Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Oudere games werken niet op een nieuw systeem met Win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem gekocht met een Coore Twee Duo, 8800GT videokaart en DDR2 en etc.
Als bestruingssysteem heb ik Windows XP Profesional 32 bit. Service Pack 2

De moderne spellen werken prima, maar de games:

System Shock 2
Worms 2
Lemmings
Hitman Codename 47
Hitman Silent Assassin

Krijg ik niet aan de praat. Ook niet in de compatibiliteits modus van windows 98.

Op een oudere laptop met hetzelfde besturingssysteem werken de games gewoon prima.

Ik vind dit echt heel erg vervelend! Ik vroeg mij af of ik hier mee moet leven? Volgens mij is het handiger een wat oudere PC te kopen dan... en deze bak te verkopen...

Hebben jullie ervaringen en wellicht work arounds voor oudere spellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 12:04 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Defineer "krijg ik niet aan de praat". De fout is vast niet bij elke game hetzelfde. Kortom, graag wat meer info.

De laptop waar het wel op draait, heeft deze dezelfde servicepack geinstalleerd?

[ Voor 27% gewijzigd door MsG op 14-09-2008 11:50 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 12:20
Normaal is het in ieder geval niet, check zoals MsG zegt maar eens de Service Packs. Pas vanaf SP1 gingen games uit het Windows98-era fatsoenlijk werken. Ik heb wel eens een game gehad die niet wilde starten omdat mijn grafisch kaart niet herkent werd maar als je zo een vijftal games uit je mouw schudt wordt het wel apart.
Voor lemmings kan je in de tussentijd met DOSBOX aan de slag.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kon inderdaad een stuk meer informatie geven over de problemen! vergeten...

Bij Worms 2 krijg ik de het beginscherm wel te zien, maar bij het opstarten van een level wordt alles zwart en moet ik het spel afsluiten. Het veranderen van resoluties hielp niet.

Bij Hitman Codename 47 schokte het beeld echt heel erg, en is het geluid helemaal verdraaid.

System Shock 2 krijg ik niet opgestart.

Lemmings krijg ik volgens mij ook niet opgestart.

Hitman Silent Assassin zijn alle graphics verstoord, en werken de cut scenes niet.

Ik heb dezelfde installaties van de games gebruikt op hetzelfde besturingssysteem met service pack 2, alleen dan een oudere laptop (geforce 6600) en daar werken ze allen probleemloos.

Moderne games werken perfect (Crysis, Medal of Honor, COD4, Spore, etc). Dus het lijkt echt aan de moderne hardware te liggen, maar dat is bijna onacceptabel vind ik. Daar moet toch rekening mee gehouden zijn ofzo

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Heb even de titel iets duidelijker gemaakt :).

And I'm the only one and I walk alone.

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Heb je ze gepatched? Want die spellen zouden gewoon wel moeten werken, ze zijn nog niet zo "oud".

Verwijderd

Heb je wel de drivers van je moederbord/grafische kaart geinstalleerd? Kijk dat eens na?

Verwijderd

Meerdere cores kan een probleem geven (heb het gehad met NFS: Carbon o.a.). Ik zou proberen de GFX acceleratie te verminderen, of dit enkele probleemgevallen kan oplossen. Ikzelf heb de compatibilitymode alleen gebruikt bij USM98. Bij andere (retro)games met problemen hielp deze modus nooit.
Veel succes.

Verwijderd

Topicstarter
PromoX schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:04:
Heb even de titel iets duidelijker gemaakt :).
Dankjewel
Maldred schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:07:
Heb je ze gepatched? Want die spellen zouden gewoon wel moeten werken, ze zijn nog niet zo "oud".
Dat is een hele goede, dat ga ik bekijken.
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:09:
Heb je wel de drivers van je moederbord/grafische kaart geinstalleerd? Kijk dat eens na?
Jawel hoor xD

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Maak de snelkoppeling naar het spel eens zo:

cmd /C start /AFFINITY 1 <snelkoppeling_naar_spel>

Wat je dan doet is bij het opstarten van het spel het spel op één core laten draaien, waardoor het geen last van hebben van je dualcore.

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 14-09-2008 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cool thread, let's give it a whirl :)
TheZeroorez schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:23:
Maak de snelkoppeling naar het spel eens zo:

%WINDIR%\System32\cmd.exe /C start /AFFINITY 1 <snelkoppeling_naar_spel>

Wat je dan doet is bij het opstarten van het spel het spel op één core laten draaien, waardoor het geen last van hebben van je dualcore.
Wauw, doe je dat uit je hoofd? Eens kijken of dit helpt bij verschillende spellen (y)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 12:26 ]

Verwijderd

Voor SS2 zijn er geloof ik updates om de cutscenes grafisch iets te verfraaien. Ik heb em thuis nog op mijn XP machine draaien. Ik moet even checken wat en hoe ik dat draaiend heb.
Pagina: 1