Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Losse schermen met aparte logins op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mede-Tweakers,

Ik heb sinds kort het idee om in de woonkamer een pc te zetten, waarop 2 beeldschermen zullen worden aangesloten. Kortom, lijkt niet zo apart.

Maar ik wil eigenlijk dat beide beeldschermen los van elkaar qua scherm etc staan.
Dus dat ik op de een via windows op mijn eigen account kan zijn ingelogd, en de 2de gewoon nog is uitgelogd, en via de 2de je ook op een ander account in kan loggen. En op beide beeldschermen dus aparte taken uitvoeren.

Het belangrijkste is hier aan, dat de 2 beeldschermen tegelijk op een ander account zijn, ik had wat gelezen over 2 moederborden. Maar daar kon ik ook niet meer over vinden.

Ook wil ik dan dat er een aparte muis + toetsenbord voor elk beeldscherm is, maar het liefst moet alles gaan via 1 pc.

Is dit uberhaudt wel mogelijk, en zo ja hoe?

Groetjes,
Ikheetzo.

Alle reacties

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je zou een hypervisor kunnen installeren en twee videokaarten/usb controllers in passthrough zetten.
Moederbord nodig met VT-d en twee USB controllers (of losse usb insteekkaart, of USB device passthrough), videokaarten nodig die werken met VT-d en de gekozen hypervisor (en eventueel een derde als console).
Alternatief zou een PC met hypervisor op een andere locatie kunnen zijn en twee monitoren met ingebouwde thin/zeroclient.

Of je moet kijken naar iets als SoftXpand/Aster/BeTwin.

[ Voor 86% gewijzigd door |sWORDs| op 12-07-2016 14:02 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset