Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draadloos netwerk valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een vreemd probleem.
Ik heb hier thuis een Fibernet60 lijn van Telenet.
Op de Modem/Router die Telenet levert wordt ook een draadloos netwerk gebroadcast.

Doordat het draadloos signaal niet sterk genoeg is voor heel het huis, heb ik nog een 2e router aangekocht.
Betreft een Dlink 860L die uitsluitend dienst doet als Access Point.

Nadat ik deze bovenstaande router dusdanig ingesteld had, testte ik dit draadloos netwerk en alles verliep vrijwel perfect.
Na enkele dagen merkte dat ik niet meer kon connecteren met dit netwerk. Het draadloos netwerk door de Telenet router gebroadcast geeft geen enkel probleem.

Nu merk ik zelf dat het netwerk zelf niet meer zichtbaar is bij momenten. (zie inssider screenshot)
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2nga8ht.jpg

Belangrijk punt, wat ik nu meestal doe is de Dlink router herstarten door de stroom uit te trekken.
Nadat deze terug opstart is het netwerk terug bereikbaar en kan ik hiermee connecteren.
Maar gedurende de loop van de dag zullen dan de eerder aangehaalde problemen terug opduiken.

Als ik via ethernet kabel connecteer met Dlink router is verbinding ALTIJD perfect. Heb ook al frequenties zitten aanpassen van 11 -> 6 op Dlink maar ook dit verhelpt het probleem niet.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Firmware upgrade gedaan?

Mocht dat niets opleveren dan zou ik toch eens teruggaan met dat ding. Als hij gewoon bedraad aangesloten is en je wifi signaal is zo slecht (ligt er even aan wat de afstand is van je test apparaat en de router) dan is het misschien verstandig om het ding om te ruilen / op te sturen.

Zet hem anders eens op kanaal 1. Dan weet je zeker dat ze elkaar niet in de weg zitten. Maar goed in je overzicht zie ik geen andere routers.

Dacht even dat die Dlink in de garage stond, maar zo te lezen staat die gewoon in huis. Weet niet of je in een villa woont maar nogmaals de waardes zijn erg bedroevend. Je zou nog kunnen nagaan of de Dlink geen storing ondervindt van andere apparaten in de buurt. (Zet hem desnoods op een andere plek)

Ik heb zelf een Asus (in de huiskamer in de trapkast staan) en op zolder (rijtjeshuis met betonnen vloeren) haal ik nog 3/4 streepjes bereik.

[ Voor 134% gewijzigd door Frostbite op 14-03-2014 10:42 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Topicstarter
Sc0rPi0N schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:33:
Firmware upgrade gedaan?

Mocht dat niets opleveren dan zou ik toch eens teruggaan met dat ding. Als hij gewoon bedraad aangesloten is en je wifi signaal is zo slecht (ligt er even aan wat de afstand is van je test apparaat en de garage) dan is het misschien verstandig om het ding om te ruilen / op te sturen.
Router zit momenteel op 1.01.
Heb net gekeken op Dlink website en recentste is 1.08.
Ben momenteel laatste versie aan het downloaden, bedankt voor de tip!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik kom zelf alleen maar 1.07b tegen? klik

Die laatste is van 13 februari 2014. Zie ook: http://forums.dlink.com/index.php?topic=58103.0

En heeft die wat verbeterd?

[ Voor 19% gewijzigd door Frostbite op 14-03-2014 10:51 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 16:21
Kijk ook eens naar andere apparatuur in de buurt: Babyfoon, Dect telefoon, etc

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Verwijderd

Vaak als je geen verbinding kan krijgen met je draadloze netwerk, dan staat je uitzendkanaal verkeerd en wordt deze weggedrukt door een router die op "auto" staat. of je hebt andere producten in je huis die het signaal verstoren, zoals eventueel een babyfoon, of een telefoon.

Simpelweg even wifi-analyzer app downloaden op je android smartphone of in de apple app store. Kun je even kijken welke wifi-kanalen ongebruikt zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2014 10:54 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

yzf1kr schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:53:
Kijk ook eens naar andere apparatuur in de buurt: Babyfoon, Dect telefoon, etc
Dat zei ik ook al :)
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:53:
Vaak als je geen verbinding kan krijgen met je draadloze netwerk, dan staat je uitzendkanaal verkeerd en wordt deze weggedrukt door een router die op "auto" staat. of je hebt andere producten in je huis die het signaal verstoren, zoals eventueel een babyfoon, of een telefoon.

Simpelweg even wifi-analyzer app downloaden op je android smartphone of in de apple app store. Kun je even kijken welke wifi-kanalen ongebruikt zijn.
Euh ... je ziet toch dat hij InSIDDer heeft gedraaid ? Dat heeft hij dus al gedaan.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Topicstarter
Sc0rPi0N schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 10:33:
Firmware upgrade gedaan?

Mocht dat niets opleveren dan zou ik toch eens teruggaan met dat ding. Als hij gewoon bedraad aangesloten is en je wifi signaal is zo slecht (ligt er even aan wat de afstand is van je test apparaat en de router) dan is het misschien verstandig om het ding om te ruilen / op te sturen.

Zet hem anders eens op kanaal 1. Dan weet je zeker dat ze elkaar niet in de weg zitten. Maar goed in je overzicht zie ik geen andere routers.

Dacht even dat die Dlink in de garage stond, maar zo te lezen staat die gewoon in huis. Weet niet of je in een villa woont maar nogmaals de waardes zijn erg bedroevend. Je zou nog kunnen nagaan of de Dlink geen storing ondervindt van andere apparaten in de buurt. (Zet hem desnoods op een andere plek)

Ik heb zelf een Asus (in de huiskamer in de trapkast staan) en op zolder (rijtjeshuis met betonnen vloeren) haal ik nog 3/4 streepjes bereik.
Firmware upgrade levert op het eerste zicht geen verschil.
Ik denk dat de oorzaak bij het huis ligt.
Woon in een soort bunker. Op meeste plaatsen in het huis is er zelf geen GSM bereik.

Ga eens proberen de router op een andere plaats te positioneren en kijken of hiermee probleem verholpen lijkt. Met mijn laptop zit ik momenteel trouwens 2 meter van de router.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 11:01:
[...]

Firmware upgrade levert op het eerste zicht geen verschil.
Ik denk dat de oorzaak bij het huis ligt.
Woon in een soort bunker. Op meeste plaatsen in het huis is er zelf geen GSM bereik.

Ga eens proberen de router op een andere plaats te positioneren en kijken of hiermee probleem verholpen lijkt. Met mijn laptop zit ik momenteel trouwens 2 meter van de router.
Post een een Insidder plaatje als je 2 meter van de router afzit.
Als het signaal dan nog slecht is dan zou ik hem terugsturen. Je moet minstens VOL signaal hebben met een nieuwe router op die afstand (zonder muren oid)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mits er geen non-WiFi interferentie is op die plek!

InSSIDer en consorten kunnen die niet tonen, maar ze kunnen zelfs een sterk signaal wegdrukken. Denk aan de al drie keer genoemde (maar nog niet uitgesloten) babyfoons en draadloze beveiligingscamera's enzo.

Sowieso mis ik hier vergelijkingsmateriaal:
- wat doet een andere client device (laptop, tablet, telefoon etc) op moment dat laptop die in ts genoemd is verbinding verliest?
- wat doet een andere AP op zelfde plek als de D-Link? (dus niet de Telenet modem/router, aangezien die per definitie elders staat)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels mijn AP die op mijn kamer stond (SSID: pretty fly..) verwisseld met deze die in de woonkamer stond.
Als ik op mijn kamer connecteer heb ik een perfecte verbinding.
Momenteel zit ik anderhalve meter van het AP en heb ik volgende resultaten bij een speedtest:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/35ldowy.png

Op mijn kamer op de bovenverdieping heb ik een perfecte verbinding.
Ik zie het signaal ook steeds wegvallen, soms heb ik 5 "blokjes" dan valt deze terug naar 2.
Kan er wel met connecteren maar gaat voor geen meter vooruit.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2mzyzok.png

Babyfoon staat hier niet meer.
Boven het AP staat wel display waar persoon die aanbelt op tevoorschijnt komt. Weet niet of dit er iets mee kan te maken hebben?

• yzf1kr
Is dat ding draadloos? Dan is het namelijk een "babyfoon" voor de voordeur en hebben we de boosdoener.
Schakel dat ding eens uit, en kijk dan.

Als dat de oorzaak is heb je 2 oplossingen, deurbel weg, of een router met 5Ghz band aanschaffen.
AP verplaatsen heeft beperkt zin, want het bereik van die camera dingen is vaak relatief groot.

Verwijderd

Topicstarter
yzf1kr schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:17:
Is dat ding draadloos? Dan is het namelijk een "babyfoon" voor de voordeur en hebben we de boosdoener.
Schakel dat ding eens uit, en kijk dan.

Als dat de oorzaak is heb je 2 oplossingen, deurbel weg, of een router met 5Ghz band aanschaffen.
AP verplaatsen heeft beperkt zin, want het bereik van die camera dingen is vaak relatief groot.
Denk dat ik het inderdaad gevonden heb.
Die dlink 860l zendt op 2.4 & 5Ghz uit.
Mijn pa kan met zijn Windows RT perfect connecteren met de 5Ghz band, maar heeft ook dezelfde problemen als het draadloos netwerk dat op 2.4 uitzend.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bingo. Er is iets anders - hoogstwaarschijnlijk dat deurbel-schermgeval - wat de 2.4GHz onbruikbaar maakt voor WiFi.

Oplossing: alles naar 5GHz migreren.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:00:
Bingo. Er is iets anders - hoogstwaarschijnlijk dat deurbel-schermgeval - wat de 2.4GHz onbruikbaar maakt voor WiFi.

Oplossing: alles naar 5GHz migreren.
Kan het zijn dat ik met mijn laptop niet op die 5GHz frequentie kan connecteren?
Zie alleen de SSID gebroadcast worden van de 2.4Ghz.

• yzf1kr
Ja, dat kan.
Veel wat oudere apperatuur kan geen 5Ghz.

Afhankelijk van hoe handig je bent, zou je op ebay een 5GHz wlan module kunnen kopen en deze in je laptop plaatsen.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Laatst nog een intel kaartje gekocht voor 23 euro die op 5Ghz kon verbinden. Kijk ff bij de pricewatch.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor EUR 23 heb je tegenwoordig een mPCIe kaartje met 802.11ac support (wat per definitie 5GHz ondersteunt). Als dat te duur is heb je 2e hands al voor EUR 5 een degelijke dual-band NIC.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1