Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista]Herinstalleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

de laatste tijd heb ik veel last van vastlopers, blauwe schermen en spontane reboots. Volgens Vista zouden de problemen te maken hebben met (de drivers van) mijn netwerkkaart. Hierop heb ik gegoogled en kwam daarbij een aantal sites tegen die mij adviseerden om nieuwe drivers voor mijn Netwerkkaart (van Realtek)te installeren. Dit gedaan en voor een week lang leek het goed te gaan, geen problemen meer gehad.

Afgelopen zondag zette ik mijn pc weer aan, en na het installeren van een aantal windows updates, een en al trammelant...blauwe schermen, vastlopers, en spontane reboots...al met al dus alle oude problemen weer terug. Maar dit keer erger omdat ik nu windows niet meer kan opstarten.

De enige optie die ik heb gehad was om Vista te herstellen. Dit lukte niet met Windows systeemherstel (vreemd genoeg) en de enige optie die ik toen nog had was om Paradigit systeemherstel te gebruiken.
Echter na deze herstelpoging krijg ik bij het opstarten telkens de melding dat Windows niet volledig geinstalleerd is waarna het systeem weer reboot en het hele riedeltje weer van vooraf aan begint.

Ook systeemherstel werkt niet meer nu (zowel windows systeemherstel als paradigit systeemherstel) windows veilige modus werkt meer, terug zetten laatst werkende configuratie werkt niet meer.

Ik heb verder geen herstelcd's gekregen bij de aanschaf van de pc, alleen een aparteherstelpartitie op de harde schijf die nu niet meer te benaderen is via Paradigit Systeemherstel.

Welke mogelijkheden heb ik momenteel nog om mijn Windows te herinstalleren, waarbij ik dus alleen gebruik kan maken van de herstel partitie? Ik wil iig a.s donderdag terug gaan naar Paradigit om te vragen of ze mij een herstel CD kunnen verstrekken. Mijn verwachting is dat ik vanaf de CD wel een nieuwe installatie kan draaien.

Mocht alles niet lukken dan zal ik mijn computer terug moeten brengen naar de winkel. In hoeverre kan ik nu een beroep doen op mijn garantie aangezien na het doorlopen van Paradigit Systeemherstel mijn windows niet volledig is geinstalleerd met alle gevolgen van dien.

edit:
Zou ik bijvoorbeeld ook een Windows CD behorende bij de laptop van mijn vader kunnen gebruiken icm met mijn eigen licentie, of gaat dat problemen opleveren

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 12:33 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:25:
Mocht alles niet lukken dan zal ik mijn computer terug moeten brengen naar de winkel. In hoeverre kan ik nu een beroep doen op mijn garantie aangezien na het doorlopen van Paradigit Systeemherstel mijn windows niet volledig is geinstalleerd met alle gevolgen van dien.
Daar is die hersteloptie anders wel voor bedoeld toch? :) Dus als je garantieperiode nog niet verstreken is zou ik daar toch gebruik van maken.

Tenzij je natuurlijk zelf acties hebt uitgevoerd waardoor die systeemherstel partitie niet meer werkt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb niets gewijzigd aan die partitie...

maar zijn er verder geen andere mogelijkheden dan terug gaan naar de winkel?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:27

Wish

ingwell

Zou ik bijvoorbeeld ook een Windows CD behorende bij de laptop van mijn vader kunnen gebruiken icm met mijn eigen licentie, of gaat dat problemen opleveren
Dat zou natuurlijk ook gewoon kunnen. Zolang je je eigen key maar gebruikt (aangebracht op je systeemkast), kun je gewoon Vista herinstalleren met een andere CD. Wel een Vista cd/dvd hé. XP met je eigen key gaat niet werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Wish op 29-10-2008 13:03 ]

No drama

Verwijderd

Topicstarter
heeft inderdaad gewerkt :)