodrigo op 14-07-2016 17:02 ]

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:01

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Is het niet een idee om die harddisks te gebruiken voor een NAS? Als je die NAS dan gebruikt voor long-time storage (met RAID en goede backup), kan je de nieuwe render-PC modern, klein en stil houden. Je hoeft dan die oude, trage SATA interface niet meer te gebruiken als je straks een nieuwe SSD koopt.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:49
Rodrigo schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:00:
[...]

En zou ik mss ook voor Crucial CT2K8G4DFD8213 als ram gaan? Dan heb ik 32 gig IPV 16, alleen draait dit wel maar op 2.133Mhz ipv het huidige; 3.000Mhz

Bedankt alvast!
Euh volgens mij heeft een hogere klokfrequentie in combinatie met een i5 of i7 geen zin. Als ik op de specs van Intel af ga zie ik max 2133 Mhz staan op de geheugen bus. Dat is echter wel een opgave met DDR3 met DDR 4 zie ik niets staan maar dat zal wel hetzelfde verhaal zijn.

• Rodrigo
aawe mwan schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:33:
Is het niet een idee om die harddisks te gebruiken voor een NAS? Als je die NAS dan gebruikt voor long-time storage (met RAID en goede backup), kan je de nieuwe render-PC modern, klein en stil houden. Je hoeft dan die oude, trage SATA interface niet meer te gebruiken als je straks een nieuwe SSD koopt.
Heb je helemaal gelijk in, maar momenteel heb ik geen budget voor een deftige NAS en ik zet ook het meeste op de cloud (dropbox/nomadesk/google drive).
Dan heb ik al een NAS nodig die daar verbinding met kan maken.
Suggesties zijn altijd welkom :)

• Rodrigo
zuma schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:31:
[...]

Euh volgens mij heeft een hogere klokfrequentie in combinatie met een i5 of i7 geen zin. Als ik op de specs van Intel af ga zie ik max 2133 Mhz staan op de geheugen bus. Dat is echter wel een opgave met DDR3 met DDR 4 zie ik niets staan maar dat zal wel hetzelfde verhaal zijn.
Ok perfect dankjewel. Kan ik 32gig ram steken voor dezelfde prijs :)

Qua moederbord, heeft iemand een beter suggestie?

[ Voor 4% gewijzigd door Rodrigo op 14-07-2016 20:55 ]

Pagina: 1