Beste tweakers,
Ik ben nieuw op dit prachtige forum en wil graag gebruik maken van jullie expertise
.
Nu de nieuwe generatie videokaarten uit zijn wil ik een nieuwe PC gaan aanschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal gebruikt worden voor 45% gamen, 45% photoshop en 10% standaard pc gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ongeveer 3000 euro. Iets meer of minder is prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks, behalve een muis, toetsenbord en headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- future proof (4k/UHD/VR) (bij voorkeur nog geen SLI/crossfire)
- inclusief geschikt beeldscherm (2x als het budget het toe laat) . Ik zag de dell ultrasharp 34", wat een geweldige monitor zou zijn, maar erg veel last heeft van backlight bleeding. Daar zit ik dus niet op te wachten. Misschien een mooi alternatief?
- leuke actieve geluidsset (meestal gebruik ik mijn koptelefoon, maar soms heb ik daar geen zin in). Het hoeft dus niet het beste van het beste te zijn, maar wel goed!
- inclusief assemblage, windows en installatie regel ik zelf wel
- geen overige randapparatuur
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- de pc staat zeker 16 uur per dag aan
- de pc moet redelijk stil zijn
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet. Ik wil wel graag de optie hebben, voor als ik dat in de toekomst nodig acht.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk hoop ik op een mooie samenstelling. Ik lig er redelijk uit wat betreft hardware en ik ben mezelf weer een beetje aan het inlezen. Uiteraard moeten er geen bottlenecks in de pc zitten. Ik wil er eigenlijk sowieso weer 5 jaar tegenaan kunnen, maar als er in de loop van tijd iets bij geprikt moet worden om max resultaten te halen is dat prima.
Bedankt voor het lezen en helemaal top als je mij advies kan geven!
Ik ben nieuw op dit prachtige forum en wil graag gebruik maken van jullie expertise
Nu de nieuwe generatie videokaarten uit zijn wil ik een nieuwe PC gaan aanschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal gebruikt worden voor 45% gamen, 45% photoshop en 10% standaard pc gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ongeveer 3000 euro. Iets meer of minder is prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niks, behalve een muis, toetsenbord en headset
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- future proof (4k/UHD/VR) (bij voorkeur nog geen SLI/crossfire)
- inclusief geschikt beeldscherm (2x als het budget het toe laat) . Ik zag de dell ultrasharp 34", wat een geweldige monitor zou zijn, maar erg veel last heeft van backlight bleeding. Daar zit ik dus niet op te wachten. Misschien een mooi alternatief?
- leuke actieve geluidsset (meestal gebruik ik mijn koptelefoon, maar soms heb ik daar geen zin in). Het hoeft dus niet het beste van het beste te zijn, maar wel goed!
- inclusief assemblage, windows en installatie regel ik zelf wel
- geen overige randapparatuur
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- de pc staat zeker 16 uur per dag aan
- de pc moet redelijk stil zijn
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet. Ik wil wel graag de optie hebben, voor als ik dat in de toekomst nodig acht.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk hoop ik op een mooie samenstelling. Ik lig er redelijk uit wat betreft hardware en ik ben mezelf weer een beetje aan het inlezen. Uiteraard moeten er geen bottlenecks in de pc zitten. Ik wil er eigenlijk sowieso weer 5 jaar tegenaan kunnen, maar als er in de loop van tijd iets bij geprikt moet worden om max resultaten te halen is dat prima.
Bedankt voor het lezen en helemaal top als je mij advies kan geven!