Hudig systeem
Ruim zeven jaar geleden gekocht en in de tussentijd de videokaart vervangen, een ssd toegevoegd en vorig jaar de voeding. Toen ik hem kocht was de verwachting er 3-4 jaar mee te doen, de Phenom heeft het uiteindelijk een stuk langer uitgehouden!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is mijn allround systeem en zal gebruikt worden voor een hoop dat mijn huidige ook kan (internet, word, potje Call of Duty). Ik wilde deze week full HD beelden bewerken in Premiere en ik kreeg een diavoorstelling voorgeschoteld. Ik heb een Gopro (rij motor) en het lijkt me leuk om te oefenen en experimenteren met het Premiere pakket, vandaar een nieuw systeem. Behalve dat vind ik het ook weer leuk om een nieuw systeem te gaan bouwen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximumprijs, wel een richtprijs: €1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mee toetsenbord, muis en full-hd monitor. Ik neem geen onderdelen uit de oude pc mee, deze verhuist naar een andere kamer en wordt daar weer gebruikt. Wel heb ik nog twee 1TB schijven liggen die in het nieuwe systeem overgezet zullen worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart bestel ik wanneer Nvidia met een goedkoper model in de 1000 reeks komt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen merkenvoorkeur, wel een voorkeur voor kwaliteit. Systeem moet weer zo lang mogelijk meegaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte en energieverbruik zijn minder relevant, stilte is wel belangrijk. In tegenstelling tot mijn huidige systeem wil ik nu graag een stil systeem.
Ga je overklokken?
Met de Phenom nooit gedaan, nu ook niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Systeem is grotendeels gebaseerd op aankoopadviezen. Wel nog een aantal vragen waar ik mee zit:
- Loont het de paar tientjes om voor de 6700K te gaan ivm hogere kloksnelheid?
- Gaat het systeem stil genoeg zijn?
- Mis ik nog iets/kan er iets beter?
- Maak ik verkeerde keuzes voor mijn doelen?
Ruim zeven jaar geleden gekocht en in de tussentijd de videokaart vervangen, een ssd toegevoegd en vorig jaar de voeding. Toen ik hem kocht was de verwachting er 3-4 jaar mee te doen, de Phenom heeft het uiteindelijk een stuk langer uitgehouden!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 940 Black Edition Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-MA785G-UD3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | NZXT Tempest | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston KTA-G5533/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Samsung 840 120GB | € 149,95 | € 149,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 201,95 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is mijn allround systeem en zal gebruikt worden voor een hoop dat mijn huidige ook kan (internet, word, potje Call of Duty). Ik wilde deze week full HD beelden bewerken in Premiere en ik kreeg een diavoorstelling voorgeschoteld. Ik heb een Gopro (rij motor) en het lijkt me leuk om te oefenen en experimenteren met het Premiere pakket, vandaar een nieuw systeem. Behalve dat vind ik het ook weer leuk om een nieuw systeem te gaan bouwen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximumprijs, wel een richtprijs: €1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mee toetsenbord, muis en full-hd monitor. Ik neem geen onderdelen uit de oude pc mee, deze verhuist naar een andere kamer en wordt daar weer gebruikt. Wel heb ik nog twee 1TB schijven liggen die in het nieuwe systeem overgezet zullen worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart bestel ik wanneer Nvidia met een goedkoper model in de 1000 reeks komt.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 318,- | € 318,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 89,71 | € 89,71 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Blackout Edition Window | € 113,95 | € 113,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 35,79 | € 35,79 |
| 1 | Scythe Fuma | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Seasonic G-series 550 watt | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Samsung SM951 (NVMe) 256GB | € 128,01 | € 128,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 891,31 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen merkenvoorkeur, wel een voorkeur voor kwaliteit. Systeem moet weer zo lang mogelijk meegaan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte en energieverbruik zijn minder relevant, stilte is wel belangrijk. In tegenstelling tot mijn huidige systeem wil ik nu graag een stil systeem.
Ga je overklokken?
Met de Phenom nooit gedaan, nu ook niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Systeem is grotendeels gebaseerd op aankoopadviezen. Wel nog een aantal vragen waar ik mee zit:
- Loont het de paar tientjes om voor de 6700K te gaan ivm hogere kloksnelheid?
- Gaat het systeem stil genoeg zijn?
- Mis ik nog iets/kan er iets beter?
- Maak ik verkeerde keuzes voor mijn doelen?
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House