Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lijn huren KPN of toch maar niet..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie weten kost een lijn huren bij KPN 9 euro per maand, wie heeft dit ook?

Hoe lang duurde het tot dat deze lijn actief was?
Moest je aansluitkosten betalen?
Heb je een opzegtermijn?

Ik wil een lijn huren omdat het me voordeliger uitkomt, de goedkoopste abos van KPN zijn de BelBasis of BelBudget abo. Bij de 1 betaal je € 19,00 p/m per maand en de andere € 10,95 p/m. Je moet wel aansluitkosten van tegen de 40 euro betalen bij deze 2 abos.

Volgens mij als je geen gebruik wilt maken van een vaste lijn dat een lijn huren van KPN voordeliger is.Zo heb ik ook bij andere providers rond gekeken en zag dat je maandlijks veel meer kwijt bent dan bijv. een Het Net abo van 9,95 + 9 euro lijn huren is maandelijks 18,95.

Hebben jullie nog andere ideeen en of antwoorden op mijn vragen?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

DukeBox

loves wheat smoothies

4 dagen
ja
1jaar.. daarna per maand

maar dit kan je natuurlijk ook allemaal zelf opzoeken.
Als je er niet aan vast wil zitten kan je beter je provider deze lijn laten huren (ik neem aan dat het hier om een dsl account o.i.d. gaat).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:07

mjl

Ugh

DukeBox schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:15:
4 dagen
ja
1jaar.. daarna per maand

Als je er niet aan vast wil zitten kan je beter je provider deze lijn laten huren (ik neem aan dat het hier om een dsl account o.i.d. gaat).
Yep,

Kijk eens bij welke providers je een ADSL abonnement kunt afsluiten zonder dat je al een KPN lijn hebt liggen, meestal het ook eerste jaar vast en daarna per maand opzegbaar (maar soms ook telkens per jaar verlengd zoals bij orange/online).

-------

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:01
kijk hier voor een overzicht: http://www.internetten.nl/
eventueel vinkje aanzetten als je geen KPN lijn wilt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:15:
4 dagen
ja
1jaar.. daarna per maand

hoeveel betaal je voor de aansluitkosten?

Verwijderd

Topicstarter
mhoogendam schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:23:
kijk hier voor een overzicht: http://www.internetten.nl/
eventueel vinkje aanzetten als je geen KPN lijn wilt gebruiken.
dankje, ik wil geen hoge snelheid dan lijkt me Hetnet de goedkoopste

internetten.nl werkt niet :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 11:31 ]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:30:
[...]

dankje, ik wil geen hoge snelheid dan lijkt me Hetnet de goedkoopste

internetten.nl werkt niet :(
Denk dat de site eruit ligt, was vanochtend al erg traag.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Dat is puur afhankelijk van het type abonnement wat je wil.

Afhankelijk van de netwerkdekking (alleen KPN ADSL netwerk, of ook andere telco's) is een ander abonnement misschien wel voordeliger.

Bijvoorbeeld Telfort en CompuServe hebben abonnementen die inclusief lijnkosten zijn. Ongeacht of je een KPN abonnement hebt of niet.
Bij CompuServe wordt iig geen lijnkosten/aansluitkosten in rekening gebracht. Voor 19,95 heb je dan al een 20 mbit abonnement (incl. lijnhuur dus!) Veel goedkoper dan dat krijg je denk ik niet (en een super prijs/prestatie).

Verwijderd

Topicstarter
IEF schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:50:
Dat is puur afhankelijk van het type abonnement wat je wil.

Afhankelijk van de netwerkdekking (alleen KPN ADSL netwerk, of ook andere telco's) is een ander abonnement misschien wel voordeliger.

Bijvoorbeeld Telfort en CompuServe hebben abonnementen die inclusief lijnkosten zijn. Ongeacht of je een KPN abonnement hebt of niet.
Bij CompuServe wordt iig geen lijnkosten/aansluitkosten in rekening gebracht. Voor 19,95 heb je dan al een 20 mbit abonnement (incl. lijnhuur dus!) Veel goedkoper dan dat krijg je denk ik niet (en een super prijs/prestatie).
bij compuserve geprobeerd en resultaat :(

Geen KPN-telefoonaansluiting

U heeft aangegeven niet te beschikken over een KPN-telefoonaansluiting, helaas kunnen wij uw aanvraag daarom niet in behandeling nemen.

Bij het net zonder kpn aanlsuiting ben ik maandelijks 19 euro kwijt(incl lijn huur)
verder nog alternatieven??

Verwijderd

Topicstarter
enn??

Modbreak:Zie je mail, dit is niet de bedoeling. GoT is geen helpdesk waar mensen verplicht zijn antwoord te geven binnen bepaalde tijd.

[ Voor 93% gewijzigd door bjck op 17-04-2009 14:49 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:06:
[...]

bij compuserve geprobeerd en resultaat :(

Geen KPN-telefoonaansluiting

U heeft aangegeven niet te beschikken over een KPN-telefoonaansluiting, helaas kunnen wij uw aanvraag daarom niet in behandeling nemen.

Bij het net zonder kpn aanlsuiting ben ik maandelijks 19 euro kwijt(incl lijn huur)
verder nog alternatieven??
Misschien denkt de ISP die je vraagt wel dat je bedoelt dat je helemaal geen KPN telefoon aansluiting (fysiek) in je huis hebt, dus dat er geen aansluiting mogelijk is omdat er geen draad naartoe ligt. Jij bedoelt dat je geen KPN telefonie abonnement hebt, dus geen actieve KPN dienst op de draad/lijn.

Kan een simpele misvatting zijn door de gebruikte terminologie.

Als je alleen ADSL wilt moet je je altijd tot een ISP wenden, dan heb je niets met KPN te maken in die zin dat je aan KPN 'lijnhuur' moet betalen. Veel ISP's noemen het zo omdat zij aan KPN inderdaad een huur betalen voor gebruik van een koperlijn.

Dus jij huurt niets van KPN, daar komt het op neer. Ze verwoorden het alleen zo om je duidelijk te maken waarom jij met alleen ADSL iets meer betaalt voor je verbinding dan iemand die KPN vaste telefonie heeft + ADSL.

[ Voor 63% gewijzigd door bjck op 17-04-2009 14:55 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:52:
[...]

Misschien denkt de ISP die je vraagt wel dat je bedoelt dat je helemaal geen KPN telefoon aansluiting (fysiek) in je huis hebt, dus dat er geen aansluiting mogelijk is omdat er geen draad naartoe ligt. Jij bedoelt dat je geen KPN telefonie abonnement hebt, dus geen actieve KPN dienst op de draad/lijn.

Kan een simpele misvatting zijn door de gebruikte terminologie.

Als je alleen ADSL wilt moet je je altijd tot een ISP wenden, dan heb je niets met KPN te maken in die zin dat je aan KPN 'lijnhuur' moet betalen. Veel ISP's noemen het zo omdat zij aan KPN inderdaad een huur betalen voor gebruik van een koperlijn.

Dus jij huurt niets van KPN, daar komt het op neer. Ze verwoorden het alleen zo om je duidelijk te maken waarom jij met alleen ADSL iets meer betaalt voor je verbinding dan iemand die KPN vaste telefonie heeft + ADSL.
Hoi Mod,

Als ik wil kan ik wel telefonie van KPN nemen er is ook een lijn van de wijkcentrale naar mijn huis. Alleen het feit is dat ik geen vaste telefonie wil maar alleen adsl :) .
Pagina: 1