Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LAN party op geblokkeerd schoolnetwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.459 views

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-11 08:33
Hallo,

Adinias hier.

Ik wil binnenkort op school in onze klas een LAN party organiseren, maar het schoolnetwerk blokkeert alle pc's die niet van school zijn van het internet. Dus vroeg ik me af: Kan ik dit omzeilen zonder met onze ICT te praten?
Want onze ICT staat dit toch niet toe en ik zou wel graag internet op school willen hebben.

Als ik niet op het schoolnetwerk kan, is er dan een manier om toch internet te krijgen in de klas?

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:32
Ik kan de ICT afdeling van je school goed begrijpen! Die blokkade zit er niet voor niets op. Ik ben bang dat we je hier niet verder kunnen helpen.

Als je toch internet in de klas wilt, dan zou je moeten kijken of er ergens een Wifi netwerk in de buurt is wat je kunt gebruiken of kijken naar een 3G/4G oplossing.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Voor een LAN party is geen internet nodig.

Mocht je toch internet willen, hotspot maken van je telefoon.

Beste advies: Waarom mag het niet van ICT, maak hier afspraken over.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Adinias schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:02:
Kan ik dit omzeilen zonder met onze ICT te praten?
Nee, zie Het algemeen beleid #verbodenhacken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Adinias
Nee, ik bedoel niet met hacken, ik bedoel juist doormiddel van iets anders dan het schoolnetwerk. Dat je op een of andere manier een hotspot of zelf een server maakt.

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan zul je realistisch bezien iets met 4G moeten doen als dat op die locatie beschikbaar is. Alles wat je met het bekabelde netwerk kan doen zal met de IT-ers op je school geregeld moeten worden. Daar buiten je school om iets mee doen is iets waar we je hier niet mee kunnen helpen omdat dat inderdaad niet bepaald legaal is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Adinias schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:13:
[...]

Nee, ik bedoel niet met hacken, ik bedoel juist doormiddel van iets anders dan het schoolnetwerk. Dat je op een of andere manier een hotspot of zelf een server maakt.
Ja, gewoon je telefoon tetheren!

System settings>Mobile Networks>Tethering(of Hotspot)

Dit heeft wel invloed op je databundel verbruik!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:19

lasharor

7 december 2004

Kan je toch gewoon een router meenemen om zo te gamen?

gewoon midden in de klas zetten, wifi aan en gamen maar.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

lasharor schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:18:
Kan je toch gewoon een router meenemen om zo te gamen?

gewoon midden in de klas zetten, wifi aan en gamen maar.
En die router mag wél op internet van de IT-medewerkers en hun policies? ;)

• Adinias
Ik zou wel een eigen router mee kunnen nemen en een andere klasgenoot kan een splitter meenemen

• Adinias
NMe schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:37:
[...]

En die router mag wél op internet van de IT-medewerkers en hun policies? ;)
Dat weet ik dus nog niet zeker en dat ga ik morgen uitproberen. Stel dat het werkt, dan heb ik een oplossing. Anders denk ik aan de IP splitter en een 4G WiFi netwerk

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:08
Netwerk splitter? Nog nooit van gehoord.

Maar dat lost je probleem niet op, die router is nog steeds een ongeregisteerd device en ga je dus niet aan het netwerk kunnen hangen. Ik denk dat je internet gewoon op moet geven of een andere optie zien te vinden ala wifi van de buren zien te overbruggen of toch een regeling met school zien te treffen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Adinias schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:38:
Ik zou wel een eigen router mee kunnen nemen en een andere klasgenoot kan een splitter meenemen
Die router is ook hardware die niet bekend is op dat netwerk en dus ook niet op internet mag. Dus op welke internetverbinding wilde je deze router aansluiten?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Adinias schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:02:
Hallo,

Adinias hier.

Ik wil binnenkort op school in onze klas een LAN party organiseren, maar het schoolnetwerk blokkeert alle pc's die niet van school zijn van het internet. Dus vroeg ik me af: Kan ik dit omzeilen zonder met onze ICT te praten?
Want onze ICT staat dit toch niet toe en ik zou wel graag internet op school willen hebben.

Als ik niet op het schoolnetwerk kan, is er dan een manier om toch internet te krijgen in de klas?
Zo te lezen heb je nog niet geïnformeerd.
Ik zou zeggen ga eens langs en leg de situatie eens uit. Beter van te voren informeren dan achteraf gezeur.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:08
Hou dan wel je databundel in de gaten, dat kan makkelijk in de duizenden euros lopen als je daar overheen gaat....

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:46
Voor een LAN party heb je toch niet perse internet nodig? Gebruik gewoon die router dan kan je lokaal tegen elkaar spelen.

• Adinias
Viper® schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:40:
[...]

Zo te lezen heb je nog niet geïnformeerd.
Ik zou zeggen ga eens langs en leg de situatie eens uit. Beter van te voren informeren dan achteraf gezeur.
Het probleem is dat onze ICT helemaal uit Zwolle naar Hardenberg moet komen om ons netwerk open te gooien en hij is niet echt een bepaald persoon die soms wel eens wat toestaat.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je kan er niet gewoon naar bellen/mailen en de situatie uitleggen?

[ Voor 32% gewijzigd door Petervanakelyen op 10-04-2014 16:45 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 23:32

iichel

Gazoooo

Zet gewoon een router neer, knoop je PC's eraan met een kabeltje, tadaa. LAN.

Je hebt geen toegang nodig van het school-netwerk om een LAN party te doen, lijkt me?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:19
Ik heb regelmatig LAN party's gehouden op de middelbare school. Gewoon zelf een Switch meenemen.

Alleen zonder toestemming van de school ga je niet ver komen. Zo gaat bijvoorbeeld de stroomvoorziening van een gemiddeld klaslokaal niet genoeg zijn voor een berg PC's.

TheS4ndm4n#1919

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb het gevoel dat hier een hoop achtergrond informatie mist en de TS hoopt op een manier om de blokkade te omzeilen cq illegaal en tegen de voorwaarden van de school in te gaan.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• laracroftonline
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-11 16:50
voor een lanparty heb je niet specifiek internet nodig omdat het local area networking is. hiervoor heb je alleen een goede switch nodig zorg wel dat iedereen indezelfde ip range zit!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 11:10
Stroomvoorziening is inderdaad een punt, maar je moet jezelf ook afvragen of je internet nodig hebt.

Zo ja, dan ontkom je er niet aan om ICT in te schakelen of een alternatief netwerk te regelen.

Ik zou er ook gewoon een router neer zetten, geen problemen met ip's, gewoon dhcp

[ Voor 17% gewijzigd door timberleek op 10-04-2014 16:50 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Adinias schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:44:
[...]

Het probleem is dat onze ICT helemaal uit Zwolle naar Hardenberg moet komen om ons netwerk open te gooien en hij is niet echt een bepaald persoon die soms wel eens wat toestaat.
Je hebt blijkbaar met je school weten te regelen dat er een LAN-party gehouden mag worden. Dan is de volgende stap toch gewoon overleggen met de netwerkbeheerders wat er te regelen valt? :? Je zegt nu alvast in hun plaats dat hij vast op een bepaalde manier gaat reageren maar als je het niet vraagt krijg je inderdaad niks geregeld.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Adinias schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:44:
[...]

Ik ken de situatie en de personen niet. Wel weet ik uit ervaring uit mijn tijd dat je soms verbaast kan zijn hoe meewerkend mensen kunnen zijn als hun mening en input gevraagd wordt.
Iets verzwijgen wat vervolgens tot problemen gaat lijden, tja dan krijg je de wind van voren.

Ook al krijg je geen internet toegang, mogelijk hebben ze een andere optie of kunnen ze mee denken.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Viper® schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:54:
[...]

Ik ken de situatie en de personen niet. Wel weet ik uit ervaring uit mijn tijd dat je soms verbaast kan zijn hoe meewerkend mensen kunnen zijn als hun mening en input gevraagd wordt.
Iets verzwijgen wat vervolgens tot problemen gaat lijden, tja dan krijg je de wind van voren.

Ook al krijg je geen internet toegang, mogelijk hebben ze een andere optie of kunnen ze mee denken.
En vergeet niet, doe je nu goed je best heb je grote kans dat je het later weer mag doen.
Ik zou het volgens het boekje doen, toestemming vragen en informeren naar de mogelijkheden.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-11 21:12

NLF

Er is ook nog zoiets als 1 ip adres per poort op een netwerk indien dat aan staat. Port security.

Probeer het anders via een vpn?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
NLF schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:17:
Er is ook nog zoiets als 1 ip adres per poort op een netwerk indien dat aan staat. Port security.

Probeer het anders via een vpn?
Je bedoelt MAC adres i.p.v. IP adres?

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-11 21:12

NLF

plizz schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:24:
[...]

Je bedoelt MAC adres i.p.v. IP adres?
Ik dacht dat het keek of er meerdere ip adressen om 1 poort zaten

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

wireless router/ap meenemen zodat iedereen die connect automatisch een IP krijgt uit dezelfde range.

gaming is dan wel beperkt tot de LAN (oldskool lanparty)...

d:)b :henk d:)b

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Als je een wifi router hebt met dd-wrt of dergelijke kan je de wan laten inloggen op het schoolnetwerk.
De lan heeft dan gewoon internettoegang, wat niet nodig lijkt voor deze situatie. Maar soms wel handig is.
En je hebt optimale snelheid, omdat het via een aparte router gaat.

Hebben wij ook gedaan, maar eerder omdat de capaciteit van de wifi routers bij ons op school ondermaats is in bepaalde lokalen.

Ander alternatief, met laptops, gebruik wifi voor internet, en de kabel ethernet met een switch. Iedereen een handmatige ip en je lan is klaar.

Hoef je geen internet en iedereen heeft een laptop of wifi stick. Zet een acces point op, op een betrouwbare en snelle laptop. Tadaa lan.

Dat zijn de makkelijkste manieren, geen last van het school netwerk en vice versa van jullie.

EDIT: Ik vergeet een hele belangrijke. Hamachi software van LogMeIn. Hiermee kan je gewoon een VPN opzetten tussen de pc's/laptops (Windows) over het bestaande netwerk. Voordeel is dat je geen extra hardware mee hoeft te nemen of ip-adressen af hoeft te spreken.
Zelf gebruikt op school om mee te lannen tijdens pauzes op het school netwerk.

[ Voor 17% gewijzigd door uname -r op 10-04-2014 19:04 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. In dit geval is het vragen om toestemming vanuit ICT beheer de beste route die je kan bewandelen.

Wij gaan je niet helpen met het bedenken van een oplossing om de boel te omzeilen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.