Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

site opeens onbereikbaar/wit scherm?

Pagina: 1
Acties:

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 22:54
Ik heb al even door div. topics gezocht, maar niets concreets gevonden.
De situatie is dat ik een eigen site en domein heb, waar ik aardig wat heb opgezet
over onderwerpen die mij boeien.
De hosting wordt verzorgd door MijnDomein.nl en tot op heden erg probleemloos.
Ook heb ik nog gewoon tot gisterenavond (25-11) mijn site kunnen bekijken en actualiseren...

Als ik via FTP kijk op mijn site, zie ik de gehele structuur keurig staan.
Surf ik via Internet Explorer (XP) en /of Firefox (OpenSuse 64bit R11): dan krijg ik geen foutmelding, alleen
een blanco scherm.

Heb reeds de volgende zaken geprobeerd:
  • tijdelijke bestanden op de PC geschoond.
  • ADSL2 modem & router (Linksys WRT54G) gereset;
  • netwerkverbinding onder windows/Linux gereset;
  • geforceerde Re-fresh uitgevoerd op browser (CTRL-F5);
  • PING commando geeft respons van 11ms naar mijn site.
echter: niets helpt: wit scherm blijft bestaan.

Mijn internet verloop via Telfort (20Mb ADSL over 'bare copper'),
en tot nu toe zijn er ook nog geen problemen bekend bij MijnDomein (vraag hierover is al ingeschoten).

Iemand nog ideeen waar ik eventueel van mijn zijde naar kan kijken?

[ Voor 6% gewijzigd door NielsTn op 26-11-2008 12:34 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Flipke84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Misschien zou je kunnen vertellen wat jouw domein is. Dan kunnen anderen ook kijken of zij een wit scherm krijgen.

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 15:42
Je kunt wel up-loaden?
Heb je in je FTP-programma gekeken of je files goed terecht komen?

:: Second Place Is First Place Loser ::

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
www.niels-thijssen.nl ? Die doet het hier in elk geval.

• ari
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-11 00:06

ari

Probeer eens een html-bestandje te uploaden, en te kijken of die het doet. Dan weet je of het aan je bestanden ligt, of aan iets anders.

Ik heb zelf ook weleens een wit scherm gekregen toen php een fout gaf, en ik die liet onderdrukken. Dan stopt-ie gewoon, en geeft hij geen output.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik neem aan dat dit je website is? (http:// www .niels- thijssen .nl/) (Spaties omdat ik niet weet of ik hier die site zo mag neerplakken)

Bij mij werkt deze website prima. Geen wit beeld e.d. Heb je ook al andere internetproblemen ervaren? Of alleen je eigen site?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• NielsTn
juistem! die site.

hmm vreemd, hier is gewoon een wit scherm zichtbaar....
(12:49u getest)

misschien 'na-weeen' van Telfort verstoring maandag j.l.??
andere sites (tweakers e.a.) zijn gewoon te benaderen...

Upload gaat ook zonder problemen, en is ook op te roepen dan.... (zojuist een .png geupload naar hier

[ Voor 24% gewijzigd door NielsTn op 26-11-2008 12:52 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Zie je de site wel als je naar http://www.niels-thijssen.nl/news.php gaat?
Zo niet, probeer eens rechts te klikken op de link en dan drukken op 'doel opslaan als', kan hij dan wel gewoon de php pagina downloaden?

http://specs.tweak.to/15535

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien kun je via een proxy testen.

• NielsTn
tjtristan schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:51:
Zie je de site wel als je naar http://www.niels-thijssen.nl/news.php gaat?
Zo niet, probeer eens rechts te klikken op de link en dan drukken op 'doel opslaan als', kan hij dan wel gewoon de php pagina downloaden?
Als ik naar idd news.php surf: nog steeds wit scherm, zonder foutmelding
downloaden van news.php, opslaan als, geeft 0 bytes... :(
downloaden via FTP van news.php naar bureaublad: 24kB....
opstarten via "openen met"-> Firefox geeft de inhoud van News.php weer.. ipv verwachtte website...

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Had dit ook met een andere site van iemand die ik aan het maken ben http://www.wieltotwiel.nl werkte niet maar http://www.wieltotwiel.com maar het is een redirect dus een beetje vreemd. Op een andere pc zelfde verhaal. Net gevraagd aan een vriend op een andere locatie en die krijgt wel gewoon de pagina te zien op beiden url's.

Check net een ander domein http://www.vesparts.nl zelfde host en deze heeft het niet???

Heb overigens wel telfort adsl ook 20mbit copper, zou het hier aan liggen?

[ Voor 20% gewijzigd door mangahuisman op 26-11-2008 13:02 ]

• NielsTn
Noork schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:52:
Misschien kun je via een proxy testen.
ehmm hoe test ik dat via een proxy?
ik heb wel enige kennis maar ...ehhh... dit zegt me nog weinig :?

oh gevonden via friend Google!
ik heb als proxy bij Firefox ingevoerd 81.201.48.213 (poort 3128)

en nu kan ik wel zien dat mijn site alive is!!

zou het proxy probleem bij Telfort zitten?!

[ Voor 27% gewijzigd door NielsTn op 26-11-2008 13:01 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vanaf een Telfortverbinding doet ie het hier iig prima.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
http://www.niels-thijssen.nl/news.php

Doet het trouwens vanaf hier wel, met chrome en met ie 7

• NielsTn
Thanks!

nou ik weet dus dat mijn site nog up-and-running is :+
stukje rust keert terug bij deze Twiekert...

Ergo: momenteel kan ik vanaf mijn zijde alleen middels een handmatig ingestelde proxy
de site bekijken.
Hoe kan ik het (in mijn ogen) spelende proxyprobleem oplossen? ADSL_bak even een fysieke
shutdown geven (spanningsloos maken)?
Of wordt dit een gevalletje nazorg door Telfort?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
NielsTn schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:12:
[...]

Thanks!

nou ik weet dus dat mijn site nog up-and-running is :+
stukje rust keert terug bij deze Twiekert...

Ergo: momenteel kan ik vanaf mijn zijde alleen middels een handmatig ingestelde proxy
de site bekijken.
Hoe kan ik het (in mijn ogen) spelende proxyprobleem oplossen? ADSL_bak even een fysieke
shutdown geven (spanningsloos maken)?
Of wordt dit een gevalletje nazorg door Telfort?
Probeer eens opendns te gebruiken ipv de dns servers van telfort.

http://specs.tweak.to/15535

• NielsTn
Zojuist Telfort Klantenservice gesproken, en zelfs nog de Zyxel modem een reset met 'balpen' gegeven.
Helaas, zonder resultaat....
Gebruik van proxy's werd ten strengst afgeraden, en zou liggen aan mijn Firefox danwel IE met beveiliging en software op mijn PC die internet blokkeert.... :+
duh! don't think so.... laten we maar hopen dat eea snel veranderd, anders als workaround for the time being maar middels OpenDNS of andere proxy surfen.... :'(

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:23
OpenDNS is geen proxy, maar een DNS (domain name server). Ik denk dat je beter eventjes contact kan opnemen met je hoster, aangezien die gewoon in alle DNS'en hoort te staan (ook die van Telfort).

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

NielsTn schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:55:
[...]
downloaden via FTP van news.php naar bureaublad: 24kB....
opstarten via "openen met"-> Firefox geeft de inhoud van News.php weer.. ipv verwachtte website...
offtopic:
Dat hoort zo ;)
PHP wordt namelijk door de PHP parser geparsed (die aangeroepen wordt door je webserver), waarop er (hopelijk) HTML uitgepoept wordt. Die html zie je in je browser en kan je dan desnoods opslaan. De broncode van een PHP bestand kan je echter niet inzien, en valt alleen te achterhalen in het "bronbestand", die je via FTP kan binnenhengelen (immers, dan wordt hij niet geparsed.)

Weet je zeker dat je niet toevallig een .htaccess hebt geupload met jouw IP-adres erin (deny access to news.php if from ip blah blah)? Of zo'n soort stukje code in je PHP file?
Juist als je een proxy gebruikt omzeil je zoiets. En Telfort gebruikt geen (transparent) proxy, vziw.

[ Voor 5% gewijzigd door r0b op 26-11-2008 17:42 ]

• NielsTn
r0b schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:41:
[...]

offtopic:
Dat hoort zo ;)
PHP wordt namelijk door de PHP parser geparsed (die aangeroepen wordt door je webserver), waarop er (hopelijk) HTML uitgepoept wordt. Die html zie je in je browser en kan je dan desnoods opslaan. De broncode van een PHP bestand kan je echter niet inzien, en valt alleen te achterhalen in het "bronbestand", die je via FTP kan binnenhengelen (immers, dan wordt hij niet geparsed.)

Weet je zeker dat je niet toevallig een .htaccess hebt geupload met jouw IP-adres erin (deny access to news.php if from ip blah blah)? Of zo'n soort stukje code in je PHP file?
Juist als je een proxy gebruikt omzeil je zoiets. En Telfort gebruikt geen (transparent) proxy, vziw.
about PHP; okay thanks voor de info :)

about HTaccess: er stond er 1 in, met datum van moment van update van de website.
deze verwijderen bood helaas geen resultaat :(

about OpenDNS: okay clear. Helaas gaf MijnDomein.nl dat er niets aan de hand was, met hun infra danwel met mijn site....

• spone
  • Niet online
Over openDNS: zoals al eerder gezegd, het is geen proxy, slechts een vervanger voor de DNS servers van je provider (naam->ip). Ofwel als je met ping gewoon op het goede ip-adres uitkomt wanneer je de DNS van Telfort gebruikt is er op dit moment geen reden om OpenDNS te gebruiken. En dat lijkt me het geval, aangezien je wel bij de ftp komt.

• NielsTn
Inmiddels een andere laptop (WinXP) gebruikt, om te zien of het een machine-instelling is....
Helaas: ik krijg daar melding op het scherm (binnen IE):

U bent niet gemachtigd om deze pagina te bekijken.
U bent mogelijk niet gemachtigd om deze map of pagina met de aangeleverde referenties te bekijken.

--------------------------------------------------------------------------------

Als u denkt dat u deze map of pagina moet kunnen raadplegen, kunt u proberen contact met de eigenaar van de website op te nemen via het e-mailadres of het telefoonnummer dat op de www.niels-thijssen.nl webpagina is vermeld.

Klik op Zoeken als u naar andere informatie op het Internet wilt zoeken.

HTTP-fout 403 - Verboden
Internet Explorer

Vreemd... :'(

Iemand nog een idee?

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:45
Wat voor headers stuur je mee?

• NielsTn
@Luqq: wat bedoel je met headers? ik heb je al een PM gestuurd voor toelichting.
alvast dank!

Addendum:
ook rechtstreeks aansluiten van laptops op ADSL-kastje (dus de WRT54G Linksys uitschakelend..)
krijg ik nog steeds wit scherm.....

[ Voor 43% gewijzigd door NielsTn op 28-11-2008 20:41 ]

• NielsTn
Inmiddels 'back online' ;)
probleem is getackeld m.m.v. een vriend met MCSA/E bagage....
Zowel onder WindowsXP als OpenSUSE R11/64bit nu volledige toegang, OOK tot mijn eigen site/domein.

Probleem waar het precies in zat, is lastig...
  • bekabeling is niets veranderd, ook voor de problematiek begon,
  • heb de ZYXEL DHCP service uitgeschakeld, en omgezet naar BRIDGE mode (was: ROUTER),
  • op de Linksys WRT54G DHCP service ingeschakeld, en GATEWAY veranderd naar ROUTER.
Vreemde is dat voor de storing van 25 november j.l. alles gewoon (ONGEWIJZIGD) wel gewerkt heeft,
maar daarna niet meer.... in elk geval: mijn probleem is opgelost (zover ik zie en getest heb),
en bij deze dank aan de tweakers die meegedacht hebben!!

Ik moet alleen nog kijken waarom ik de WAN poort van de Linksys WRT54G ongebruikt dient te blijven, de ZYXEL is nu in 1 van de 4 RJ45 aansluitingen geprikt (was voorheen ook al het geval).
Misschien gevalletje crossed wire, maar daar ga ik wel mee googlen.... 8)

• spone
  • Niet online
Je hebt nu wel, sinds je de mode hebt veranderd naar Bridge in het Zyxel modem, je telefonie om zeep geholpen. Het zyxel modem is nu gedegradeerd tot ADSL modem en geen router meer.

Wat je moet doen, zo werkt het en zo hoort het eigenlijk:

De zyxel moet in Router mode staan, DHCP server aan. Deze knoop je met een standaard ethernetkabel aan een lan-poort op de linksys, waarvan je de DHCP server uitzet. Op de lan-poort, omdat zowel de lan-interface van de zyxel als de linksys op hetzelfde netwerksegment zitten en er dus helemaal niet (extra) gerouteerd hoeft te worden.

• NielsTn
spone schreef op zondag 30 november 2008 @ 01:35:
Je hebt nu wel, sinds je de mode hebt veranderd naar Bridge in het Zyxel modem, je telefonie om zeep geholpen. Het zyxel modem is nu gedegradeerd tot ADSL modem en geen router meer.

Wat je moet doen, zo werkt het en zo hoort het eigenlijk:

De zyxel moet in Router mode staan, DHCP server aan. Deze knoop je met een standaard ethernetkabel aan een lan-poort op de linksys, waarvan je de DHCP server uitzet. Op de lan-poort, omdat zowel de lan-interface van de zyxel als de linksys op hetzelfde netwerksegment zitten en er dus helemaal niet (extra) gerouteerd hoeft te worden.
Telefonie is hier niet 'an issue', daar ik gewoon met GSM bel/gebelt wordt (ik gebruik de ADSL puur voor internet).
toch thanks, ik ga es kijken of jouw aanvulling nog meer kunnen toevoegen!

• spone
  • Niet online
In dat geval is de opstelling die je nu hebt prima, behalve dat je waarschijnlijk die overige 3 lan-poorten op de zyxel niet kan gebruiken (maar dat weet ik niet zeker).

• NielsTn
spone schreef op zondag 30 november 2008 @ 03:23:
In dat geval is de opstelling die je nu hebt prima, behalve dat je waarschijnlijk die overige 3 lan-poorten op de zyxel niet kan gebruiken (maar dat weet ik niet zeker).
De Zyxel die ik heb heeft slechts 1 poort, de WRT54G heeft er 4, waarvan 1 nu voor Zyxel koppeling is benut.

Thanks Spone!

Pagina: 1