Iedereen alvast bedankt voor de hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat gebruikt worden voor gaming. Fallout 4, The Witcher 3, Civilization VI, The Elder Scrolls VI, No Man Sky en vergelijkbare toekomstige games.
Ook is het een pc voor het werk maar dat is van ondergeschikt belang.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de 1300 euro. Ik heb de afgelopen jaren al vaker een PC in elkaar gezet dus dat gaat mij wel lukken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog 2 harde schijven in mijn oude systeem die ik overzet voor opslag.
pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik wil graag een PC die de komende jaren meegaat. Op dit moment heb ik een Q6600 processor + Radeon HD 4770 en dat voldoet niet meer. Ik wil graag op de toekomst voorbereid zijn met bijv. een goede processor en videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor, 1070 videokaart. Verder geen voorkeur. Ik zou graag nog steeds DVD's willen gebruiken. Mijn oude games staan niet allemaal op steam.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Het liefst een systeem dat erg stil is zodat mijn gezin er geen last van heeft als ik aan het gamen ben. Dus graag advies over de behuizing en koeler. Het energieverbruik maakt niet veel uit.
Ook heb ik liever geen enorme kast. De kleuren hoeven niet te matchen. De behuizing mag wel strak en zwart zijn zonder window.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb vele dagen/weken topics en reviews gelezen. Maar toch heb ik nog enkele vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat gebruikt worden voor gaming. Fallout 4, The Witcher 3, Civilization VI, The Elder Scrolls VI, No Man Sky en vergelijkbare toekomstige games.
Ook is het een pc voor het werk maar dat is van ondergeschikt belang.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de 1300 euro. Ik heb de afgelopen jaren al vaker een PC in elkaar gezet dus dat gaat mij wel lukken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog 2 harde schijven in mijn oude systeem die ik overzet voor opslag.
pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik wil graag een PC die de komende jaren meegaat. Op dit moment heb ik een Q6600 processor + Radeon HD 4770 en dat voldoet niet meer. Ik wil graag op de toekomst voorbereid zijn met bijv. een goede processor en videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor, 1070 videokaart. Verder geen voorkeur. Ik zou graag nog steeds DVD's willen gebruiken. Mijn oude games staan niet allemaal op steam.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Het liefst een systeem dat erg stil is zodat mijn gezin er geen last van heeft als ik aan het gamen ben. Dus graag advies over de behuizing en koeler. Het energieverbruik maakt niet veel uit.
Ook heb ik liever geen enorme kast. De kleuren hoeven niet te matchen. De behuizing mag wel strak en zwart zijn zonder window.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb vele dagen/weken topics en reviews gelezen. Maar toch heb ik nog enkele vragen.
- Is de voeding voldoende voor dit systeem?
- Past dit allemaal technisch gezien bij elkaar?
- Deze behuizing heeft geen ruimte voor een optische drive geloof ik. Wat is een vergelijkbare mooie, stille kast inclusief optische drive? Ik kom er niet uit.
- Wat is het voordeel van de Gigabye 1070 t.o.v. de 1070 van MSI. Maakt het uit?
- Mijn huidige beeldscherm is met een DVI aan sluiting. Is dit slechter dan Display Port?
- Zou VR kunnen met dit systeem wanneer dit beter beschikbaar komt? (bijv. een front aansluiting?)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Tray | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 89,- | € 89,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 529,- | € 529,- |
| 1 | Fractal Design Define S | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 35,84 | € 35,84 |
| 1 | be quiet! Dark Rock 3 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | LG GH24NSD1 Zwart Zwart | € 10,95 | € 10,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 148,90 | € 148,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.266,54 | |