Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Cisco] Cisco's resetten; default settings werken?

Pagina: 1
Acties:

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11 08:46
Hoi,

Even de situatie. ca 3 jaar geleden beheer van klant over genomen. 6 jaar geleden zijn er 5 cisco switches geleverd en ingeregeld. Echter nergens documentatie over de inrichting te vinden dus ook geen paswoorden, ip-adressen en/of bijzonder inrichting (VLAN's etc)

Nu kan ik via console wel wachtwoorden gaan resetten e.d. maar eigenlijk wil ik die dingen naar factory defaults brengen.

Als ik al deze apparaten naar factory default breng, via de Express Setup inregel met IP's en wachtwoorden, zal alles dan als een normaal switched netwerk blijven werken? Ook de glas verbindingen? Of moet ik die nog 'ergens koppelen'.

Inrichting:
1 x Cisco 3550. Hieraan via glas 2 x 2950 en via UTP 2 x (nog eens) 2950.

Volgens zijn er geen bijzonderheden, want een recent aangeschafte Procurve hangt ook aan de 3550 en alles praat netjes met elkaar.

(achterliggend doel is SNMP te gaan gebruiken op de switches)

Ik heb ervaring met Cisco's maar dan puur via web-beheer. Dus voor expertise richt ik mij tot jullie.

Alvast bedankt.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je geen VLANs gebruikt, ja dan werken de default instellingen. Alle poorten komen dan in VLAN 1 met STP aan mochten er ergens redundant links zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• GdeKeijzer
Snel en duidelijk. Dank je wel.

Overigens komt mij net ter oren dat er vroeger IPX/SPX was aangezet voor een oude Novell bak.
Deze is allang afgekoppeld, dus daar krijg ik geen problemen mee.

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:01
Default zal er wel iets geswitched worden, maar reken niet op een fatsoenlijk netwerk: dingen als dhcp krijg je problemen mee, redundantie etc.

Doe jezelf een lol: huur een half dagje een netwerknerd in en die paar switches staan te zoemen als een zonnetje!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Aangezien er n 3560 staat zal er waarschijnlijk toch wel iets aan routering gedaan worden. Dingen gaan keihard stuk als je die 3560 dan op default zet.

If it ain't broken, tweak it!

• Predator
  • Laatst online: 20:05

Predator

Suffers from split brain

FatalError schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:48:
Aangezien er n 3560 staat zal er waarschijnlijk toch wel iets aan routering gedaan worden. Dingen gaan keihard stuk als je die 3560 dan op default zet.
T'is een 3550 ;)

Die kan natuurlijk ook routeren maar in de tijd van de 3550/2950 zag je wel vaker een 3550 gewoon omdat de 2950 geen gig switches in zijn portfolio had. Of omdat je meer dan 2 fiber ports nodig hebt.
Dat zou hier best de opzet kunnen zijn.

Maar switches naar default zetten als je geen flauw idee hebt van wat erin staat van config ..... 8)7
Not smart !

Als je switch naar default config zet, dan hoef je ook niet te routeren, er staat niets (subnetten) in om te routeren :+

[ Voor 10% gewijzigd door Predator op 14-04-2011 23:06 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:43
Je kan natuurlijk de switches ook van " opstart modus" veranderen (rommon) en daarmee is het apparaat opzich standaard. Doe je sh startup-config en bam, je hebt het goede configje te pakken wat er in staat...

Weer terug zetten, resetten, configje terugknallen met jou secrets en je bent klaar.

Zoek even op google: Password reset cisco router oid. daar vindt je genoeg info

*edit* hmpf, zie net dat dit op 12 april al gepost is! beetje laat weer *edit*

[ Voor 9% gewijzigd door Tribunus op 18-04-2011 20:52 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Met de password recovery procedure kun je de config intact houden, met alle info die er eventueel in staat.

- IP routering in de core 3550
- vlan's
- vaste poort settings 10/100/fulldup/halfduplex

• GdeKeijzer
Er zijn geen VLANs aanwezig en de fibers zijn puur om locaties die ver zijn in het gebouw (groot bedrijfspand) aan het netwerk te koppelen.

Er is maar 1 netwerk en er gebeurt verder weinig bijzonders dan gewoon ip-verkeer.

Verwijderd

overhyped schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:46:
Doe jezelf een lol: huur een half dagje een netwerknerd in en die paar switches staan te zoemen als een zonnetje!
Mee eens, wie weet heeft die nog wel andere tips waar jij tot dusverre helemaal niet bij stilgestaan hebt :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

joopv schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:07:
Met de password recovery procedure kun je de config intact houden, met alle info die er eventueel in staat.

- IP routering in de core 3550
- vlan's
- vaste poort settings 10/100/fulldup/halfduplex
Da's trouwens waar idd. Gisteren ook gedaan nadat ik m'n radius settings verneukt had en 'local' er ook niet in bleek te staan :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1