Toon posts:

Nieuwe monitor via HDM... met of zonder ingebouwde TV tuner?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik geraak er écht niet uit, ipv na een week grondig te zoeken krijg ik meer en meer twijfels... daarom hoop ik hier wat tips te krijgen.

Wat wil ik doen: mijn CRT monitor van mijn bureau afgooien en vervangen door een TFT.

Wat kreeg ik nu nu ik aan t rondneuzen was onder ogen... een promotie Samsung 23" met ingebouwde tv tuner voor 230eur. En laat dat nu net hetgene zijn wat ik een half jaar geleden probeerde te regelen: tv op pc. Maar het was zoooooooooo tergend traag dat ik alles teruggedaan heb naar Saturn.

Daarom leek dit mij de ideale oplossing:
Zo kan ik tv kijken zonder mijn CPU te stressen naar de toekomst toe (in dit huurapp ga ik geen kabel trekken van de living naar de studeerkamer)
Eventueel nu één of ander goedkoop antennetje kopen zodat ik nu één en canvas kan ontvangen het komende jaar.

Wat is me nu echter gezegd:
Wij hebben Telenet Digitaal thuis, dan kan je niet gewoon de kabel op inpluggen.
Telenet gebeld: zij zeggen van wel, de vijftien kanalen die kan je dan op die monitor zien

Belangrijk detail, de monitor die ik nu op het oog heb zit een DVB-T tuner in. Moet toch voldoen om deze kanalen te ontvangen of niet?
In de toekomst als ik digitaal wil kijken, daarvoor heb ik een extra digibox voor nodig ben ik me van bewust, maar dan kan ik gelijk alle kanalen ontvangen... of niet?

Wat zijn de voordelen én nadelen van dit type monitoren?
Ik weet dat ik niets kan opnemen en wss ook geen snapshots kan maken maar dat is geen ramp.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:38
Om op een 2de toestel digitaal te kijken naar heb je inderdaad een 2de Digibox of digicorder nodig. Met een DVB-T ontvanger kun je inderdaad kijken naar de openbare omroep. Makkelijkste oplossing blijft gewoon COAX naar je PC/monitor* trekken aangezien je dan gewoon alle analoge zenders kan bekijken.

*Er zijn ook monitors met een COAX ingang, zo stress je de CPU niet. voorbeelden: LG M228WA-BZ, Samsung 2032MW.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm mijn videokaart kan enkel tot 1440 x 900 aan.
Deze breedbeeldmonitor staat bij 1920 x 1080
Wat doet ie dan?

PC is wel full HD 1080 ...

Verwijderd

Topicstarter
n0pe schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:01:
Om op een 2de toestel digitaal te kijken naar heb je inderdaad een 2de Digibox of digicorder nodig. Met een DVB-T ontvanger kun je inderdaad kijken naar de openbare omroep. Makkelijkste oplossing blijft gewoon COAX naar je PC/monitor* trekken aangezien je dan gewoon alle analoge zenders kan bekijken.

*Er zijn ook monitors met een COAX ingang, zo stress je de CPU niet. voorbeelden: LG M228WA-BZ, Samsung 2032MW.
Het scherm wat ik nu op het oog heb is de Samsung 2333 HD

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 10:00
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:27:
hmmm mijn videokaart kan enkel tot 1440 x 900 aan.
Deze breedbeeldmonitor staat bij 1920 x 1080
Wat doet ie dan?

PC is wel full HD 1080 ...
En over welke videokaart hebben we het hier?

En hoe is je PC dan Full HD ? :?

Verwijderd

Topicstarter
misterdoom schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:36:
[...]

En over welke videokaart hebben we het hier?

En hoe is je PC dan Full HD ? :?
:o ik lees mn stickertjes erop ;)

Videokaart: NVIDIA GeForce 8400M GT

• Death1ord
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:43:
[...]

:o ik lees mn stickertjes erop ;)

Videokaart: NVIDIA GeForce 8400M GT
Ik heb nergens zien staan dat dit over een laptop ging :X

Ik vermoed dat je monitor nu 1440x900 is?

Het is niet omdat het maar toont tot 1440x900 dat het ook daadwerkelijk maar zoveel aankan. Als je nu een monitor met grotere resolutie aansluit dan zal je wel een hogere resulutie kunnen nemen.

Verwijderd

Topicstarter
aha ok, bedankt!!

weet iemand of het interessant is om een monitor met ingebouwde tv tuner te kopen of niet?

• Death1ord
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:04:
aha ok, bedankt!!

weet iemand of het interessant is om een monitor met ingebouwde tv tuner te kopen of niet?
Als je graag tv kijkt op je monitor zonder pc, dan is het interessant. Als je dat niet van plan bent, is het minder interessant.

Het is een een kwestie van voorkeur en budget.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik hem nu halen ...

Tips voor goedkoop een klein vensterbank antennetje aan te sluiten op deze monitor zijn altijd welkom.
Pagina: 1