Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tips of raad: Assemblage bij Afuture

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views

• Bennemans360
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-09 17:21
Dag Tweakers,

Heeft iemand al ervaring gehad met de assemblage bij Afuture.nl?

Ik ga deze build namelijk in één laten steken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 204,-€ 204,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 89,71€ 89,71
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 524,37€ 524,37
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart€ 269,-€ 269,-
1Cooler Master Hyper 212X€ 23,95€ 23,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 68,95€ 68,95
1LG GH24NSD1 Zwart Zwart€ 10,95€ 10,95
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.444,78

Ik heb nog een paar vragen:

- Worden alle dozen en hun content (wat over blijft) ook meegeleverd?
- Geld enkel de garantie van 2 jaar bij assemblage of kan je bv bij de garantie van de RM550x gebruiken om na 5 jaar een nieuwe te krijgen moest die het begeven?
- Is het mogelijk de side panel eraf te nemen om het gehele systeem eens te bekijken? Of zou dat de garantie voiden?
- Op merkingen dat ik bij het bestellen moet bijvoegen? Waar zij of ik op moet letten?

Alvast bedankt! :)

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:08
Waarom mail je dit naar de winkel zelf?

• Bennemans360
DJ-Promo schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:31:
Waarom mail je dit naar de winkel zelf?
Ja idd nu dat je het zegt, maar wou initieel gewoon eens vragen achter ervaringen! :)

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:59
Ik heb geen ervaring met assemblage bij Afuture, maar wel bij Azerty. Je krijgt de dozen van al je componenten gewoon compleet meegestuurd. Zou raar zijn als ze dat niet deden. Er kunnen extra's tussen zitten en het is handig om de doos te hebben zodra je iets voor garantie moet terugsturen.

• Bennemans360
LostInNight schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:51:
Ik heb geen ervaring met assemblage bij Afuture, maar wel bij Azerty. Je krijgt de dozen van al je componenten gewoon compleet meegestuurd. Zou raar zijn als ze dat niet deden. Er kunnen extra's tussen zitten en het is handig om de doos te hebben zodra je iets voor garantie moet terugsturen.
En hoe was de assemblage zelf?

• LostInNight
  • Laatst online: 16:59
Bennemans360 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:26:
[...]

En hoe was de assemblage zelf?
Perfect. Echt heel erg netjes gedaan.

• Bennemans360
LostInNight schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:31:
[...]

Perfect. Echt heel erg netjes gedaan.
Ja ik neem aan dat Afuture wel gelijkaardig zou zijn. Is toch allemaal netjes beschreven enzo. :)

• RoofTurkey
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Ze doen het erg netjes, doosjes krijg je gewoon allemaal meegestuurd. Verder als je Windows ook door hen laat installeren zetten ze er ook meteen wat programmaatjes als WinRar op wat ervoor zorgt dat je meteen aan de slag kunt als die binnen is :) . Ook doen ze volgens mij wat stresstests om te zien of er geen DoA of andere gekkigheden zijn die bij alleen assembleren en eventjes aan zetten niet zouden opvallen. Al met al zeker aan te raden als je zelf bouwen niet zoekt om wat voor reden dan ook.

Edit: Ervaring met een zakelijke pc voor een webshop trouwens, mijn eigen pc's draai ik lekker zelf in elkaar :9.

[ Voor 10% gewijzigd door RoofTurkey op 13-07-2016 14:53 ]

Grillmeister

• Bennemans360
RoofTurkey schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:51:
Ze doen het erg netjes, doosjes krijg je gewoon allemaal meegestuurd. Verder als je Windows ook door hen laat installeren zetten ze er ook meteen wat programmaatjes als WinRar op wat ervoor zorgt dat je meteen aan de slag kunt als die binnen is :) . Ook doen ze volgens mij wat stresstests om te zien of er geen DoA of andere gekkigheden zijn die bij alleen assembleren en eventjes aan zetten niet zouden opvallen. Al met al zeker aan te raden als je zelf bouwen niet zoekt om wat voor reden dan ook.
Ah super! En jij hebt het ook over Afuture? Of over Azerty?

Ja Windows installeren kan ik zelf wel ;) Maar zolang alles op vlak van hardware netjes ineens is gezet en getest is het goed!

Hoe was bekabeling?

Ik had gelezen dat iemand een pc liet samenstellen daar en de persoon daar had vergeten een soort plastiekje af de onderkant van de cpu cooler af te halen enzo. Nog al een blunder.

Daarom was ik benieuwd naar wat ervaringen. En duurde het lang voor je alles binnen kreeg?

• RoofTurkey
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Ervaring was bij Afuture. Alles was super netjes geleverd, ook kabel management was super strak gedaan en al met al duurde het volgens mij een dag langer dan wanneer ik de onderdelen los had besteld zonder assemblage. Al met al super fijne service ook, dat is ook waarom ik voor hen heb gekozen. Zodat wanneer er iets mis is ik kan zeggen "stuur hem maar even terug naar de winkel" en dat het dan ook gewoon goed wordt opgelost. Verder bestel ik daar altijd wel mijn pc onderdelen, omdat ze ook een van de goedkopere zijn en om de eerdergenoemde goede service.

Maar dat sluit niet uit dat een winkel als Azerty of Alternate waarschijnlijk ook gewoon prima service levert dus ik denk dat je ook wel redelijk uit kunt gaan van de reviews van de winkels die hier op Tweakers worden geplaatst.

Grillmeister

• Bennemans360
RoofTurkey schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:01:
Ervaring was bij Afuture. Alles was super netjes geleverd, ook kabel management was super strak gedaan en al met al duurde het volgens mij een dag langer dan wanneer ik de onderdelen los had besteld zonder assemblage. Al met al super fijne service ook, dat is ook waarom ik voor hen heb gekozen. Zodat wanneer er iets mis is ik kan zeggen "stuur hem maar even terug naar de winkel" en dat het dan ook gewoon goed wordt opgelost. Verder bestel ik daar altijd wel mijn pc onderdelen, omdat ze ook een van de goedkopere zijn en om de eerdergenoemde goede service.

Maar dat sluit niet uit dat een winkel als Azerty of Alternate waarschijnlijk ook gewoon prima service levert dus ik denk dat je ook wel redelijk uit kunt gaan van de reviews van de winkels die hier op Tweakers worden geplaatst.
Ok super bedankt! Kan ik het toch met een gerust hart laten samen stellen bij Afuture! =)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Hiervoor zijn de shop reviews, zie. https://tweakers.net/shopreview/. Met alle respect, de paar losse kreten hier heb je weinig aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.