Toon posts:

screen glitch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs windows xp geinstalleerd. ik speelde regelmatig Age of Empires 3, toen nog op Vista, zonder grafische problemen. Nu heb ik het echter op XP geprobeerd en krijg ik veel flikkerende en flitsende gedeeltes wat het best te omschrijven valt als artifacts:

Link van voorbeeld

Mijn grafische kaart is GeForce9800gt. Zoals gezegd bij windows Vista geen enkele problemen gehad, maar nu wordt AoE3 bijna onspeelbaar op XP door deze gebeurtenissen.

Verwijderd

Lijkt toch op een geheugendefect. Je kan prima screenshots maken namelijk :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 21:35
Inderdaad, hier is het beeld perfect....

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je, hier is het beeld perfect?

ik heb hier aangegeven wat echt niet klopt. ik heb geluk gehad met het vastleggen daarvan, omdat die gedeeltes heel snel aan en uit flikkeren.

Maar waarom zou het geheugen defect zijn? Ik neem aan dat een installatie van vista naar xp geen problemen op zou leveren.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:34:

Maar waarom zou het geheugen defect zijn? Ik neem aan dat een installatie van vista naar xp geen problemen op zou leveren.
memory op je videokaart is dood! (aan het gaan)

hopen op garantie, anders een nieuwe kaart (het heeft namelijk helemaal niets met je OS of iets dergelijks te maken)

sterkte in het RMA proces, anders plezier met je nieuwe aanschaf!

laatste optie is alles underclocken (Core/Mem EN MemVolt) en dan kijken hoe lang hij het uithoudt.

[ Voor 9% gewijzigd door neliz op 31-08-2009 00:46 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Kan ook een driver probleem zijn.

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

neliz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:40:
[...]

memory op je videokaart is dood! (aan het gaan)

hopen op garantie, anders een nieuwe kaart (het heeft namelijk helemaal niets met je OS of iets dergelijks te maken)

sterkte in het RMA proces, anders plezier met je nieuwe aanschaf!
Is dat niet een hele snelle conclusie :+

TS, probeer inderdaad iets met drivers, en zet de settings van het spel eens omlaag... Ik zou iig iets meer proberen voordat je garantie gaat claimen.

[ Voor 8% gewijzigd door J_V_D_L op 31-08-2009 09:24 ]

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

J_V_D_L schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:24:
Is dat niet een hele snelle conclusie :+

TS, probeer inderdaad iets met drivers, en zet de settings van het spel eens omlaag... Ik zou iig iets meer proberen voordat je garantie gaat claimen.
Dat is inderdaad een snelle conclusie, ik heb genoeg G92's in m'n handen gehad met deze symptomen om ze snel te herkennen.

Je maakt zelf de fout door te zeggen "settings van het spel omlaag" Dat is een fantastische methode om iemand niet met z'n probleem te helpen.
Als er geen belasting is gaat het goed, komt er belasting op gaat het fout.

Ik zou zeggen FurMark! dikke kans dat de kaart het geen tien minuten volhoudt. (probeer het vanmiddag of morgenmiddag als het lekker warm is! ;) )

Als het een driverissue was stonden de fora er wel vol mee gezien de populariteit van AoE en G92 kaarten.

[ Voor 37% gewijzigd door neliz op 31-08-2009 09:58 ]

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Allemaal leuk, maar vind je het niet héél toevallig dat hij net XP geïnstalleerd heeft en het toen begonnen is?

Verwijderd

Topicstarter
^goed punt, ik ga vandaag vista er maar terug op zetten en kijken of dit helpt. Ik heb XP erop gezet omdat ik dan van het ipx protocol gebruik kan maken voor LAN games. Alleen dit probleem en het probleem dat mijn netwerkadapter ervoor zorgt dat mijn pc niet wil opstarten, zorgt er wel voor dat ik terug ga naar vista.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

spNk schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:27:
Allemaal leuk, maar vind je het niet héél toevallig dat hij net XP geïnstalleerd heeft en het toen begonnen is?
Nee, anders was er al lang een oplossing geweest voor de andere mensen hier die een g92 hebben en artifacts krijgen in (o.a.) AoE3.
Beste oplossing hier op tweakers en op google? Memory terugclocken.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

neliz schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:38:
[...]

Nee, anders was er al lang een oplossing geweest voor de andere mensen hier die een g92 hebben en artifacts krijgen in (o.a.) AoE3.
Beste oplossing hier op tweakers en op google? Memory terugclocken.
Het ziet er inderdaad uit als een slechte overclock. Vroegah, toen ik een 9800 pro naar een XT gemod had, kreeg ik dit soort fuckups ook vaak. Dat kwam omdat de mem core net een tikje te hoog stond om goed te draaien.

Ik weet dat jij geen OC heb toegepast, maar wellicht dat de kaart het gewoon net niet trekt :)

Xbox Live ID:Notna8310

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Notna schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:47:
Ik weet dat jij geen OC heb toegepast, maar wellicht dat de kaart het gewoon net niet trekt :)
Ik heb op de nvidia forums meerdere mensen gezien met een g92 en default clocks met dezelfde problemen, pas wanneer er een paar honderd mhz afgesneden worden waren de problemen in AoE3 verdwenen. Die mensen konden Crysis wel goed draaien (maar met veel lagere kwaliteitsinstellingen ;) )

Verwijderd

Topicstarter
ik heb FurMark gedraaid. Hij kwam uit op 104 graden. Ik begrijp dat dit veel te warm is. Ik heb vorige week een fresh install van XP laten doen waarbij de nieuwste Nvidia driver geïnstalleerd is.

Games zoals Sins of a Solar Empire, Fallout 3 en Wolfenstein draait wel prima op hoogste settings btw.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2009 11:37 ]

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 13:48
Met Rivatuner is gekeken naar de fan duty cycle tijdens het draaien van FurMark... die liep op tot over de 95%.
Als ik hem draai (ook een 9800GT, een oudere als zijn kaart) gaat de fan nooit harder dan 28.8% en wordt de core ook nooit warmer dan 64 graden.

Ik gebruik echter een relatief oude driver (en Windows Vista) en de TS gebruikt de nieuwste driver + XP.

De fan draait wel en ook de kast blokkeert de lucht niet. (overige fans draaien ook)
Met de zijkant van de kast er af wordt hij minder warm, maar nog steeds boven de 92 graden.

#Edit:
We gaan even terug naar de 186.18 driver, omdat er problemen zijn met 19x.xx serie drivers... Natuurlijk netjes via de DriverCleaner methode

[ Voor 12% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 31-08-2009 20:31 ]

Beginning to realize the power...

Verwijderd

Topicstarter
De 186.18 heeft niet geholpen, heeft het probleem zelfs wat erger gemaakt, weer teruggegaan naar de nieuwste driver (190.x.x)
Pagina: 1