Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop voor Visual Effects productie en rendering voor onder de 1000 euro. Dit vraagt misschien wat uitleg:
Ik heb zojuist m'n bachelor gehaald en wilde daarna Visual Effects gaan studeren in Vancouver B.C. (ik ben er geweest, enorm vet) en wil hier ook m'n carriere in gaan maken. Echter, het is heel erg duur dus ga ik eerst een master doen om nog het e.e.a. te sparen. In die 2 jaar wil ik mij (naast me studie) volledig focussen op VFX met SideFX Houdini (industry standard).
Momenteel werk ik op m'n UT laptop van 3 jaar oud, (i7 3630QM, 8GB RAM, FirePro M4000), hier draait Houdini erg slecht op en crasht voortdurend wegens te weinig RAM en processing power. Eigenlijk puur voor Houdini wil ik een pc bouwen waar ik de komende jaren op kan produceren en renderen. Goed dan nu over naar het systeem
Ik heb begrepen dat Facebook zijn servers heeft geupgrade en er dus een overschot is aan Xeon processoren. Xeon systemen worden massaal gebruikt in de VFX industry en dus dit leek mij heel interessant, goedkoop een monster pc bouwen. Met Houdini geldt, meer cores = beter en met dual Xeon e5-2670's heb ik 16 cores & 32 threads, welke daarnaast enorme hoeveelheden RAM aankunnen. Een goeie i7 heb ik ook aan gedacht, maar deze pc word ook meteen m'n render machine en dus zijn de Xeons perfect (Stabiel, 24/7 belastbaar).
Ik heb zelf het e.e.a bij elkaar gezocht op basis van een aantal sites.
http://www.techspot.com/review/1155-affordable-dual-xeon-pc/
De Xeons heb ik er niet tussen gezet omdat de aankoopprijs in de pricewatch niet realistisch is, maar die zijn verkrijgbaar voor rond de 75 euro p/stuk.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals vermeld, voornamelijk SideFX Houdini, daarnaast eventueel andere VFX programma's zoals Nuke, Maya, Blender etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro ongeveer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Externe HDD, muis, keyboard, eventueel een monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dual CPU, beetje aardige videokaart en veel RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, behalve dan de Xeons
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau maakt me niet echt wat uit, ik laat hem voornamelijk overdag renderen en 's nachts slaap ik altijd met oordopjes. Stroom wordt betaald (studentenhuis) dus t moet niet de spuigaten uitlopen, maar is niet prioriteit.
Ga je overklokken?
nee, niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Een stukje advies over hoe deze pc samen te stellen. Ik probeer mij zo goed mogelijk in te lezen, maar ik blijf het lastig vinden om alle componenten kloppend te krijgen. Hoe maag ik het beste systeem voor dit doeleinde voor dit geld?
De meer specifieke vragen die ik heb zijn:
-Behuizing heb ik geen idee over, welke behuizing zou bij dit systeem passen?
-Moet ik de processors koelen? Ik ga niet overklokken...
-Heb ik aan 750 Watt voeding genoeg?
-Is het moederbord de juiste keuze voor dit systeem?
Het is een hele lap tekst en ik hoop dat ik aller erin gezet heb
ik hoop dat jullie me willen helpen
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop voor Visual Effects productie en rendering voor onder de 1000 euro. Dit vraagt misschien wat uitleg:
Ik heb zojuist m'n bachelor gehaald en wilde daarna Visual Effects gaan studeren in Vancouver B.C. (ik ben er geweest, enorm vet) en wil hier ook m'n carriere in gaan maken. Echter, het is heel erg duur dus ga ik eerst een master doen om nog het e.e.a. te sparen. In die 2 jaar wil ik mij (naast me studie) volledig focussen op VFX met SideFX Houdini (industry standard).
Momenteel werk ik op m'n UT laptop van 3 jaar oud, (i7 3630QM, 8GB RAM, FirePro M4000), hier draait Houdini erg slecht op en crasht voortdurend wegens te weinig RAM en processing power. Eigenlijk puur voor Houdini wil ik een pc bouwen waar ik de komende jaren op kan produceren en renderen. Goed dan nu over naar het systeem
Ik heb begrepen dat Facebook zijn servers heeft geupgrade en er dus een overschot is aan Xeon processoren. Xeon systemen worden massaal gebruikt in de VFX industry en dus dit leek mij heel interessant, goedkoop een monster pc bouwen. Met Houdini geldt, meer cores = beter en met dual Xeon e5-2670's heb ik 16 cores & 32 threads, welke daarnaast enorme hoeveelheden RAM aankunnen. Een goeie i7 heb ik ook aan gedacht, maar deze pc word ook meteen m'n render machine en dus zijn de Xeons perfect (Stabiel, 24/7 belastbaar).
Ik heb zelf het e.e.a bij elkaar gezocht op basis van een aantal sites.
http://www.techspot.com/review/1155-affordable-dual-xeon-pc/
De Xeons heb ik er niet tussen gezet omdat de aankoopprijs in de pricewatch niet realistisch is, maar die zijn verkrijgbaar voor rond de 75 euro p/stuk.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus Z9PA-D8C | € 278,51 | € 278,51 |
| 1 | MSI GeForce GTX N750 Ti 2GB GAMING | € 121,- | € 121,- |
| 1 | Kingston HyperX Savage HX316C9SRK4/32 | € 144,63 | € 144,63 |
| 1 | Cooler Master V Series V750 | € 113,95 | € 113,95 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 65,70 | € 65,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 723,79 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals vermeld, voornamelijk SideFX Houdini, daarnaast eventueel andere VFX programma's zoals Nuke, Maya, Blender etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro ongeveer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Externe HDD, muis, keyboard, eventueel een monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dual CPU, beetje aardige videokaart en veel RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, behalve dan de Xeons
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau maakt me niet echt wat uit, ik laat hem voornamelijk overdag renderen en 's nachts slaap ik altijd met oordopjes. Stroom wordt betaald (studentenhuis) dus t moet niet de spuigaten uitlopen, maar is niet prioriteit.
Ga je overklokken?
nee, niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Een stukje advies over hoe deze pc samen te stellen. Ik probeer mij zo goed mogelijk in te lezen, maar ik blijf het lastig vinden om alle componenten kloppend te krijgen. Hoe maag ik het beste systeem voor dit doeleinde voor dit geld?
De meer specifieke vragen die ik heb zijn:
-Behuizing heb ik geen idee over, welke behuizing zou bij dit systeem passen?
-Moet ik de processors koelen? Ik ga niet overklokken...
-Heb ik aan 750 Watt voeding genoeg?
-Is het moederbord de juiste keuze voor dit systeem?
Het is een hele lap tekst en ik hoop dat ik aller erin gezet heb
ik hoop dat jullie me willen helpen